تبیان، دستیار زندگی
در آستانه ثبت نام کاندیداهای پست های مختلف در کمیته ملی المپیک جنجال پیرامون این نها ورزشی به اوج خود رسید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ مهمانان ناخوانده ورزش


در آستانه ثبت نام کاندیداهای پست های مختلف در کمیته ملی المپیک جنجال پیرامون این نهاد ورزشی به اوج خود رسید. از مدت ها قبل این جنجال ها با اتهامات رئیس و نایب رئیس دوم به هم، کلید خورد.


کمیته ملی المپیک

ابتدا خسروی وفا ، محمد علی آبادی را به دست داشتن در برخی اقدامات اقتصادی به سود دوستانش متهم کرد. پس از آن هیات اجرایی از بین خود نفراتی را برای بررسی این موضوع انتخاب کرد. این هیات بعد از مد ت ها تحقیق اعلام کرد اتهامات وارده درست نیست و آن را رد کرد. این کشمکش به اشکال گوناگون ادامه یافت. هر کدام از طرف های درگیر با حمایت برخی افراد رسانه ای جوسازی علیه طرف مقابل را پی گرفتند و...

ادامه این جنجال ها باعث شد تا برخی از اعضای هیات اجرایی از حضور در جلسات خودداری کنند. در شرایطی که تاخیر بابت رای اعتماد به وزیران پیشنهادی ورزش و مشکلات بودجه فرصت های خوب را از ورزشکاران برای آمادگی حضور در المپیک و بازی های آسیایی می گرفت تضاد شدید  بین اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دغدغه ها را افزایش داد.

اکنون نیز با ورود مشاور عالی وزیر ورزش به ماجرای درگیری های کمیته ملی المپیک و متهم کردن برخی اعضای هیات اجرایی ابعاد جنجال سازی های رسانه فزونی یافته است. مشاور عالی وزیر ورزش این بار در شبکه اجتماعی ممنوع(ظاهرا ایشان هم از برخی وزرا یاد گرفته اند تا به جای رسانه های پرتعداد داخلی از این طریق حرف بزنند) مرقوم داشته است:" مدعیان این آیین نامه که امروز خود را در قالب رییس، نایب رییس و عضو هیات اجرایی کمیته المپیک پس از گذشت یکسال و اندی از اتمام دوره مسئولیت قانونی، به المپیک و ورزش تحمیل کرده اند بهتر از دیگران می دانند که مسیر ورودی آنان به این هیات، فقط از مسیر هموار پست ها و مسئولیت های دولتی شان بوده است که بدون آن هیچگاه امکان قرارگرفتن در چنین جایگاهی برایشان فراهم نبوده است و حال که خود از این پل گذشته اند مدعی دیگران شده اند و با تغییر اساسنامه و تصویب آیین نامه ای بی اساس، تلاشی مضحک برای بقا را در معرض چشمان اهالی ورزش قرار داده اند."

نکته مهم در این باره بخشی از صحبت های مشاور وزیر ورزش است. آنجا که ایشان اعضای هیات اجرایی را به سوء استفاده از مقام های دولتی متهم می کند. در شرایطی که کمیته ملی المپیک جایگاهی برای حضور قهرمانان خوش نام و تحصیلکرده ورزش است، ورود افراد با سابقه های سیاسی و برخی مدیرانی که در بخش های اقتصادی دولتی نقش داشته اند ( به عبارتی مهمانان ناخوانده ورزش) فضایی نامانوس برای این نهاد مهم در ورزش رقم خورده است.

نکته مهم در این باره ، بخشی از صحبت های مشاور وزیر ورزش است. آنجا که ایشان اعضای هیات اجرایی را به سوء استفاده از مقام های دولتی متهم می کند. در شرایطی که کمیته ملی المپیک جایگاهی برای حضور قهرمانان خوش نام و تحصیلکرده ورزش است، ورود افراد با سابقه های سیاسی و برخی مدیرانی که در بخش های اقتصادی دولتی نقش داشته اند ( به عبارتی مهمانان ناخوانده ورزش) فضایی نامانوس برای این نهاد مهم در ورزش رقم زده است. جالب تر این که در جنجال سازی های اخیر بازهم فضایی برای ورود شایستگان وجود ندارد و افرادی خود را برای نشستن بر کرسی های کمیته ملی المپیک محق می دانند که تفاوت آشکاری با قبلی ها ندارند.

نکته پایانی این که مشاور وزیر ورزش بدون کمترین سابقه ورزشی و حتی رسانه ای در تشکیلات امروزه ورزش پست هایی چون رئیس انجمن ورزشی نویسان، مشاور وزیر ورزش، رئیس کمیته رسانه ای فدراسیون فوتبال و... را به طور همزمان دارد و در راه برگزاری یک جلسه مطبوعاتی در فدراسیون فوتبال به جای فضا دادن برای حضور همه رسانه ها فقط از دوستان خود دعوت می کند و قدرت تشخیص جایگاه رسانه های ورزشی قدیمی را هم ندارد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان