تبیان، دستیار زندگی
نماینده وزن اول تکواندو ایران در رقابتهای انتخابی المپیک در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر حریف کره ای خود به نشان برنز دست یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکواندو ناموفق در کسب سهمیه المپیک


نماینده وزن اول تکواندو ایران در رقابتهای انتخابی المپیک در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر حریف کره ای خود به نشان برنز دست یافت.


مرحله نخست از رقابتهای انتخابی المپیک با حضور 231 تکواندوکار از 59 کشور جهان به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز شد که حاصل تلاش شش نماینده ایران تا پایان روز دوم تنها یک مدال برنز بود.
تکواندو

حسین تاجیک و سجاد مردانی و علیرضا نصر ، فرزاد عبداللهی و میثم باقری از دور مسابقات حذف شدند تا 5 نماینده از میان هشت نماینده ایران در همان دورهای ابتدایی با مسابقات وداع کنند. ولی هادی مستعان در وزن اول المپیکی (58- کیلوگرم) با شکست رقبا به نیمه نهایی رسید، ولی در این مرحله مغلوب حریف کره ای شد و عنوان سوم را کسب کرد.

مستعان در دیدار نخست "احمد نبیل" از اندونزی را با نتیجه 8 بر 7 شكست داد، در بازی دوم به مصاف "دانیل ماریناک" از  استرالیا رفت و با نتیجه 16 بر 2 صاحب پیروزی شد و راهی دیدار یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله در راند طلایی  "دمنیک براکس" را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. نماینده کشورمان برای رسیدن به دیدار پایانی به مصاف "کیم تائه هون" رفت و 11 بر 3 نتیجه را واگذار کرد و به عنوان سوم دست یافت تا 28 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک کسب کند.

برنامه روز پایانی مسابقات

امروز در آخرین روز از این بازی‌ها تکواندوکاران وزن 68- کیلوگرم مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد. بهنام اسبقی نفر اول جهان در سال 2013 پس از یک دور استراحت باید با برنده کیم هون نایب قهرمان جهان از کره جنوبی و مارتین استامپر از انگلیس مسابقه دهد. در این گروه میشل‌ها روی قهرمان اروپا از انگلیس، لوییس اویدو از مکزیک نیز حضور دارند.

محمد باقری معتمد نایب قهرمان المپیک لندن نیز همانند اسبقی دور اول را با استراحت پشت سر می گذراند و در مرحله دوم با برنده کانادا و اردن مبارزه می‌کند. در این گروه تکواندو کاران اسپانیا، سنگال و مقدونیه نیز حضور دارند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون تکواندو