تبیان، دستیار زندگی
قرعه کشی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل می‌تواند برای مربیانی که با تیم ملی آرژانتین همگروه شده‌اند کابوس به حساب بیاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل یک سایت آفریقایی از تیم ملی ایران


قرعه کشی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل می‌تواند برای مربیانی که با تیم ملی آرژانتین همگروه شده‌اند کابوس به حساب بیاید. البته برای ایران به رهبری کارلوس کی‌روش همگروهی با نیجریه، بوسنی و هرزگوین و آرژانتین با حضور "لیونل مسی" می‌تواند توفیق اجباری به حساب بیاید.


قرعه کشی ، تیم ملی

ایران از گروه خود در رقابتهای مقدماتی جام جهانی قاطعانه صعود کرد. این تیم در دور چهارم گروه A موفق به شکست کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان شد و با 16 امتیاز صعود کرد. مهم تر اینکه ایرانی‎ها کره جنوبی را هم در خانه و هم خارج خانه شکست داده اند. بازی تهران با حضور یکصدهزار تماشاگر برگزار شد.

سایت Allafria، در ادامه گزارش خود در خصوص فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل آورده است: از ماه آوریل 2011 که کارلوس کی‌روش هدایت تیم فوتبال ایران را در اختیار گرفته موفق شده این تیم را به جایگاه 45 فوتبال جهان برساند. چند تیم دیگر حاضر در رقابتهای جام جهانی رتبه پایین تری نسبت به ایران دارند. البته رده بندی فیفا مبنای کاملا علمی ندارد و ایران باید با آرژانتین (ره سوم جهان)، بوسنی و هرزگوین (21 جهان) و نیجریه (36 جهان) دیدار کند.

بر پایه گزارش این سایت، آرژانتین بی برو و برگرد در دیداری که در تاریخ 21 ژوئن در بلو هوریزنته برگزار می شود، ایران را شکست می‌دهد. با توجه به اینکه تیم قدرتمند آمریکای جنوبی می‌خواهد با حداکثر امتیازات راهی دور بعدی شود، اکنون سه تیم باید برای دومی با یکدیگر رقابت کنند. چنانچه ایران بتواند از بوسنی و نیجریه نتیجه بهتری کسب کند سپس طرفداران پرشور و وفادار این تیم می توانند امیدوار باشند که تیمشان با سوییس و فرانسه رو به رو شود.

البته ایران برای راهیابی به دور دوم باید رقابتها را خوب آغاز کند. این تیم در تاریخ 16 ژوئن با نیجریه در کوریتیبا رو به رو خواهد شد. نیجریه حریف سرسختی است چرا که این تیم فوریه گذشته به عنوان قهرمانی جام ملتهای آفریقا دست پیدا کرده و در حالی به رقابتهای جام جهانی راه پیدا کرده که در هیچ مسابقه ای شکست نخورده است. البته ایران هم در سال 2013 موفق عمل کرده و در رقابتهای مقدماتی جام جهانی پنج برد، یک مساوی و یک شکست در کارنامه داشته است.

کسب تنها یک امتیاز مقابل نیجریه نمی تواند فاجعه بار به حساب بیاید و امیدهای این تیم را برای بازی آخر مقابل بوسنی و هرزگوین زنده نگه می دارد. بازی آخر ایران مقابل بوسنی در تاریخ 25 ژوئن در سالوادور می تواند در سرنوشت ایران تاثیرگذار باشد. ایران هرگز به بوسنی نباخته و در چهار بازی رکورد سه پیروزی و یک تساوی را مقابل این تیم دارد.

کسب تنها یک امتیاز مقابل نیجریه نمی تواند فاجعه بار به حساب بیاید و امیدهای این تیم را برای بازی آخر مقابل بوسنی و هرزگوین زنده نگه می دارد. بازی آخر ایران مقابل بوسنی در تاریخ 25 ژوئن در سالوادور می تواند در سرنوشت ایران تاثیرگذار باشد. ایران هرگز به بوسنی نباخته و در چهار بازی رکورد سه پیروزی و یک تساوی را مقابل این تیم دارد. ایرنی‌ها در سال 2006 با نتیجه 5 بر 2 مقابل این تیم به برتری رسیده اند.

بخش جذاب دیگر داستان ایران در رقابتهای جام جهانی به زمانی بازمی گردد که کارلوس کی‌روش نام ترکیب اصلی این تیم مقابل آرژانتین را اعلام کند. در جایی که ممکن است ایران با بهترین تیم خود نتواند مقابل آرژانتین نتیجه بگیرد، احتمال دارد مربی پرتغالی به بهترین بازیکنان خود استراحت بدهد.

این مربی با تصمیمات جنجالی بیگانه نیست و پیش از این از یک دستیار آمریکایی در تیم خود استفاده کرده است. ضمن اینکه در بازی مقابل کره جنوبی با همتای خود جنگ لفظی راه انداخت و باعث شد بین بازیکنان این تیم و کادر فنی آنها جنجال ایجاد شود.

ایران برای صعود به کمی کیفیت، اقبال و شاید کمی جنجال نیاز دارد. چه کسی می تواند بگوید آنها هر سه را نخواهند داشت؟


بخش ورزشی تبیان