تبیان، دستیار زندگی
علی شاكری والیبال ساحلی حیات و فعالیتش در تمام دنیا به اسپانسرهای مالی بستگی دارد . هر چه تعداد این اسپانسرها قوی تر و جوایز مسابقاتش بیشتر باشد ، ارزش و اعتبار آن بازیها نیز بالطبع بالاتر و رونق آن پرشكوه تر خواهد بود . وال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روی ماسه های داغ

علی شاكری

والیبال ساحلی حیات و فعالیتش در تمام دنیا به اسپانسرهای مالی بستگی دارد . هر چه تعداد این اسپانسرها قوی تر و جوایز مسابقاتش بیشتر باشد ، ارزش و اعتبار آن بازیها نیز بالطبع بالاتر و رونق آن پرشكوه تر خواهد بود . والیبال ساحلی ایران كه نزدیك به یك دهه از شكل گیری آن می گذرد ، هفته پیش با حمایت باشگاه صبا باتری پای 19 تیم را به روی ماسه های داغ جزیره كیش كشاند و مسابقاتی كه همه سرمایه های این ورزش در آن حاضر بودند و جدا از جوایز نقدی ، وعده اعزام تیم های برتر به تورهای اروپایی برای نخستین بار موجب شد تا تیم ها و بازیكنان شركت كننده با انگیزه بالا گرمای نفسگیر بالای چهل درجه جزیره را در روزهای پایانی بهار فراموش كنند .

حضور در بازیهای انتخابی المپیك

انتخاب 6 بازیكن برتر برای حضور در اردوی تیم والیبال ساحلی ایران جهت شركت در مسابقات انتخابی المپیك آتن از جمله خبرهای مسرت بخش برای بازیكنان این رشته بود كه موجی از شادی و شعف را در بین آنان به همراه داشت . آنها با خوشحالی تاریخ برگزاری این بازیها را از مسئولان ساحلی جویا می شدند . مسئولان ورزش كیش كه در سالهای اخیر با پذیرش میزبانی های بسیار این جزیره راتبدیل به پایگاه اصلی این رشته ساخته اند ، از مسئولان والیبال مصرانه خواهان درخواست میزبانی بازیهای انتخابی شدند . اگر چنین اتفاقی بیفتد ، بدون شك برگ تازه ای در تاریخ این ورزش در ایران گشوده خواهد شد .

شگفتی سازان وا دادند

در پایان یك دوره بازیهای سخت و فشرده از جمع چهره های آشنا تنها یك تیم با ورود به حریم تیم های مدعی شگفتی ساز شد و آن هم تیم گرانیت كاشان بود كه بازیكنان جوانش پس از چند بازی سخت بدون انجام بازی در مرحله یك هشتم به مقام هشتم بسنده كردند .

ایران رادیاتور ( محمد كاظمی و پرویز فرخی ) ، قند شیروان ( عظیم جزیده و رضا نائینی ) ، صبا باطری ( رضا بنیادی و آق محمد سلاق ) ، الین كیش ( آرش رامسری و فرزاد نظرپور ) ، دانشگاه آزاد الف ( رحمان رئوفی و ابراهیم سن سبیلی ) ، دانشگاه آزاد ب ( یوسف دو بنده و ... ) ، گرانیت كاشان ( سید رضا سید حسینی و اباذر رحمانی )‌و كیش ( علیرضا بهبودی و فیروز تابش نژاد ) تیمهایی بودند كه با عبور از دو مانع هوای گرم و شرجی و حریفان به این مرحله رسیدند .

برخورد حریفان آشنا

انجام بازیهای مرحله یك هشتم ، صعود چهار تیم فومن شیمی ، صبا باطری ، كیش و قند شیروان را به مرحله نیمه نهایی به همراه داشت . برخورد حریفان آشنا در این مرحله اوج پیكارهای والیبال ساحلی در فصل جاری بود . در این مرحله قند شیروان با وجود همه درخششی كه در مراحل قبل داشت تسلیم تیم بی حاشیه كیش متشكل از بهبودی و تابش نژاد شد . در بازی دیگر بازیكنان با تجربه فومن شیمی در جدالی سخت تیم صبا باطری را مجبور به شكست و حضور در بازی رده بندی ساختند .

فینال تمام عیار

دیـدار فومـن شیـمی با بازیكـنان بـا تجربـه اش ( مازیار هوشمند و ابـراهیـم حسین پور ) با كیش

( علیرضا بهبودی و فیروز تابش نژاد ) جدال تجربه و جوانی بود كه فینالی تمام عیار از آب در آمد . در این بازی هر دو تیم با وجود بازی در تیغ آفتاب ظهر كیش آنچنان جانانه ظاهر شدند كه تا ثانیه   هـای پـایـانی سرنوشت تـیم پیـروز مشخص نبود . در شرایطـی كه تیم بـا تجربه در لحظات پایانی

« ست» سوم وضعیتی به مراتب بهتر از تیم جوانتر داشت ، این تیم كیش بود كه در سایه چربش قدرت بر جوانی فاتح بازی فینال شد .

چهل و پنج میلیون ریال جایزه چگونه تقسیم شد

تیم اول : یك میلیون و چهارصد هزار تومان ( كیش )

تیم دوم : یك میلیون و یكصد هزار تومان ( فومن شیمی )

تیم سوم : نهصد هزار تومان ( صبا باطری )

تیم چهارم : هفتصد هزار تومان ( قند شیروان )

تیم پنجم و ششم : هر تیم یكصد و بیست هزار تومان (‌ ایران رادیاتور و دانشگاه آزاد الف )

تیم هفتم و هشتم : هر تیم هشتاد هزار تومان ( دانشگاه آزاد ب و گرانیت كاشان )‌