تبیان، دستیار زندگی
ورژن جدید اندروید به نام کیت کت 4.4 یک نسخه منتشر شده کوچک و یک به روز رسانی جزئی مانند اندروید 4.3 نیست بلکه یک نسخه جدید و بزرگ است که بسیاری از ویژگی های مهم را دارا می باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورژن جدید کیت کت


ورژن جدید اندروید به نام کیت کت 4.4 یک نسخه منتشر شده کوچک و یک به روز رسانی جزئی مانند اندروید 4.3 نیست بلکه یک نسخه جدید و بزرگ است که بسیاری از ویژگی های مهم را دارا می باشد.

کیت کت 4.4

صفحه کیت کت اندروید گوگل لیستی از ویژگی های مهم خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. بسیاری از این ویژگی ها برای استفاده توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است چرا که آنها می توانند این ویژگی ها را در برنامه های خود نیز ادغام کرده و بهره بیشتری از آن ببرند.

به این منظور برای آشنایی با این ویژگی ها تعدادی از آنها را آورده ایم.

Google Experience Launcher

در حال حاضر سیستم جستجوی گوگل Google Now است که بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی که دارای ورژن Android 4.1 Jelly Bean و بالاتر هستند، فعال است. به تازگی گوگل اپلیکیشنی به نام Google Experience Launcher را برای اندروید 4.4 و Nexus 5 ارائه کرده است. این اپلیکیشن دارای یک نوار وضعیت نیمه شفاف است که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. در حال حاضر این اپلیکیشن مختص Nexus 5 است اما بعدها می توان آن را بر روی اندروید 4.1 به بالا و Nexus 4 وNexus 7 نصب کنید.

کیت کت 4.4

زمانی که تلفن همراه شما بر روی صفحه نمایش است می توانید جستجو کردن را با استفاده از صوت نیز انجام دهید چرا که این برنامه "همیشه در حال گوش دادن" است و شما می توانید با گفتن کلمه ای همچون "OK Google" عملیات جستجوی صوتی را آغاز کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که تلفن شما هیچ اطلاعات صوتی را برای گوگل ارسال نمی کند چرا که تمامی پردازش ها در داخل تلفن و به محض شروع جستجوی صوتی صورت می گیرد.

کیت کت 4.4

Dialer Search

اندروید 4.4 این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از طریق این ویژگی به جستجوی شماره تلفن های مکان هایی که مربوط به کسب و کار است بپردازید. به عنوان مثال شما در این اپلیکیشن عبارت pizza را جستجو می کنید با این کار شما می توانید شماره پیتزا فروشی هایی که در نزدیکی شما هستند را یافته و با آن ها تماس بگیرید.

همچنین زمانی که شما یک تماس دریافتی دارید، اندروید می تواند با استفاده از سرورهای گوگل اطلاعاتی در مورد تماس گیرنده را به شما ارائه دهد البته این ویژگی به طور پیش فرض فعال است و در صورتی عدم تمایل به استفاده از آن می توانید آن را غیر فعال کنید. در حال حاضر برنامه شماره گیر توسط موتور جستجوی گوگل ارائه می شود.

حرکت از آبی به سمت خاکستری

تغییر قابل دیگر حرکت گوگل از رنگ آبی نئونی به سمت خاکستری طبیعی است. آیکون هایی مانند باتری، بی سیم و دیگر آیکون های سلولی در نوار وضعیت اندروید در حال حاضر خاکستری هستند. همچنین گزینه های موجود در پنل تنظیمات سریع و تلفظ ها بر روی صفحه کلید رسمی گوگل نیز خاکستری شده اند.

کیت کت 4.4

سیستم پیام کوتاه یکپارچه Hangouts

در حال حاضر برنامه Hangouts جایگزینی برای Google Talk است به این منظور که بتواند نیاز به نرم افزارهای جداگانه جهت ارسال پیام کوتاه را حذف کرده و یک پشتیبانی یکپارچه ارائه کند.

در اندروید 4.4 در رجیستر برنامه Hangouts ارائه دهنده پیام کوتاه (SMS provider) وجود دارد اما می توان برنامه دیگری نیز به جای آن استفاده کرد اما نکته دیگر آنکه استفاده از برنامه های دیگر تنها در گوش دادن و دریافت پیام ها کارایی دارند و در صورتی که کاربر بخواهد پیامی را ارسال کند می بایست به طور پیش فرض از خود برنامه Hangouts استفاده کند.

کیت کت 4.4

چاپ  (Printing)

در حال حاضر اندروید دارای یک چارچوب چاپ است. این ویژگی به طور پیش فرض از چاپ Google Cloud و HP پشتیبانی می کند اما توسعه دهندگان می توانند از انواع جدیدی از پرینترها که از API استفاده می کنند بهره ببرند. این جمله بدین معناست که کاربر می تواند برنامه های دیگری را از Google Play دریافت کرده و آن ها را در جهت استفاده از سیستم چاپ اندروید نصب کند. همچنین می توانید در صفحه تنظیمات اندروید گزینه های جدید چاپ را نیز پیدا کنید. با انجام این کار شما می توانید با انتخاب گزینه Print در منوی کروم یک صفحه وب را چاپ کنید.

کیت کت 4.4

جمع کننده فایل

کیت کت به منظور دسته بندی و فهرست بندی فایل ها از روش جدیدی به نام File Picker استفاده کرده است. این ویژگی می تواند ذخیره سازی فایل ها به صورت محلی بر روی دستگاه های ذخیره سازی و همچنین بر روی سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Google Drive انجام دهد. همچنین سرویس های ابری دیگری نیز می توانند با این ویژگی ادغام شوند.

سرویس هایی همچونDropbox  یا  SkyDriveکه به عنوان ارائه دهندگان داده ها به شمار می آیند نیز در این قسمت پشتیبانی می شوند.

با این وجود هرگاه که کاربران از جمع کننده فایل استفاده کنند می توانند به فایل های محلی و ابری ذخیره شده دسترسی داشته باشند.

کیت کت 4.4

حالت همه جانبه

اندروید ویژگی به نام "حالت همه جانبه" ارائه کرده که بر روی دستگاه های Nexus اجرا می شود. با استفاده از این ویژگی می توان نوار وضعیت در بالا و پایین صفحه نمایش و همچنین دکمه ها بر روی صفحه نمایش را پنهان کرد. با این کار می توان از کل صفحه برای نمایش متن ها استفاده کرد. این ویژگی به طور خودکار فعال نیست و کاربران با توجه به نیاز می توانند آن را فعال کنند. به همراه این ویژگی دو لبه جدید نیز ظاهر می شوند که با حرکت بر روی آنها می توان نوار وضعیت و نوار پیمایش را که در حالت مخفی هستند، نمایش داد.

کیت کت 4.4

ارتقاء برنامه ایمیل

تغییرات ایجاد شده در این برنامه موجب شده که صمیمی تر به نظر برسد. البته در حال حاضر این نرم افزار در بسیاری از ویژگی ها و تنظیمات همچون Gmail است.

کیت کت 4.4

توسعه دهندگان اندروید می توانند محصولات خود را به دستگاه ها و یا کشورهای خاص محدود کرده و این که نسخه های اندروید را به حداقل برسانند و به کاربران امکان نصب برنامه های مشخص شده ای را بدهند که حتی با دستگاه آن ها سازگار نیست.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

10 New Features and Changes in Android 4.4 KitKat" Chris Hoffman"

howtogeek

How to Install and Use the Google Experience Launcher on Any Android Device