تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدارش با هیئت اروپایی تصریح کرد: در این دیدارها طرف های اروپایی از تخلف آمریکا انتقاد کرده و معتقد بودند که آمریکا این اقدام را تحت فشار لابی ها و افراد تندرو رژیم صهیونیستی انجام داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمی: رهبری در سه مقطع به داد ما رسیدند


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدارش با هیئت اروپایی تصریح کرد: در این دیدارها طرف های اروپایی از تخلف آمریکا انتقاد کرده و معتقد بودند که آمریکا این اقدام را تحت فشار لابی ها و افراد تندرو رژیم صهیونیستی انجام داده است.

هاشمی

به گزارش خبرنگار مهر در رفسنجان، در مراسم دومین سالگرد آیت الله هاشمیان عصر سه شنبه که با حضور استاندار کرمان، امام جمعه و جمعی از مسئولان برگزار شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شریف، متعهد و انقلابی رفسنجان، اظهار داشت: دو سال از رحلت آیت الله هاشمیان می گذرد و امروز توفیق داشتم اینجا هم تسلیت عرض کنم و هم عرض ارادت داشته باشم.

وی افزود: به هر حال برای بنده که در سفر به رفسنجان اولین کسی را که می دیدم ایشان بود امروز جای ایشان خالی است و امیدوارم خدا روح ایشان را شاد و اجر مجاهدان را به ایشان عطا فرماید.

وی مردم رفسنجان را از پیشتازان انقلاب نامید و اظهار داشت: بنده از کودکی به این مردم علاقه داشتم. زمانی که هیچکس جرأت نمی کرد نام امام را ببرد مردم رفسنجان مقلد امام بودند و سهم امام را به ایشان می رساندند.

زمان انقلاب جایی امن تر از رفسنجان برای طلاب نبود

آیت الله هاشمی رفسنجانی با آرزوی شفای عاجل برای حجت الاسلام شیخ عباس پورمحمدی، تصریح کرد: زمان انقلاب جایی امن تر از رفسنجان برای طلاب نبود و طلابی که مکانی برای تبلیغ نداشتند در منزل ایشان سکونت می کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم حاضر در جلسه گفت: امروز شما با همان روحیه در میدان مبارزه هستید و مرحوم هاشمیان هر چه توانست برای این منطقه کار کرد و اگر زحمات ایشان نبود شاید در این شهر چیزی از نظر فرهنگی باقی نمی ماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: این ازدحام در اینجا نشان می دهد که شما زحمات امام جمعه فقید شهرستان خود را فراموش نکرده اید و من در اینجا قول می دهم تا نفس می کشیم در خدمت شما و همراه شما باشیم.

خداوند این انقلاب را دوست دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند این انقلاب را دوست دارد چون بدون پشتوانه خارجی پیروز شد، خاطرنشان کرد: حکومت پهلوی حمایت غرب و شرق و منطقه را داشت و همچنین از پشتوانه مالی برخوردار بود اما در آن شرایط شما توانستید به حکومت جباران پایان دهید.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به خاطرات جنگ تحمیلی اظهار داشت: من فرمانده جنگ بودم و آن زمان لشکر 41 ثارالله جزو بهترین لشکرهای جنگ بود البته همه لشکرها خوب بودند اما بنده چون رفسنجانی هستم از لشکر 41 ثارالله یاد می کنم. رفسنجان نزدیک به هزار شهید و تعداد زیادی جانباز و مفقودالاثر تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما می دانیم که شهدا با خون خود و جانبازان با از دست دادن سلامتی خود از ما می خواهند که عظمت و عزت ایران را حفظ کنیم.

همچنین در زمان اولین امضاء توافقنامه برخی در کشور نسبت به این عمل معترض بودند ولی مقام معظم رهبری با پاسخ دادن به رئیس جمهور و تشکر کردن از هیئت مذاکره کننده نقطه پایانی بر اعتراضات گذاشتند و این اقدام را پیروزی نامیدند

اختلافات را باید با صمیمیت و همبستگی حل کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی اختلافات را از آفات انقلاب برشمرد و گفت: متاسفانه کمابیش اختلاف بین نیروهای انقلابی بوجود آمده که باید سعی کرد یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: اختلاف سلیقه و دیدگاه در همه جا ممکن است وجود داشته باشد اما باید اختلافات را با صمیمیت و همبستگی حل کرد مردم رفسنجان نیز باید یکپارچگی خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی در منطقه، بیان داشت: شرایط اقتصادی کشور و مدیریت حاکم باعث شد نهاده های کشاورزی به کشور نیاید و کود و سم نامناسب باعث خسارت به کشاورزان شد.

