تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس تهران بزرگ هشدار داده اگر خودروهای غیرمجاز و موتورسیکلتها وارد خطوط اتوبوس تندرو شوند، توقیف خواهند شد. رحیمی همچنین به رانندگان خطرساز شرکت واحد هشدار داده بدون چشم پوشی مجازات می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخطار ویژه به رانندگان تهرانی


رئیس پلیس تهران بزرگ هشدار داده اگر خودروهای غیرمجاز و موتورسیکلتها وارد خطوط اتوبوس تندرو شوند، توقیف خواهند شد. رحیمی همچنین به رانندگان خطرساز شرکت واحد هشدار داده بدون چشم پوشی مجازات می شوند.

اخطار ویژه به رانندگان تهرانی

ظهر جمعه، دست کم 5 خودروی سواری در خط ویژه اتوبوس تندرو در اتوبان امام علی، مسیر جنوب به شمال به همدیگر کوفتند تا بار دیگر نشان دهند این خطوط، به دلیل محدود بودن مکان مانور و سرعت بالای خودروها یکی از ناامن ترین خطوط تردد برای سواریهاست. در این تصادف، خودروی پژو 206 با برخورد با پژوی 405 به طور کامل تخریب شد و سه خودروی پراید دیگر نیز در برخورد با آنها، خسارت دیدند.

شاید به دلیل خطرساز بودن ورود خودروهای غیرمجاز به این خطوط است که پلیس راهور تهران، تصمیم گرفته از شنبه (دیروز)، هر خودرو یا موتورسیکلتی که در خطوط ویژه تردد می کند را توقیف کند.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و پاکسازی این خطوط و ساماندهی عبور و مرور از شنبه شروع می شود و تمامی خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به صورت غیرمجاز وارد خطوط ویژه شوند توقیف و روانه پارکینگ خواهند شد.

سردار حسین رحیمی می گوید پلیس به این نتیجه رسیده که تخلفات خطوط ویژه افزایش یافته است برای همین از دیروز (روز شنبه) با هر گونه ورود موتورسیکلت و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه اتوبوسرانی و BRT به طور جدی برخورد شده و وسیله نقلیه این دسته از رانندگان علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی از یک هفته تا یکماه توقیف می‌شود.

داشتن مجوز چراغ گردان و یا حکم ماموریت برای خودروها، مجوزی برای تردد در خطوط ویژه نیست و تمامی این خودروها تنها در صورت دریافت مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اجازه خواهند داشت در خطوط ویژه تردد کنند. تمامی خودروهایی که به صورت غیرمجاز و با استفاده از چراغ‌های گردان وارد خطوط ویژه شوند به دلیل سوء استفاده از چراغ‌ گردان متوقف و به مراجع قضایی فرستاده می‌شوند.

او از سواستفاده برخی خودروهای غیرمجاز و ورود به خطوط ویژه اتوبوس تندرو خبر داده و گفته: "متاسفانه گزارش‌های دریافتی حاکیست برخی خودروها با استفاده از چراغ گردان ثابت و سیار و یا LEDهای پشت شیشه جلو و عقب به صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز وارد خطوط ویژه می‌شوند که برابر دستور صادره از روز شنبه تمامی این خودروها متوقف و به پارکینگ فرستاده می‌شوند."

به گفته رحیمی این در حالی است که داشتن مجوز چراغ گردان و یا حکم ماموریت برای خودروها، مجوزی برای تردد در خطوط ویژه نیست و تمامی این خودروها تنها در صورت دریافت مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اجازه خواهند داشت در خطوط ویژه تردد کنند. تمامی خودروهایی که به صورت غیرمجاز و با استفاده از چراغ‌های گردان وارد خطوط ویژه شوند به دلیل سوء استفاده از چراغ‌ گردان متوقف و به مراجع قضایی فرستاده می‌شوند.

اخطار ویژه به رانندگان تهرانی

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین برای رانندگان اتوبوسهای واحد که تخلف می کنند هم خط و نشان کشیده: " از دیروز برای ایمن‌سازی خطوط ویژه، طرح تشدید برخورد با تخلفات اتوبوس‌های شرکت واحد به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که بر این اساس کمیته ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تشکیل شده است و رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد اعم از خطوط تندرو یا ریالی در صورت انجام هرگونه تخلف حادثه‌ساز، همراه نداشتن مدارک رانندگی و یا دستکاری و تغییر در پلاک ضمن متوقف شدن توسط عوامل پلیس راهور و اعمال قانون و اعزام خودروی آنها به پارکینگ به کمیته انضباطی شرکت واحد نیز برای برخوردهای بعدی معرفی می‌شوند." او به رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد توصیه کرده بیش از سایر رانندگان در پایتخت قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند، چون جان تعداد زیادی مسافر در اختیار این رانندگان است و انتظار می رود این رانندگان حتما این مساله را مدنظر داشته باشند.

رحیمی همچنین اعلام کرده فرماندهان نیروی انتظامی دستور داده اند تشدید برخورد با رانندگان حادثه ساز شرکت واحد در دستور کار قرار گیرد: "برابر دستور صادره هیچگونه اغماضی برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد از روز شنبه صورت نمی‌گیرد و قطعا پلیس به جهت حفظ جان مسافران با این دسته از رانندگان متخلف به طور جدی برخورد می‌کند."

بخش اجتماعی تبیان


منبع:خبرآنلاین