تبیان، دستیار زندگی
انجمن ورزشی نویسان ایران دوره بدی را پشت سر می گذارد. این انجمن که در سال های گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و هیچگاه جایگاه واقعی خود را نیافته و محلی برای اقدامات شخصی بوده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انجمن ورزشی نویسان در کجراهه


انجمن ورزشی نویسان ایران دوره بدی را پشت سر می گذارد. این انجمن که در سال های گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و هیچگاه جایگاه  واقعی خود را نیافته و محلی برای اقدامات شخصی بوده است. چندی پیش و با انتخابات جدید امیدواری هایی در نزد اهالی رسانه ای به وجود آورد تا شاید با ورود اعضای جدید در این نهاد مهم صنفی تغییرات محسوس را شاهد باشیم.


انجمن ورزشی نویس

امیدها بر این بود تا این قشر زحمتکش جامعه ، انجمنی برای حل و فصل مشکلات خود داشته باشند. اما با گذشت زمان مشخص شده که این انجمن به شدت به بیراهه می رود. انحمنی که باید به شکل مستقل قدرت نقد خود از مشکلات ورزش را بالا ببرد امروز شاهد است که بسیاری از اعضای هیات رئیسه اش در پست های کلیدی ورزش حضور دارند و جالب این که چنین واقعه تلخی تعامل نامیده می شود. رئیس انجمن(عبدالحمید احمدی) که مدت ها از سوی بسیاری از ورزشی نویسان انتقادات شدیدی را پیرامون خود می دید امروز در پست مشاوروزیر ورزش، رئیس کمیته رسانه ای فدراسیون فوتبال مشغول به کار است، مازیار ناظمی یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه به عنوان مسئول روابط عمومی وزارت ورزش کار می کند. محمود عبداللهی رئیس کمیته روابط عمومی کمیته ملی المپیک نیز یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه این انجمن است. حمید قاسمی یکی دیگر از مشاوران وزیر ورزش نیز در هیات رئیسه انجمن حضور دارد. و البته یکی دو عضو دیگر در پست های ورزشی مصدر امر هستند.

سوال اینجاست چنین انجمنی با چنین اعضای هیات رئیسه ای می توانند به شکل مستقل و آزادانه در خصوص مسایل ورزش نقد لازم را داشته باشند؟ آیا پست های ورزشی این افراد اجازه می دهد تا آنان به عنوان امانت دار مردم به واقعیت های ورزش نظر کنند؟

سوال اینجاست چنین انجمنی با چنین اعضای هیات رئیسه ای می توانند به شکل مستقل و آزادانه در خصوص مسایل ورزش نقد لازم را داشته باشند؟ آیا پست های ورزشی این افراد اجازه می دهد تا آنان به عنوان امانت دار مردم به واقعیت های ورزش نظر کنند؟ شاید این گروه گمان می کنند با حضور در این پست های ورزشی می توانند گره هایی از کار جماعت ورزشی نویس باز کنند اما تاکنون نه تنها چنین چیزی مشاهده نشده بلکه این نظریه وجود دارد که آنها با ایجاد ارتباطات خاص تلاش دارند تا با زیر سلطه بردن چند رسانه تاثیرگذار خط و ربط رسانه های ورزشی را در دست بگیرند. علاوه بر این نهاد محترمی چون انجمن ورزشی نویسان وعکاسان قبل از نیاز به امور معیشتی و رفاهی باید به چیزی به نام شان ، جایگاه و مقبولیت اجتماعی توجه کند. هر چند همان طور که نوشتیم انجمن برخلاف ادعاهای مورد اشاره هیچ گامی در این باره هم برنداشته است.

به هر صورت امروز و با کج سلیقگی و زیاده طلبی برخی افراد ، این انجمن در کجراهه قرار گرفته و کار به جایی رسیده که زمزمه هر سال دریغ از پارسال در میان اهالی رسانه ای ورزش به گوش می رسد. در این باره باز هم خواهیم نوشت.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان