تبیان، دستیار زندگی
سردار سرلشکر دکتر رحیم صفوی به همراه جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های خوارزمی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحیم صفوی در باغ موزه دفاع مقدس


سردار سرلشکر دکتر رحیم صفوی به همراه جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های خوارزمی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید کردند.

دستیار عالی فرماندهی کل قوا در باغ موزه دفاع مقدس

جمعی از دانشجویان درس آشنایی با دفاع مقدس همراه با سردار سرلشکر رحیم صفوی از باغ موزه دفاع مقدس و تالارهای هفتگانه آن بازدید کردند و در نشست مشترکی با سردار سرلشکرصفوی و سردار خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس که در تالار هویزه باغ موزه برگزار شد شرکت کرده و به طرح سۆالاتی پیرامون دفاع مقدس پرداختند.

در ابتدای این نشست سردار خضرایی ضمن خوش آمدگویی به دستیار عالی فرماندهی کل قوا و دانشجویان گفت: پس از خاتمه دوران دفاع مقدس، علی رغم دلدادگی مردم به منویات و الهامات دفاع مقدس جایگاهی که بشود آن دستاوردها را به تصویر کشید در اختیار نبود گرچه دستگاه‌های مختلف سعی در برگزاری نمایشگاه‌هایی تحت عنوان دفاع مقدس داشتند ولی حقیقتاً آن نمایشگاه‌ها علی رغم سعی و تلاش بسیار زیاد دوستان در برگیرندهء الهامات دفاع مقدس نبود و بیشتر نمایش دهندهء ابزار دفاع مقدس بود. چرا که معتقدیم اگر قرار بود ابزار نمایانگر برتری در جنگ باشد، ارتش بعث عراق بسیار موسع تر و مطول تر از ما سازمان رزم داشت. ولی آنچه باعث برتری ما بر آنان بود اعتقادت و ارزش‌های رزمندگان ما بود.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران مجموعه باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت را در 22 هکتار و با استفاده از فناوری‌های نوین دنیا احداث نموده تا گوشه‌هایی از فداکاری‌ها و مظاهر ارزشی و اخلاقی رزمندگان به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بتواند در این مسیر و با توجه به فناوری پیشرفته ایی که از آن برخوردار است مظاهر اخلاقی و ارزشی و معرفتی دفاع مقدس را به خوبی به مردم معرفی کند.

در ادامه این جلسه سردار سرلشکر دکتر سید یحیی رحیم صفوی - دستیار عالی فرماندهی کل قوا- خطاب به دانشجویان گفت: موزه‌ها در کشورهای مختلف تاریخ، فرهنگ، عظمت، جنگ‌ها، سابقه و افتخارات یک کشور را نشان می‌دهند.

ما با جنگ یک غافل گیری استراتژیک را انجام دادیم. اینکه ما هم بجنگیم و هم سازمان تشکیل دهیم و هم تجهیزات را بسازیم از برکات جنگ بود

وی با اشاره به این که 51 درصد جمعیت ما زیر سی سال است گفت: این به این معنی است که بسیاری از جوانان ما عموماً از جنگ و انقلاب اطلاعی ندارند؛ و بایستی آن دوران حماسه به آن‌ها معرفی شود.

سردار سرلشکر صفوی با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر این که جنگ یک گنج است بیان داشت این گنج شعور و معرفت است که بایستی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

دستیار عالی فرماندهی کل قوا با توجه به برکات جنگ گفت: ما با جنگ یک غافل گیری استراتژیک را انجام دادیم. اینکه ما هم بجنگیم و هم سازمان تشکیل دهیم و هم تجهیزات را بسازیم از برکات جنگ بود.

وی در پایان گفت: دفاع مقدس مهم‌ترین رخداد ملی، منطقه‌ای و جهانی بعد از انقلاب اسلامی است و ما باید بتوانیم این رخداد بزرگ و مظلومیت خودمان را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم که این موزه در صدد انجام این امر مهم و خطیر است.

در پایان این نشست سردارسرلشکر صفوی و سردار خضرایی به سۆالات دانشجویان حاضر پاسخ دادند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت