تبیان، دستیار زندگی
ستار همدانی ملی پوش سابق فوتبال ایران و مربی این روزهای استقلال در مورد قرعه کشی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به خبرنگار تبیان گفت: لیگ قهرمانان فوتبال آسیا همیشه جذابیت های خاص خود را داشته است .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ آسیا و شایستگی های فوتبال ایران


ستار همدانی ملی پوش سابق فوتبال ایران و مربی این روزهای استقلال در مورد قرعه کشی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به خبرنگار تبیان گفت: لیگ قهرمانان فوتبال آسیا همیشه جذابیت های خاص خود را داشته است .


ما سال گذشته برنامه ریزی خوبی داشتیم و حتی می توانستیم به مقام قهرمانی برسیم. اگر حمایت مسئولان بود و ما با برخی مشکلات روبرو نمی شدیم می توانستیم طلسم چندین ساله را بشکنیم. اصولا در این مسابقات تیم هایی که با برنامه باشند موفق می شوند. اکنون هم با شکل تازه برگزاری مسابقات باور من این است که اوضاع ما بهتر هم خواهد شد. تفکیک مسابقات شرق و غرب آسیا تا بازی فینال به ما اجازه می دهد تا به قهرمانی بیشتر از قبل بیندیشیم.

ستارهمدانی

من از گروه خودمان راضی هستم ولی باید بدانیم با تیم های قوی بازی داریم. الجزیره، الشباب و الریان تیم هایی هستند که در مقاطع مختلف بسیار پرقدرت ظاهر شده اند. اما ما برای صعود نباید مشکلی داشته باشیم. البته در مرحله بعد به تیمی قوی خواهیم خورد و با هوشیار باشیم.

در شروع کار قصد ندارم برخی مسایل را رسانه ای کنم اما ریشه مشکلات ما امور مالی  و بودجه ای است. یکی از ضعف های بزرگ تیم ما نداشتن یک بازیساز است. برای حل این ضعف نیاز مالی داریم. این کمبود کیفیت کار ما را پایین می آورد و تیم تحت فشار قرار می گیرد. از سوی دیگر نوع برنامه ریزی ها دست ما را می بندد. از ابتدای فصل تاکنون ما کمتر فرصت داشته ایم تا تیم کامل را در اختیار داشته باشیم. این اتفاق دست کادر فنی را برای برنامه ریزی و ارائه کارهای تاکتیکی می بندد. اکنون و با سه هفته تمرین با تیم کامل کیفیت کار ما درصد زیادی بالا رفته است. این ها عواملی است که می تواند در موفقیت تیم نقش اساسی داشته باشد. ما در شروع فصل هم کار را دیر آغاز کردیم و از این راه لطمه خوردیم.

خوشبختانه قرار است از سال 2014 ما شاهد تغییردر نوع این برنامه ریزی که مبتنی بر برنامه ریزی شرق آسیاست باشیم.

نکته دیگر نوع برنامه ریزی ای اف سی است که به ما لطمه می زند. خوشبختانه قرار است از سال 2014 ما شاهد تغییردر نوع این برنامه ریزی که مبتنی بر برنامه ریزی شرق آسیاست باشیم. با همه این ها باز هم اعتقادم این است که ما با هوشیاری و برنامه ریزی و حمایت همه جانبه آن قدر قدرت داریم که با قهرمانی در آسیا حق فوتبال ایران که همانا قهرمانی در لیگ قهرمانان است را در رده باشگاهی به دست آوریم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان