تبیان، دستیار زندگی
تکنولوژی‌‌های مرتبط با کنترل لپ‌تاپ و کامپیوتر از طریق حرکات دست، روش جدیدی است که تاکنون به طور فراگیری در دنیای کامپیوترها مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژست حرکتی در کنترل کامپیوتر


تکنولوژی‌‌های مرتبط با کنترل لپ‌تاپ و کامپیوتر از طریق حرکات دست، روش جدیدی است که تاکنون به طور فراگیری در دنیای کامپیوترها مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

HP‌ یکی از سازندگانی است که می‌خواهد پایش را فراتر از مرزهای تکنولوژی‌ها فعلی بگذارد و Leap Motion را به سبد محصولاتش اضافه نماید. با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتری از این تکنولوژی آشنا کنیم.

ژست‌های حرکتی برای کنترل کامپیوتر

برای آن دسته از افرادی که نام Leap Motion‌ به گوششان نخورده است، باید گفت که این تکنولوژی در واقع برای کنترل کامپیوتر از طریق شبیه‌سازی حرکات دست با دقت بسیار بالا ابداع شده است. در سپتامبر سال گذشته، شرکت HP وعده استفاده از این قابلیت را در خط تولید لپ تاپ Envy 17 داد تا به عنوان اولین سازنده‌ای که از این تکنولوژی در لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برد شناخته شود. البته شرکت‌های ایسر و ایسوس نیز نمونه اولیه از محصولاتی که از این فناروی بهره می‌برند را معرفی کرده‌اند.

این سیستم علاوه بر فرمان صوتی مستقیم از نرم‌افزارهای مخصوص بر روی اندروید و آیفون نیز بهره‌مند است و به خوبی سیستم کنترل حرارت مرکزی را به عهده خواهد گرفت

با گذشت مدت زیادی از این وعده و وعیدها، قرار است کیبوردهای جداگانه و تعدادی از لپ‌تاپ‌های این شرکت به همراه این قابلیت تولید و عرضه شوند. 8 محصول از گروه کامپیوترهای بدون کیس (All-in-One) این شرکت به همراه سه کامپیوتر رومیزی از جمله این محصولات می‌باشند.

هنوز صحبتی از شرکت‌هایی که قرار است با HP‌ برای ایجاد تجربه‌ای بهتر از این تکنولوژی و تبدیل آن به واقعیتی قابل لمس و مورد استفاده همکاری کنند، صحبتی به میان نیامده است.

ژست‌های حرکتی برای کنترل کامپیوتر

شرکت Honeywell یک محصول منحصربه‌فرد ساخته است که به کمک آن می‌توانید به سیستم ترموستات موتورخانه و یا تهویه مطبوع خود فرمان صوتی بدهید.

این محصول ویژه با قیمت 349 دلار در بازار جهانی عرضه شده است و کارکرد بسیار جالبی دارد. به کمک فرمان‌های صوتی مستقیم و یا با کمک اپلیکشین موبایل می‌توانید این سیستم را کنترل کرده و با گفتن دستورات خود دمای محیط را تنظیم کنید.

در ویدیوهای پخش‌شده از آزمایش این دستگاه سیستم با گفتن کلمه Hello Thermostat روشن می‌شد و پاسخ سلام شما را می‌داد و سپس از شما می‌پرسید که چه حسی دارید؟ کاربر در پاسخ گفت که گرمش است: I fell hot و بلافاصله سیستم دمای خروجی تهویه را پایین آورد تا هوای اتاق خنک‌تر شود.

ژست‌های حرکتی برای کنترل کامپیوتر

این سیستم علاوه بر فرمان صوتی مستقیم از نرم‌افزارهای مخصوص بر روی اندروید و آیفون نیز بهره‌مند است و به خوبی سیستم کنترل حرارت مرکزی را به عهده خواهد گرفت. حتی گفته می‌شود که در به‌روزرسانی نرم‌افزار این سیستم قابلیت ساخت فرمان صوتی شخصی نیز به آن افزوده می‌شود تا بتوان به زبان‌های مختلف به این ترموستات دستور داد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از آی تی رسان، زومیت