تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : 250  گرم نشاسته 2 لیوان  آب یك سوم لیوان گلاب  طرز تهیه :  آب و نشاسته را مخلوط كرده و در قابلمه نچسب می ریزیم ، و آن را روی حرارت اجاق قرار داده  و با قاشق چوبی مرتب به هم  می زنیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فالوده خانگی

فالوده با آلبالو

مواد لازم :

نشاسته                   250  گرم

آب                            2 لیوان

گلاب                          یك سوم لیوان

شربت آلبالو یا آبلیمو    به مقدار لازم

طرز تهیه :

- آب و نشاسته را در قابلمه نچسبی می ریزیم و مخلوط می کنیم و آن را روی حرارت اجاق قرار داده و با قاشق چوبی مرتب به هم می زنیم تا مایع فالوده بجوشد.

- سپس گلاب را اضافه كرده و آن را به هم می زنیم تا غلیظ، كاملاً  كشدار و سفت شود و مانند توپ در وسط قابلمه قرار گیرد ( برای این كار باید حداقل 20 دقیقه وقت صرف كنیم ) . - سپس در ظرف بزرگی، آب و یخ فراوان می ریزیم و آن را نزدیك چرخ گوشت قرار می دهیم، پنجره چرخ گوشت را به آن وصل كرده و مایه فالوده را در چرخ می ریزیم. ظرف یخ را طوری قرار می دهیم كه رشته های فالوده داخل آن بریزد . مرتب و به آرامی، با دست آن را زیرورو می كنیم . ( بهتر است این كار با دستكش انجام شود تا دست یخ نكند ) .

فالوده با آبلیمو

- پس از اتمام كار مقداری یخ را خرد كرده و كمی گلاب و شربت آبلیمو اضافه می كنیم . در موقع سِرو می توانیم روی آن كمی شربت آبلیمو بریزیم  و با یك حلقه لیمو ترش برش زده ، آن را تزئین كنیم.

آب و نشاسته را مخلوط كرده و در قابلمه نچسب می ریزیم ، و آن را روی حرارت اجاق قرار داده  و با قاشق چوبی مرتب به هم  می زنیم تا مایه فالوده بجوشد . سپس گلاب را  اضافه كرده و آن را به هم می زنیم تا غلیظ و كاملاً  كشدار و سفت شود و مانند توپ در وسط قابلمه قرار گیرد ( برای این كار باید حداقل 20 دقیقه وقت صرف كنیم ) . سپس در ظرف بزرگی ، آب و یخ  فراوان می ریزیم و آن را نزدیك چرخ گوشت قرار می دهیم ، پنجره چرخ گوشت را به آن وصل كرده و مایه فالوده را در چرخ می ریزیم . ظرف یخ را طوری قرار می دهیم كه رشته های فالوده داخل آن بریزد  . مرتب و به آرامی ، با دست آن را زیرورو می كنیم . ( بهتر است این كار  با دستكش انجام شود تا دست یخ نكند ).

پس از اتمام كار مقداری یخ را خرد كرده و كمی گلاب و شربت آبلیمو اضافه می كنیم. در موقع سِرو می توانیم روی آن كمی شربت آبلیمو یا آلبالو بریزیم  و با یك حلقه لیمو ترش برش زده ، آن را تزئین كنیم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.