تبیان، دستیار زندگی
معرفی مختصر و مفید کتابهایی در زمینه ی سلامت با عناوین: «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر»، «راهنمای علمی کاربردی تناسب‌اندام»، «جوش غرور جوانی»، «تغذیه، زیبایی و تناسب ‌اندام (ویژه‌بانوان)» و «تغذیه ورزشکاران».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر رفتارهای ناهنجار همسر


معرفی مختصر و مفید کتابهایی در زمینه ی سلامت با عناوین: «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر»، «راهنمای علمی کاربردی تناسب‌اندام»، «جوش غرور جوانی»، «تغذیه، زیبایی و تناسب ‌اندام (ویژه‌بانوان)» و «تغذیه ورزشکاران».

تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر

«تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر»

کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر» تالیف محمدرضا ایزدپور از مجموعه کتاب‌های ظرافت ارتباط؛ صفات نابه‌هنجار، نشانه‌ها و راهکارهای مهار و درمان آن‌ها را در روابط همسران بررسی می‌کند.

کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجار همسر» به قلم محمدرضا ایزد‌پور در قالب 6 فصل، صفات نا‌به‌هنجار همسر همچون، بدبینی و بدگمانی، پرخاشگری و عصبانیت نابه‌جا، لجاجت، حسادت، کینه‌توزی و خطا ناپوشی را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب آمده‌است: «هر زن و مردی نقاط ضعفی دارد که شناسایی آن‌ها برای همسر او الزامی است. در حقیقت این شناخت باعث تقویت بنیه‌های زندگی و سازگاری هرچه تمام‌تر زن و شوهر با هم می‌شود. چنان‌که شناختن خصوصیات فردی همسر هم می‌تواند برای هریک از زن و مرد بسیاری از سوءتفاهم‌ها و تنش‌ها را خنثی کند. هنگامی‌که هر یک از زوجین می‌دانند همسرشان فردی زودرنج، حساس و در برخورد با شنیدن حرف‌های ناملایم و ناخوشایند کم‌تحمل است، باید مراعات حال او را بکند و هرگونه سخن نسنجیده و بی‌مهابا(بی‌محابا)یی را به زبان نیاورند و شوخی و مزاح نکنند.»

چاپ نخست کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای نابه‌هنجار همسر» تالیف محمدرضا ایزدپور در142 صفحه با شمارگان دو هزار و دویست نسخه و قیمت 6 هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی راهی بازار کتاب شد.

«راهنمای علمی کاربردی تناسب‌اندام»

«راهنمای علمی کاربردی تناسب‌اندام»

«راهنمای علمی کاربردی تناسب‌اندام» اثر برایان شارکی با ترجمه دکتر ابراهیم علیدوست قهفرخی(عضو هیات علمی دانشگاه تهران) و سیدحسن جلالی، جواد اشرفی و مهدی مکاری از سوی نشر ورزش منتشر شد.

این کتاب به بیان فواید تناسب اندام از نظر فیزیکی و روانی می‌پردازد و سپس راهکارهای علمی ـ ورزشی را برای دستیابی به تناسب‌اندام بیان می‌کند.

«راهنمای علمی کاربردی تناسب اندام» مکتوبی است شامل 11 فصل به قلم برایان شارکی. دکتر شارکی محقق حوزه تناسب‌اندام، مربی و همچنین نویسنده‌ای است که بیش از 45 سال سابقه فعالیت در حوزه ورزش، تمرین و فیزیولوژی ورزشی دارد.

«چرا باید تناسب‌اندام داشته باشیم؟«،«درک آمادگی هوازی»،«تمرینات آمادگی هوازی»،«برنامه هوازی»،«درک آمادگی عضلانی»،«تمرینات آمادگی عضلانی»،«برنامه‌های عضلانی»،«تغذیه و کنترل وزن»،«مباحث تندرستی و رهنمودهایی در ورزش»،«حقایق و ابهامات آمادگی» و«شادابی و طول عمر» عنوان فصل‌های مختلف این کتاب ورزشی را تشکیل می‌دهند.

چاپ تمام رنگی این کتاب به ویژه تصاویرش باعث می‌شود مخاطب به‌راحتی بتواند مطالب و به‌ویژه دستورالعمل‌های ورزشی آن را بیاموزد و اجرا کند.

چاپ نخست کتاب «راهنمای علمی کاربردی تناسب‌اندام» با شمارگان یک هزار نسخه، در 256 صفحه و به قیمت 285 هزار ریال از سوی نشر ورزش منتشر شده‌است.

«جوش غرور جوانی»

«جوش غرور جوانی»

«جوش غرور جوانی» از مجموعه کتاب کوچک طب ایرانی، به قلم محمد عبادیانی نخستین‌بار از سوی انتشارات نیاکان به چاپ رسید.

کتاب حاضر در 6 فصل، با ارایه راهکارهای درمانی و تغذیه‌ای علمی، سعی در حل مشکلی به نام جوش غرور جوانی دارد که در بین قشر نوجوان و جوان جامعه بسیار شایع است.

کتاب «جوش غرور جوانی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 80 صفحه به بهای 6 هزار تومان از سوی انتشارات نیاکان منتشر شده است.

  «تغذیه، زیبایی و تناسب ‌اندام (ویژه‌بانوان)» و «تغذیه ورزشکاران»

«تغذیه، زیبایی و تناسب ‌اندام (ویژه‌بانوان)» و «تغذیه ورزشکاران»

کتاب‌های «تغذیه، زیبایی و تناسب ‌اندام (ویژه‌بانوان)» و «تغذیه ورزشکاران» از سوی انتشارات بوستان منتشر شدند.

کتاب تغذیه‌ ورزشکاران اثر دکتر مسعود نقی‌زاده بائی، مدرس دانشگاه برای ورزشکاران، مربیان ورزشی، دانشجویان و استادان دانشکده تربیت ‌بدنی قابل استفاده‌است.

طب ‌ورزشی، دارو و تغذیه، محورهای اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند و مخاطبان با مطالعه این اثر مکتوب از جدیدترین فرمول‌های تغذیه‌ای آگاه می‌شوند.

چاپ هفتم کتاب تغذیه برای ورزشکاران که با شمارگان یک هزار نسخه، در یکصد و پنجاه صفحه به قیمت 70 هزار ریال ازسوی نشر بوستان منتشر شده‌است.

همچنین کتاب «تغذیه، زیبایی و تناسب اندام(ویژه بانوان)» اثر دکتر مسعود نقی‌زاده بائی،مدرس دانشگاه چاپ پنجم خودش را از سوی آن نشر تجربه کرده‌است.

در این اثر چگونگی رسیدن به وزن ایده‌آل و باقی ماندن در این وزن به مخاطبان آموزش داده شده‌است.

چاپ پنجم کتاب تغذیه، زیبایی و تناسب اندام(ویژه بانوان) با شمارگان پنج‌هزار و دویست نسخه و در یکصد و پنجاه صفحه از سوی نشر بوستان روانه بازار کتاب ورزشی شده‌است.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران