تبیان، دستیار زندگی
خیلی از شما بچه های عزیزم، حتما چیزهای زیادی درباره واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) شنیدید، ولی درباره اربعین حسینی هم کسی براتون حرفی زده؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اربعین حسینی

اربعین حسینی

خیلی از شما بچه های عزیزم، حتما چیزهای زیادی درباره واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) شنیدید، ولی درباره اربعین حسینی هم کسی براتون حرفی زده؟ همون روزی که حضرت زینب و دیگر اسرا به میان کشتگان کربلا اومدن. در اون روز، حضرت زینب وقتی به مزار برادرش امام حسین علیه السلام رسید، به یاد روز عاشورا افتاد و اشک از چشمانش جاری شد و با برادرش از رنج هایی که کشیده بود حرف زد و از دست دشمن شکایت کرد.

یزید که دشمن دین خدا بود، دستور داد تا اُسرای کربلا رو به مدینه ببرن. برای همین یکی از سربازانش رو مأمور کرد تا اسرا رو به مدینه برسونه.

حضرت زینب (س) که در میان اسرا بود، از اون مأمور درخواست کرد تا اون ها را به کربلا ببره تا حضرت زینب و بقیه اهل بیت، بتونن مرقد پاک امام حسین علیه السلام و یارانش رو زیارت کنند.

اون مأمور هم قبول کرد و اون ها روز چهلم، یعنی اربعین به کربلا رسیدند.

پس بچه ها، اربعین روزیه که حضرت زینب و دیگر اسیران بعد از چهل روز که از عاشورا می گذشت، دوباره به کربلا اومدند و مرقد امام حسین (ع) و یارانش رو زیارت کردند.

در اون روز، حضرت زینب وقتی به مزار برادرش امام حسین (ع)رسید، به یاد روز عاشورا افتاد و اشک از چشمانش جاری شد و با برادرش از رنج هایی که کشیده بود حرف زد و از دست دشمن شکایت کرد.

بچه های عزیز! ما هم برای زنده موندنِ نام امام حسین (ع) ، هر سال عاشورا و اربعین را با شکوه بیش تری عزاداری می کنیم.

عشق به امام حسین (ع) کوچک و بزرگ نمی شناسد خوشا به حال کودکانی که رنج سفر را به تن می خرند و همراه مادران خود به زیارت کربلا می روند.

فرآوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان

منابع:اربعین نت،وبلاگ دبستان سینا، حوزه

مطالب مرتبط:

تو ماه محرم چه کارهایی می‌کنیم؟

معجزه‌ی کودکانه

با خدا حرف بزنیم

فقط برای خدا

امام حسین(ع) شهید کربلا

بهترین عموی دنیا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.