تبیان، دستیار زندگی
مهدی‌مهدوی کیا در کنار بزرگانی چون دیوید بکام و سر آلکس فرگوسن از بزرگانی بودند که در سال 2013 از فوتبال خداحافظی کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی‌کیا در کنار بکام و فرگوسن

مهدوی کیا

مهدی‌مهدوی کیا در کنار بزرگانی چون دیوید بکام و سر آلکس فرگوسن از بزرگانی بودند که در سال 2013 از فوتبال خداحافظی کردند.

در سال میلادی قبلی چندین بازیکن بزرگ فوتبال با مستطیل سبز خداحافظی کردند و به دوران باشکوه خود در فوتبال پایان دادند. سایت فیفا با معرفی بزرگانی که در سال 2013 از فوتبال خداحافظی کردند از مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ یاد کرد که فوتبال خود را در این سال به پایان برد.

دروازه‌بان

اولریش رامه (فرانسه) و ریکاردو لوپس (اسپانیا)

دروازه‌بان سابق سوشو فرانسه در حالی در 41 سالگی تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند که بیش از 500 بازی در لیگ و 12 بازی ملی را با تیم ملی فرانسه در کارنامه خود داشت. ریکاردو لوپس دروازه‌بان اسپانیایی اوساسونا نیز که مدت ها در پامپلونا دروازه‌بان تیمش بود از فوتبال خداحافظی کرد.

مدافعان

مهدی مهدوی کیا (ایران)، فیل نویل (انگلیس)، جیمی کاراگر (انگلیس)، توماس اویفالوشی (چک) ، الساندرنستا (ایتالیا) و کریستف متزلدر (آلمان)

مهدی مهدوی کیا ستون تیم ملی ایران با 111 بازی ملی و 13 گل ملی در سال 2013 در 36 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. او همیشه در پست مدافع راست بازی کرد و بازی های زیبایی از خود به نمایش گذاشت و توانست 381 بازی در لیگ آلمان و ایران را در کارنامه خود داشته باشد و در اواسط سال 2013 با ورزش زیبای فوتبال خداحافظی کند.

فیل نویل دیگر بازیکن بزرگی بود که با 59 بازی ملی برای انگلیس از فوتبال خداحافظی کرد. جیمی کاراگر نیز که 737 بازی را در کارنامه خود با لیورپول داشت از آنفیلد دل کند و کفش‌هایش را آویخت.

توماس اویفالوشی مدافع چک و عمر داف مدافع سنگال در جام جهانی 2002 نیز از دیگر مدافعانی بودند که با فوتبال وداع کردند. همچنین نستا مدافع باسابقه تیم ملی ایتالیا که در کانادا بازی می‌کرد در این سال از فوتبال خداحافظی کرد. آخرین مدافع مشهوری که در سال 2013 کفش هایش را آویخت، کریستوف متزلدر آلمانی بود.

مهدی مهدوی کیا ستون تیم ملی ایران با 111 بازی ملی و 13 گل ملی در سال 2013 در 36 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. او همیشه در پست مدافع راست بازی کرد و بازی های زیبایی از خود به نمایش گذاشت و توانست 381 بازی در لیگ آلمان و ایران را در کارنامه خود داشته باشد و در اواسط سال 2013 با ورزش زیبای فوتبال خداحافظی کند

هافبک ها

مارک فان بومل (هلند)، پل اسکولز (انگلیس) و دیوید بکام (انگلیس) و دژان استانکویچ (صربستان)

فان ‌بومل کاپیتان مستحکم هلندی‌ها نیز در این سال کفش هایش را آویخت و با مستطیل سبز وداع کرد. شاید معروف‌ترین شخصیت فوتبالی که در این سال از فوتبال خداحافظی کرد دیوید بکام باشد . هنوز هم اشک های بکام در پاری سن ژرمن از یاد علاقه‌مندان به فوتبال نرفته است تا هافبک 38 ساله که مدت ها در منچستر‌یونایتد، رئال مادرید و لس‌آنجلس‌گالکسی بازی‌می‌کرد در فرانسه دور افتخار بزند و فوتبالش را به پایان برساند. پل اسکولز هم تیمی سابق او در منچستر یونایتد نیز برای دومین بار و آخرین بار از فوتبال خداحافظی کرد. دژان استانکویچ هافبک مستحکم صربستانی نیز در این سال از فوتبال کنار رفت تا دیگر شاهد شوت های محکم او در فوتبال نباشیم.

مهاجم ها

مایکل‌اوون (انگلیس)، لوئیس‌ساها (فرانسه) و لودویک ژولی (فرانسه)

هواداران تیم ملی انگلیس مدت ها منتظر ماندند تا اوون توانایی خود را در تیم لیورپول بتواند در تیم ملی نشان دهد اما مصدومیت پایانی بود بر آرزوهای اوون و انگلیسی‌ها. دیگر مهاجم بزرگی که در سال 2013 از فوتبال خداحافظی کرد ، لوئیس ساها فرانسوی بود که همراه هموطنش لودویک ژولی مستطیل سبز را بوسید و کنار گذاشت.

مربی‌

سر آلکس فرگوسن و یوپ‌هاینکس

سر آلکس فرگوسن و یوپ هاینکس دو مربی نام آشنا در سال 2013 از فوتبال خداحافظی کردند. فرگوسن که 26 سال در منچستر‌بود یکی از دراماتیک ترین وداع‌ها را در فوتبال داشت. از طرفی هاینکس نیز توانست با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا وداعی باشکوه با فوتبال داشته باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع:ایسنا