تبیان، دستیار زندگی
آلبوم جدید رضا یزدانی با عنوان ˝ساعت‌ها خوابن˝ بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعتها خوابن با صدای یزدانی


آلبوم جدید رضا یزدانی با عنوان ث‌ساعت‌ها خوابن‌ بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می‌شود.

 رضا  یزدانی

مهدی میرزاباقریان، مدیر انتشارات "آوای سوته‌دلان" گفت: مجوز آلبوم جدید رضا یزدانی با عنوان "ساعت‌ها خوابن" صادر شد و قرار است این اثر موسیقایی بعد از ایام محرم و صفر از سوی انتشارات آوای سوته‌دلان منتشر شود.

او در ادامه افزود: این اثر موسیقایی شامل 14 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن بی‌منطق، هذیون، عشق پست مدرن، تهران‌گردی، قوی سیاه، کسی از ما جهان آرا نمی‌شه و... است.

میرزاباقریان درباره اعضا و نوازندگان این گروه خاطرنشان کرد: همچنین در این اثر میثم مروستی (ویولن)، محمد خرمی‌نژاد (درامز)، میلاد عذل (گیتار)، مازیار احمدپور (گیتار)، کاویان رجبی (گیتار)، آرش زمانیان (گیتار باس)، ایمان جعفری (کلارینت)، جابر اطاعتی (آکاردئون) از اعضا و نوازندگان گروه هستند.

مهدی میرزاباقریان در پایان گفت: تهیه‌کننده این آلبوم علی اوجی است و این اثر موسیقایی از سوی تصویرگستر پاسارگاد پخش و توزیع می‌شود.

گفتنی است، رضا یزدانی در سال 1352 در شهر تهران به دنیا آمد. او خواننده، نوازنده، آهنگ‌ساز و بازیگر سینما است.

وی از نوجوانی موسیقی کار می‌کند و تخصص او در نواختن گیتار خصوصاً گیتار الکتریک است. سبک خواندن او راک بوده که با شیوه‌ای جدید موسیقی راک را به صورتی کاملاً خاص ایرانیزه و باب طبع ایرانی‌ها کرده‌ است.

این اثر موسیقایی شامل 14 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن بی‌منطق، هذیون، عشق پست مدرن، تهران‌گردی، قوی سیاه، کسی از ما جهان آرا نمی‌شه و... است.

اشعار ترانه‌های او عمدتاً درون مایه اجتماعی داشته که با صدای خش‌دار و حماسی او سبکی خاص را در موسیقی داخل کشور رقم زده. او  توانست اولین آلبوم خود را به نام "شهر دل" به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال 1382 و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم "پرنده بی‌پرنده "که در ابتدا "کپ نکنید" نام داشت را روانه بازار کرد.

یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال 1383 با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی شروع کرد. "حکم"، "رئیس" و "محاکمه در خیابان" از جمله فیلم‌هایی هستند که یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته‌ است و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه "مرگ تدریجی یک رویا" فریدون جیرانی را بر عهده داشت.

از جمله دیگر فعالیت‌های رضا یزدانی می‌توان به نقش آفرینی او در فیلم سینمایی "طهران تهران" به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور اشاره کرد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهده یزدانی بوده‌است.

او همچنین در فیلم سینمایی "اینجا تاریک نیست" به کارگردانی محمدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده‌ است.

پس از انتشار آلبوم "هیس"، یزدانی شروع به اجرای  کنسرت‌های متعدد در تهران و دیگر شهرها کرد.

بخش هنری تبیان


منبع:

هنرآنلاین