امروز شرایط اعتدال در کشور حاکم است
هاشمی

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما تحریم بوده و هستیم و تحریم بسیار جدی است، اظهار داشت: خداوند کمک کرد و هوشیاری مردم سبب شد که متوجه شوند در شرایط بدی قرار داریم و به میدان آمدند و امروز شرایط اعتدال در کشور حاکم است که این حاصل تفکر مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اولین قدم خوب برداشته شده و فضای آرامش بر کشور حکمفرماست و فضا دارد باز می شود و ما امید داریم که این تحریم ها به تدریج برداشته شود. انشاالله با امید به آینده، راه ها باز می شود و رونق به کشور بر می گردد.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: اکنون 4 هزار طرح عمرانی از دولت سابق مانده است که اعتبار مختصری دارد و این گرفتاری برقرار است.

وی افزود: تا حدودی پنجره ها و راههایی باز شده و طلب هایی از کشورها داریم که بتدریج اینها وارد می شود و با حرکتهای سازندگی بیکاری ها کم می شود. اکنون بسیاری از جوانان تحصیلکرده ما بیکارند.

جزئیات دیدار با هیئت اروپایی/انتقاد طرف های اروپایی از تخلف آمریکا

هاشمی رفسنجانی با اشاره به خلف وعده امریکایی ها پس از توافق ژنو گفت: آمریکا به دنبال توجیه این عمل خود است و می گوید که تحریم های اعمال شده جدید نبوده و مربوط به گذشته هستند.

وی ادامه داد: ما به هیچ عنوان تخلف آمریکایی ها را نمی پذیریم و عقیده داریم همگی باید به توافق نامه ژنو پایبند باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما بر اساس عقیده و ایمانی که داریم عمل می کنیم و زمانی که وعده ای داده و پای تفاهم نامه ای را امضا می کنیم هرگز خلف وعده نمی کنیم و این تفاوت ما با آمریکاست.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: خون شهدا باعث افتخار و عزت این نظام است و اکنون انتظار آنها از ما این است به گونه ای عمل کنیم که عزت و سربلندی نظام را به دنبال داشته باشد.

وی با شاره به دیدارش با هیئت های اروپایی تصریح کرد: در این دیدار ها طرف های اروپایی از تخلف آمریکا انتقاد کرده و معتقد بودند که آمریکا این اقدام را تحت فشار لابی ها و افراد تندرو رژیم صهیونیستی انجام داده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی به وزیر امور خارجه ما گفت که این جریان جزئی بوده و نباید اصل کار را تحت تأثیر قرار دهد.

قصد اروپا برای کاهش مستقل تحریم ها

آیت الله هاشمی رفسنجانی به نشست خود با نخست وزیر سابق ایتالیا طی امروز اشاره کرد و گفت: طبق گفته این مقام اروپایی در تصمیمی که در شورای وزرای خارجه در بروکسل اتخاذ شده است تحریم های اروپا علیه ایران به طور مستقل کاهش پیدا می کند.

وی گفت اکنون آمریکا به دلیل تخلفی که انجام داده است از سوی کشور های دیگر مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در زمان انتخابات مقام معظم رهبری رای ها را حق الناس دانستند و تاکید کردند که رای ها باید به درستی خوانده شود و به همین دلیل انتخابات به دور از هر گونه حاشیه و سالم برگزار شد

مردم اصلی ترین سرمایه نظام

وی مردم را اصلی ترین سرمایه نظام دانست و گفت: مردم ما همواره پشتیبان نظام بوده اند و در چند سال اخیر با وجود مشکلات پیش آمده ایستادگی کرده اند و با انتخاب فردی آگاه اعتدال را برای  کشور برگزیدند.

آیت الله هاشمی گفت: تحریم هایی که در سنای آمریکا قراربود علیه ایران اعمال شود برای ایران بسیار مضر بود چرا که ازهمه راه های دریایی محروم می شدیم و در واقع ایران به کلی محاصره می شد.

وی ادامه داد: اینکه تحریم های جدید علیه ایران اعمال نشد تنها به دلیل ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

رهبری در سه مقطع حساس به داد ما رسیدند

وی  با اشاره به حمایت ها رهبر انقلاب اذعان داشت: ایشان در سه مقطع حساس به داد ما رسیدند و با رهنمودهای خود باعث شدند که بن بست ها شکسته شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در زمان انتخابات مقام معظم رهبری رای ها را حق الناس دانستند و تاکید کردند که رای ها باید به درستی خوانده شود و به همین دلیل انتخابات به دور از هر گونه حاشیه و سالم برگزار شد.

همچنین در زمان اولین امضاء توافقنامه برخی در کشور نسبت به این عمل معترض بودند ولی مقام معظم رهبری با پاسخ دادن به رئیس جمهور و تشکر کردن از هیئت مذاکره کننده نقطه پایانی بر اعتراضات گذاشتند و این اقدام را پیروزی نامیدند.

وی ادامه داد: در زمان آغاز مذاکرات نیز رهبر معظم انقلاب گفتند که تیم مذاکره کننده ایران از نیروهای انقلابی هستند و سازشکار محسوب نمی شوند.

بخش سیاست تبیان

منبع: مهر