تبیان، دستیار زندگی
شبکه صدای آمریکا(VOA)، در برنامه افق، به بهانه بررسی منافع ملی ایران، اقدام به دعوت از رضا پهلوی، فرزند محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سنگ تمام صدای آمریکا برای پهلوی ها!


شبکه صدای آمریکا(VOA)، در برنامه افق، به بهانه بررسی منافع ملی ایران، اقدام به دعوت از رضا پهلوی، فرزند محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران کرد.
صدای امریکا

البته این دعوت با تغییراتی در برنامه صدای آمریکا همراه بود؛ در حالی که برنامه افق صدای آمریکا، حالتی مناظره مانند دارد و کارشناسان با هم به بحث و گفتگو می پردازند، اما در این برنامه از بحث میان کارشناسان خبری نبود و حتی سیامک دهقان پور، مجری این برنامه که رضا پهلوی را با لقب شاهزاده(!) خطاب قرار می داد، جرات نیافت که سخنان رضا پهلوی را قطع کند؛ اتفاقی که بارها در دیگر برنامه های افق رخ داده است.

البته از حیث زمان نیز، رضا پهلوی از امتیاز بیشتری برخوردار شد و توانست تقریباً دو برابر دو میهمان دیگر افق سخنرانی نماید و مواضع خود را تبلیغ کند.

ولیکن سوال اصلی این است که میان خاندان پهلوی با منافع ملی ایران چه رابطه ای وجود دارد، که مسئولان صدای آمریکا، شاهزاده بی تاج و تخت ایران را برای بحث در مورد آن دعوت کرده بودند، در حالی که قراردادهای نفتی و بازرگانی، تاراج میراث فرهنگی و تصویب قانون منحوس کاپیتالاسیون در دوران پهلوی، به خوبی بیانگر  توجه این خاندان که با کمک آمریکا و انگلیس بر ایرانی ها تسلط یافتند، به منافع ملی ایرانی ها است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: جام نیوز

مطالب مرتبط:

سیل انتقادات به صدای امریکا

راهبرد آمریکا در سانسور صدای ایران