تبیان، دستیار زندگی
دبیر گفتمان‌های دینی اداره کل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از سال 85 تا پایان سال 91 تعداد 121 هزار گفتمان را در مدارس کشور سراسر کشور برای جمعیتی بالغ بر12 میلیون نفر برگزار کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در طول 6 سال؛

121 هزار گفتمان دینی در کشور برگزار شده است

گفتمان دینی

دبیر گفتمان‌های دینی اداره کل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از سال 85 تا پایان سال 91 تعداد 121 هزار گفتمان را در مدارس کشور سراسر کشور برای جمعیتی بالغ بر12 میلیون نفر برگزار کرده است.

به گزارش روابط عمومی، مسعود حداد، دبیر گفتمان‌های دینی اداره کل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دیروز، 25 آذرماه در نشست با اصحاب رسانه که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد، گفت: استان مرکزی در باب مقوله‌های فرهنگی و مذهبی از پتانسیل‌ها و امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: این سازمان ازسال 1385 به طور اختصاصی به اجرای طرح عظیم گفتمان‌های دینی پرداخته است.

حداد برگزاری گفتمان‌های دینی را در جهت تعمیق باورهای دینی در بین نوجوانان و جوانان و حل مشکلات و شبهاتی که در رابطه با مسائل دینی و اعتقادی و اشاعه سبک زندگی اسلامی دانست وادامه داد: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش امضا کرد و بر از آن سال تا پایان سال 91 تعداد 121 هزار گفتمان را در مدارس کشور سراسر کشور برای جمعیتی بالغ بر12 میلیون نفر برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان مرکزی از این فعالیت ارزنده کشوری سهم قابل قبولی است، گفت: گفتمان‌های دینی به معنای تعامل و ارتباط چهره به چهره بین اساتیدی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مدارس می‌شوند و دانش‌آموز و مخاطب برگزار شده و تلاش بر این است که ارتباطی دوسویه و مستمر باشد و عملکرد این سازمان بیانگر حصول مطلوب این هدف در سال‌های اخیر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گفتمان‌های دینی با محورهای مشخصی در کشور از جمله بحث تقویت اعتقادات دینی، خانواده، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی مانند ماهواره و اینترنت، جنگ نرم، آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن در جامعه، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی، دین و زندگی و مبانی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: بانک اطلاعات جامعی از سۆالاتی که دانش‌آموزان در چند سال اخیر از اساتید پرسیده‌اند و پاسخ‌هایی که به آن‌ها داده شده تدوین شده که می‌تواند به عنوان بانک اطلاعاتی مرجعی برای محافل فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

حداد تشکیل کارگروه بانوان فرهیخته را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و ابراز کرد: این کارگروه مجموعه‌ای از بانوان تأثیرگذار و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه هستند که شناسایی آن‌ها با توجه به شاخص‌ها و پارامترهایی است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی معین شده است.

وی افزود: تشکیل کارگاه تخصصی تحکیم بنیان خانواده و عفاف و حجاب و بحث و مناظره پیرامون مسائل مبتلابه جامعه و اخذ تصمیمات مهم در این خصوص از جمله موضوعات مورد بررسی در این کارگروه است که برخی از این تصمیمات نیز به صورت کاربردی در استان حمایت و اجرا می‌شود .

حداد فعالیت‌های جدید این سازمان در استان را شامل حضور سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه رسانه و فناوری‌های نو و فضای مجازی دانست و ادامه داد: راه‌اندازی سایت تبیان نیز در این راستا صورت گرفته که از رتبه بالایی در سطح جهان برخوردار است و هر استانی هم با همین آدرس یک سایت تخصصی ویژه خود ایجاد کرده است.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی سازمان به طور صددرصد در این سایت انعکاس یافته و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و بناست که در آینده به حوزه فضای مجازی و ارتباط بیشتر با رسانه توجه بیشتری شود و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای نیز انجام شده است و در حال حاضر نیز چشم‌انداز برنامه راهبردی در این خصوص پیشنهاد شده که در حال بررسی است.

دبیر گفتمان‌های دینی اداره کل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: استدعا دارم اصحاب رسانه با سازمان تبلیغات اسلامی تعامل و ارتباط بیشتری برقرار کرده و حوزه فعالیت‌های فرهنگی را بیشتر در نشریات خود انعکاس دهند.

تنظیم: هومن بهلولی