تبیان، دستیار زندگی
به منظور همکاری و تعامل بیشتر بین باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) تفاهم‌نامه همکاری متقابل امضا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضاء یک تفاهم نامه دفاع مقدس


به منظور همکاری و تعامل بیشتر بین باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) تفاهم‌نامه همکاری متقابل امضا شد.

امضاء یک تفاهم نامه دفاع مقدس

بر اساس تفاهم نامه بین باغ موزه دفاع مقدس و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) که با حضور سردار خضرایی مدیرعامل موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و سردار بوربور ثانی جانشین سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) و جمع دیگر از فرماندهان این سپاه به امضا رسید، مقرر شد تبادل همکاری و تعامل همه جانبه و استفاده متقابل از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های طرفین در جهت ملموس نمودن نقش سپاه و بسیج در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس انجام شود.

سردار خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با اشاره به ضرورت همکاری متقابل گفت: دفاع مقدس به تعبیر مقام معظم رهبری نه تنها تاریخ ساز بلکه تمدن ساز است و باید ارزش‌های دفاع مقدس توسط کسانی که این آرمان‌ها را در دل باور دارند ترویج شود.

وی افزود: در دوران بعد از جنگ در نمایشگاه‌های دفاع مقدس عموماً ابزار جنگی به نمایش گذاشته شد و لازم بود که علاوه بر این موضوع الهامات و ارزش‌های دفاع مقدس در دسترس مردم قرار گیرد.

سردار خضرایی تصریح کرد: دفاع مقدس مملو از ارزش و اخلاق است و باید مردم را با این مفاهیم بلند آشنا کرد.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: تا کنون با بیست و پنج رده کشوری تفاهم نامه امضا کرده‌ایم و جلسات احصاء تاریخ شفاهی نیز در حال برگزاری است و برای تداوم این موضوع با فرماندهان دفاع مقدس در حال گفتگو هستیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم دین‌داری رزمندگان را ترویج کنیم و اگر بخواهیم ارزش‌های دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنیم به اطلاعات جامع نیاز داریم که این تفاهم نامه به این موضوع کمک خواهد کرد و باید تاکید کنم که ما برای دریافت و نمایش افتخارات سپاه سیدالشهدا (ع) در موزه هیچ محدودیتی نداریم.

اگر امروز مقتل دفاع مقدس نوشته نشود و عرضه نشود نسل‌های آینده از ارزش‌های دفاع مقدس دور خواهند شد

سردار خضرایی با اشاره به این مطلب که دریافت اطلاعات و وجود اطلاعات کمک زیادی به ترویج ارزش‌ها خواهد کرد اظهار داشت: موزه دفاع مقدس هم مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد و هم مورد استفاده پژوهشگران است و علاوه بر این موضوع تا کنون جمع کثیری از دانش آموزان و دانشجویان استان تهران از موزه بازدید کردند.

وی با اشاره به ماندگاری حماسه عاشورا توسط مقتل نویسان گفت: اگر امروز مقتل دفاع مقدس نوشته نشود و عرضه نشود نسل‌های آینده از ارزش‌های دفاع مقدس دور خواهند شد.

پیش از اظهارات سردار خضرایی، سردار بوربور ثانی جانشین سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در سخنانی با بیان اهمیت همکاری با باغ موزه دفاع مقدس گفت: باغ موزه دفاع مقدس یادآور هشت سال حماسه و رشادت است و آشنایی بسیج با رشادت‌های فرماندهان و رزمندگان باید افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه برای استفاده از ظرفیت باغ موزه برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است و قطعاً این همکاری تداوم خواهد داشت.

در پایان جمعی از فرماندهان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) ضمن بازدید از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس با حضور در مقبره الشهدای گمنام به مقام شامخ هشت شهید گمنام ادای احترام کردند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت