تبیان، دستیار زندگی
آماری قابل تامل درباره فیس بوک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیس‌بوک:نانوشته‌هایتان را هم می خوانیم!


فیس‌بوک در مقاله‌ای اعلام کرده است که می‌تواند پیش‌نویس نوشته‌های کاربر را که نهایتا تصمیم به انتشار آن‌ها نمی‌گیرد، همان‌طور که تایپ می‌شوند، ذخیره و نگه‌داری کند.

فیس بوک

اگر از اعضای شبکه اجتماعی فیس‌بوک باشید لابد تا کنون در این موقعیت آشنا بوده‌اید که چیزی بنویسیدظ¬ نیمه کاره رهایش کنیدظ¬ فکر کنید و از انتشارش منصرف شوید و به جای کلیک بر دکمه انتشارظ¬ نوشته خود را حذف کنید. اما آیا تا کنون خود از پرسیده‌اید که آیا فیس‌بوک توانایی آن را دارد نوشته‌های انتشار نیافته شماظ¬ همان‌هایی را که نیمه‌کاره یا کامل از انتشارشان منصرف شده‌ایدظ¬ بخواند و آرشیو کند؟

اگر از کاربران سرویس ایمیل گوگلظ¬ جی‌میل باشیدظ¬ حتما متوجه شده‌اید که به هنگام نگارش ایمیل نوشته‌های شما خودبه‌خود ذخیره شده و حتی اگر از ارسال آن نیز صرف‌نظر کنید می‌توانید نسخه خام ایمیل خود را در بخش پیش‌نویس‌ها ببینید که در آن‌جا آرشیو شده است.

حالا بر اساس اطلاعاتی که از سوی دو تن از کارکنان شرکمت فیس‌بوک منتشر شده است مشخص شده که فیس‌بوک نیز از امکانات فنی‌ای نظیر جی‌میل برخوردار است و نوشته‌های شما همان لحظه که در حال تایپ آن هستیدظ¬ و فارغ از انتشار یا کنسل کردن انتشارظ¬ توسط فیس‌بوک جمع‌آوری می‌شوند.

مطالعه داس و کرامر از تحلیل استتوس‌های منتشرنشده یا نوشته‌ها روی صفحه دیگران که فرد در نهایت از انتشار آن خودداری کرده و همچنین کامنت‌های پیش از انتشار حذف شده بر پست‌های دیگران به دست آمده است

فیس‌بوک این اقدام را که کاربر چیزی می‌نویسد و از انتشار آن صرف‌نظر می‌کند "خودسانسوری" تلقی کرده و در مقاله‌ای که توسط دو تن از کارکنان‌اش انتشار یافته به آن پرداخته است.

فیس بوک

ساویک داسظ¬ دانشجوی دکترا و کارآموز بخش نرم‌افزار کمپانی فیس‌بوکظ¬ و آدام کرامرظ¬ متخصص داده‌پردازی در فیس‌بوکظ¬ مقاله‌ای از مطالعات خود درباره رفتارهای خودسانسورگر پنج میلیون کاربر انگلیسی‌زبان فیس‌بوک منتشر کرده‌اند.

مقاله آن‌ها مشخص می‌کند که فیس‌بوک بر افکار شما حتی بدون انتشار نظارت دارد.

به گزارش دویچه وله، مطالعه داس و کرامر از تحلیل استتوس‌های منتشرنشده یا نوشته‌ها روی صفحه دیگران که فرد در نهایت از انتشار آن خودداری کرده و همچنین کامنت‌های پیش از انتشار حذف شده بر پست‌های دیگران به دست آمده است.

هنگام نوشتن در فیس‌بوکظ¬ این شبکه اجتماعی کدهایی را به مرورگر شما ارسال می‌کند و این کدها به صورت اتوماتیک آن‌چه را که شما تایپ می‌کنید را تحلیل می‌کند و به فیس‌بوک گزارش می‌دهد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: تابناک