تبیان، دستیار زندگی
دولت انگلیس تایید کرد که جمهوری‌خواهی همچنان جرم است و فرد خاطی با حبس ابد روبرو خواهد شد و هم‌چنین حتی تصور براندازی حکومت ملکه الیزابت نیز غیرقانونی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حبس ابد برای معتقدان به جمهوری در انگلیس


دولت انگلیس تایید کرد که جمهوری‌خواهی همچنان "جرم" است و فرد خاطی با حبس ابد روبرو خواهد شد و هم‌چنین حتی "تصور" براندازی حکومت ملکه الیزابت نیز "غیرقانونی" است.

انگلیس

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این اظهار نظر از سوی دولت لندن در حالی مطرح شد که وزارت دادگستری انگلیس تایید کرد که قانون، هر فردی را که در اندیشه براندازی سلطنت است، به حبس ابد تهدید می‌کند.

البته بر اساس این قانون تاکنون فردی از سال 1879 میلادی تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته و این بدان معناست که از نظر تئوری امکان این امر وجود دارد که فردی حتی با تصور براندازی سلطنت یا انجام اقدامات خصمانه علیه ملکه به حبس ابد محکوم شود.

327 مورد جرم از اول سال جاری میلادی تا ماه مه در انگلیس به وقوع پیوسته که 12 درصد از مدت مشابه در سال گذشته میلادی بیشتر است. این جرایم در ارتباط با اعضای خانواده سلطنتی انگلیس است.

بر اساس قانون خیانت مصوب 1848 میلادی، هر فردی که تلاش کند در داخل انگلیس یا خارج از آن علیه ملکه یا سلطنت وی دست به اقدامی ناشایست بزند و بکوشد تا وی را از سلطنت برکنار کند، جاه و مقام وی را خدشه‌دار کند و علیه وی جنگ به راه بیندازد و به تهدید پارلمان یا مجلس نمایندگان دست بزند، اقدامات تحریک‌آمیز برای حمله خارجی‌ها یا بیگانگان علیه انگلیس صورت دهد، به خیانت علیه کشور محکوم است و برای سپری کردن حبس ابد به ماورای بحار منتقل می‌شود

بر اساس قانون خیانت مصوب 1848 میلادی، هر فردی که تلاش کند در داخل انگلیس یا خارج از آن علیه ملکه یا سلطنت وی دست به اقدامی ناشایست بزند و بکوشد تا وی را از سلطنت برکنار کند، جاه و مقام وی را خدشه‌دار کند و علیه وی جنگ به راه بیندازد و به تهدید پارلمان یا مجلس نمایندگان دست بزند، اقدامات تحریک‌آمیز برای حمله خارجی‌ها یا بیگانگان علیه انگلیس صورت دهد، به خیانت علیه کشور محکوم است و برای سپری کردن حبس ابد به ماورای بحار منتقل می‌شود.

بخش سیاست تبیان

منبع: ایسنا