تبیان، دستیار زندگی
وزرات ورزش این روزها خجالتی شده و حرف هایش را از زبان سید مناف هاشمی میزند،‌گویی وزیر رویش نمیشود تا مدیر عامل های استقلال و پرسپولیس را برکنار کند به همین دلیل خیلی محترمانه از زبان معاون پشتیبانی وزارت خانه میگوید که به هیچ عنوان به سرخ آبی ها پولی تعلق
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین جوادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویانیان و فتح الله زاده برکنار می شوند!


وزرات ورزش این روزها خجالتی شده و حرف هایش را از زبان سید مناف هاشمی میزند،‌گویی وزیر رویش نمیشود تا مدیر عامل های استقلال و پرسپولیس را برکنار کند به همین دلیل خیلی محترمانه از زبان معاون پشتیبانی وزارت خانه میگوید که به هیچ عنوان به سرخ آبی ها پولی تعلق نمیگیرد و سهم آنها از بودجه ورزش که 26 درصد هم کسر شده هیچ چیز نیست جز یک دعای خیر!


فتح الله زاده و رویانیان

حرف های سید مناف هاشمی چند ورز پیش آنقدر حاشیه ساز بود که کمتر کسی فکرش را میکرد یک مقام بلند بالای وزارت ورزش اینگونه صریح در باره بودجه دو باشگاه کاملا دولتی  اظهار نظر کند.

شاید جناب محترم وزیر و معاونانشان از موضوعات اقتصادی و مسائل بورس و و اینکه دو باشگاه پر طرفدار پایتخت کاملا در بازار بورس ضررده هستند تا سود آور خیلی اطلاعات ندارند شاید هم همان فرضیه اولی که مطرح شد بدون هیچ شکی درست باشد. واقعا پیدا کردن این معمای راحت خیلی هم سخت نیست که وزراتخانه ای ها علاقه ندارند تا رویانیان و فتح الله زاده در راس امور باشند و میخواهند خیلی محترمانه هر دو مدیر را کنار گذاشته و افرادی را که برای آنها قابل اعتماد ترند را بر سر کار بیاورند. این مساله با شعار دولت محترم تدبیر و امید خیلی فاصله دارد چون وقتی به روزهای اول و نشست های مطبوعاتی ریاست محترم جمهور فکر میکنیم میبینیم وزیر ورزش با گفته های رئیس دولت فاصله گرفته است و  باز هم در یکی از مدیریت های کلان کشور سیاست اتوبوسی حاکم شده که این موضوع میتواند تبعاتی را بری وزارت خانه مورد نظر در بر داشته باشد .

البته این حق مسلم هر دولتی است که بخواهد هر بلایی بر سر این دوباشگاه مردمی در بیاورد و میتواند خیلی راحت اعضای هیئت مدیره قدیمی را تا دم درب خروج راهنمایی کرده و نفرات جدید را بر مسند این دو باشگاه قرار دهد تنها در این میان این هواداران هستند که گوشت قربانی اند چون به وضوح روشن است که مدل خصوصی سازی به این راحتی ها در فوتبال ایران قابل اجرا نیست البته نه اینکه بخواهیم بر سر راه مساله خصوصی سازی در ورزش سنگ اندازی کنیم ،‌نه ،‌ولی موضوع جدی اینجا است که چرا همیشه دیگران را متهم به قلع و قم میکنیم و بعد خودمان همین سیاست را پیش میگیرم در اینجا هیچ قصد نداریم تا وکیل مدافع رویانیان یا حاجی فتح الله باشیم ولی چیزی که میتوان به ان نقد وارد کرد این است با یک بام و دو هوا نمیشود ورزش این کشور را اداره کرد و در این نقد نیز میتوان یک سوال را از وزیر محترم ورزش مطرح کرد که اگر هر دو مدیر عامل باشگاه مذکور از سمت خود کناره گیری کنند و نفرات مورد قبول وزارت خانه و دولت بر مسند آنها بنشیند باز هم همین موضوع مطرح میشود که دولت هیچ کمک مالی به این باشگاه ها نمیکند یا خیر؟ اگر جواب مثبت باشد یعنی اینکه باز هم دولتی ها بر یر تصمیم خود مبنی بر خصوصی سازی باشند باید گفت که هیچ نقدی را نمیتوان وارد کرد ولی اگر خلاف این باشد آن زمان جامعه ورزش در همین ابتدا با یک پارادوکس بزرگ از سوی وزرات خانه جدید روبرو میشود.

علی فتح‌الله‌زاده انگار خودش فهمیده که دیگر عمر مدیریتی او در باشگاه استقلال به پایان رسیده مگر اینکه بازهم از طرق مختلف او در مسند خود باقی بماند! او طبق معمول با واکنش‌های جنجالی خود خبرساز شده و این بار در واکنش به اظهارنظر سیدمناف هاشمی مبنی بر اینکه دیگر هیچ پولی به استقلال و پرسپولیس پرداخت نمی‌شود، عنوان می‌کند: «وزارتخانه تکلیف ما را هرچه زودتر روشن کند. آنها باید به ما پول بدهند، وگرنه فرد دیگری را بر سر باشگاه بگذارند.

