تبیان، دستیار زندگی
جمهوری آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی تاکنون همواره کشوری بی و ناامن بوده است. این بی‌ثباتی در ماه مارس پس از آنکه شورشیان سلکا دولت مرکزی را سرنگون کردند، تشدید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت به قرآن کریم در کشورهای آفریقای مرکزی

قرآن

جمهوری آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی تاکنون همواره کشوری ناامن بوده است. این بی‌ثباتی در ماه مارس پس از آنکه شورشیان "سلکا" دولت مرکزی را سرنگون کردند، تشدید شد.


اخبار رسیده از مرکز قاره آفریقا حاکی از آن است که در پی مداخله نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی و تشدید خشونت‌ها در این کشور، اهانت هایی به قرآن کریم صورت گرفت و به تعدادی از مساجد تعرض شد.

در همین حال رسانه های آفریقایی از تخریب مساجد و آتش نسخه‌های قرآن کریم در پی مداخله نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی و تشدید خشونت‌ها در این کشور خبر دادند.

از سوی دیگر گروهی از شورشیان به مساجد مسلمانان در شهر "بانگی" پایتخت آفریقای مرکزی، حمله کرده و علاوه بر تخریب مساجد، قرآن‌های مساجد را نیز به آتش کشیدند.

شورشیان که خواستار برکناری «میشل جوتودیا» رئیس موقت آفریقای مرکزی بودند، در ادامه تعداد قابل توجهی از مغازه‌های مسلمانان در این شهر را هم غارت کرده و شهروندان مسلمان را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

در این میان و در درگیری بین سلکای مسلمان و تیم مدافع بوزیزه که مسیحی هستند، مردم مسلمان تنها قربانی اول و آخر هستند و افراطی‌های سلکا از یکسو و مسیحیان بالاکا از سوی دیگر آنها را به کام مرگ می‌کشانند

شایان ذکر است، جمهوری آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی تاکنون همواره کشوری ناامن بوده است. این بی‌ثباتی در ماه مارس پس از آنکه شورشیان "سلکا" دولت مرکزی را سرنگون کردند، تشدید شد.

ائتلاف شورشیان جمهوری آفریقای مرکزی، موسوم به "سلکا" دسامبر 2012 میلادی، مبارزه مسلحانه را علیه دولت جمهوری آفریقای مرکزی آغاز کرد که سرانجام به برکناری «فرانسوا بوزیزه» رئیس وقت این کشور در ماه مارس انجامید.

اعضای این گروه شبه نظامی و شورشی که خود را نماینده مسلمانان می نامیدند، "بوزیزه" رئیس سابق آفریقای مرکزی را سرنگون و «میشل جوتودیا»، رهبر خود را در رأس قدرت در این کشور قرار دادند.

در این میان و در درگیری بین سلکای مسلمان و تیم مدافع بوزیزه که مسیحی هستند، مردم مسلمان تنها قربانی اول و آخر هستند و افراطی‌های سلکا از یک سو و مسیحیان بالاکا از سوی دیگر آنها را به کام مرگ می‌کشانند.

بخش قرآن تبیان


منبع: شیعه آنلاین

مطالب مرتبط:

پیام رهبری در پی اهانت نفرت انگیز به قرآن شریف 

روی دیگر سكه قرآن سوزی