حمله حاجی فتح‌الله به وزارت ورزش

علی فتح‌الله‌زاده انگار خودش فهمیده که دیگر عمر مدیریتی او در باشگاه استقلال به پایان رسیده مگر اینکه بازهم از طرق مختلف او در مسند خود باقی بماند! او طبق معمول با واکنش‌های جنجالی خود خبرساز شده و این بار در واکنش به اظهارنظر سیدمناف هاشمی مبنی بر اینکه دیگر هیچ پولی به استقلال و پرسپولیس پرداخت نمی‌شود، عنوان می‌کند: «وزارتخانه تکلیف ما را هرچه زودتر روشن کند. آنها باید به ما پول بدهند، وگرنه فرد دیگری را بر سر باشگاه بگذارند. نمی‌شود که مدیریت باشگاه دست آنها باشد و پولش را ما بدهیم. حرف من عین منطق است. وزارتخانه باید هرچه زودتر تکلیف ما را روشن کند. آنها حتما باید به ما پول بدهند و اگر نمی‌خواهند این کار را بکنند، باشگاه را به ما بدهند یا یک مدیر دیگر برایش انتخاب کنند. وزارتخانه تعهد کرده بود که تا پایان فصل سیزدهم 10 میلیارد تومان به استقلال بدهد اما فعلا فقط یک و نیم میلیارد پول داده است. وزارت ورزش تعهد کرده بود که 50 درصد هزینه‌های باشگاه را پرداخت کند تا باقی هزینه‌ها را باشگاه از محل درآمدزایی خودش تامین کند. اگر وزارت ورزش سهم خود را ندهد ما از باشگاه می‌رویم.

رویانیان و فتح الله زاده

رویانیان میگوید مرا برکنار کنید!

محمد رویانیان حسابی توپش پر است و واکنش او نسبت به فتح‌الله‌زاده تند‌تر است. او جملاتش را اینگونه آغاز می‌کند: «در جلسه آتی هیات مدیره سوال‌هایی خواهم داشت که همه آنها را باید شفاف به من جواب دهند. می‌گویم وزارت ورزش، شما که 2 الی 3 ماه هیچ کاری برای باشگاه پرسپولیس نکرده‌اید اگر با من مشکل دارید من را بردارید تا پرسپولیس ضربه نخورد. در 2 ماه گذشته در بحرانی‌ترین شرایط ممکن بودیم. هجمه زیادی به سرمربی، باشگاه و بچه‌های ما وارد شد اما نه هیات مدیره و نه وزارت ورزش از ما حمایت نکرد و فدراسیون هم حق ما را نمی‌دهد.

بر عکس این موارد برخی در خود هیات مدیره 6 ماه تلاش کردند تا چهره ما را خراب کنند. یعنی از خودمان ضربه خوردیم. این کار را در دوران احمدی‌نژاد انجام دادند و تا زمان روحانی هم دست‌بردار نیستند. آقایان هر روز خود را دوست ما اعلام کردند اما هر وزیری که آمد علیه ما مقابل او زدند. یک ماه تقاضا کردیم از سوی هیات مدیره آقای وزیر را ببینیم اما در اتاق ایشان باز نشد. بعد متوجه شدیم که از دوستان خودمان کارهایی کردند که به ما ضربه بزنند. باز هم هر کاری لازم بود تا در اتاق باز شود را انجام دادیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی رئیس هیات مدیره (اکبری) نیز با وجود درخواست راه به جایی نبرد. مگر ما زیرمجموعه وزارت ورزش نیستیم؟ پس چرا نباید به ما کمک شود؟ به نظرم این روند خوب نیست. البته من به گودرزی حق می‌دهم چون جریاناتی به او اطلاعات اشتباه دادند اما اگر ما مدیرعاملیم باید به ما اعتماد شود در غیر این صورت چند بار گفتم بگذارید من بروم تا دست از سر پرسپولیس بردارند. من چند بار استعفا کردم و پاسخی نشنیدم فقط به من گفتند بمان. حالا که مانده‌ام این بلاها را سر پرسپولیس می‌آورند. به خدا تحمل این مشکلات را ندارم. اگر با من مشکل دارید من را زودتر بردارید و اگر ندارید چرا این طور به ما حمله می‌کنید؟ نه فدراسیون و نه وزارت ورزش پول ما را نمی‌دهند که هیچ در کارهای ما نیز مشکل ایجاد می‌کنند. 2 ماه است علیه سرمربی و باشگاه همه کارها را تعطیل کرده‌اند و هجمه درست کرده‌اند. چرا از هیات مدیره کسی در این باره حرفی نمی‌زند. هر جا می‌روم کار اقتصادی کنم می‌گویند تو زیرمجموعه وزارت ورزش هستی و باید وزارت و هیات دولت کارهای تو را تصویب و تایید کنند پس من چطور باید برای این باشگاه درآمدزایی کنم؟ نه حمایت می‌کنند نه پول می‌دهند و نه می‌گذارند کارمان را انجام دهیم. تازه تا آنجا که بتوانند ما را می‌زنند.

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان