تبیان، دستیار زندگی
رقابتهای سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های ایران امروز جمعه با درخشش تیم‌های آذرخودرو و دانشگاه آزاد در سالن شهید کبکانیان تهران آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپر لیگ کاراته با صدرنشینی دانشگاه آزاد


رقابتهای سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های ایران امروز جمعه با درخشش تیم‌های آذرخودرو و دانشگاه آزاد در سالن شهید کبکانیان تهران آغاز شد.


کاراته

در هفته نخست هفت تیم حاضر در این رقابتها، دیدارهای دور اول و دوم خود را برگزار کردند که تیم های دانشگاه آزاد و آذرخودرو نوین قم موفق به کسب هر شش امتیاز دیدارهای خود شدند.

دانشگاه آزاد مدافع عنوان قهرمانی كه چند ملی پوش كاراته ایران را به استخدام خود در آورده است حریفان خود را با شكست پشت سرگذاشت. این تیم ابتدا برابر باشگاه پرهام به پیروزی 25 بر 3 دست یافت كه در این مسابقه، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، مهدی سلطانی و حسین سمندر، كومیته كاهای نام آشنای دانشگاه آزاد برای تیم خود پیروزی های متوالی به دست آوردند.

شاگردان احمد صافی در گام دوم، آوای رزم را پیش رو داشتند و به راحتی با نتیجه 28 بر صفر به پیروزی رسیدند. در این مبارزه نیز مجید حسن نیا، هامون درفشی پور، سعید حسنی پور، مهدی سلطانی و ذبیح الله پورشیب برای دانشگاه آزاد به پیروزی رسیدند.

غلامرضا دباغیان که سال‌های قبل با مقاومت روی تاتامی لیگ حاضر می شد در این فصل با آذرخودرو نوین قم به میدان آمده است. این تیم برابر فولاد سپاهان که پس از چند سال دوری ، دوباره به سوپر لیگ بازگذشته ، 17 بر 10 صاحب پیروزی شد و سپس مناطق نفت خیز را 17 بر7 شکست داد. دباغیان با جذب نفراتی چون مهدیزداده ، سامان حیدری و ابراهیم حسن بیگی اهداف بزرگی در سر دارد.  امیرمهدی زاده قهرمان سال 2012 جهان پس از رهایی از بند آسیب دیدگی در این هفته از مسابقات مبارزات خوبی را از خود نشان داد و به راحتی برابر حریفان پیروزی شد.

در پایان رقابتهای هفته نخست دانشگاه آزاد با شش امتیاز و تفاضل برد انفرادی 53 در صدر ایستاد و آذرخودرو با همین تعداد امتیاز  و تفاضل برد 34 در جای دوم است. تیم های برق هرمزگان، فولاد مبارکه ، پایتخت  و آوای رزم نیز با سه امتیاز و تفاضل برد انفرادی متفاوت مکان‌های سوم تا ششم را در اختیار دارند.

نتایج هفته نخست سوپر لیگ بدین شرح است:

* آذرخودرو نوین قم 17 - فولادمباركه سپاهان 10

* تیم كاراته پایتخت 23 - مناطق نفت خیز جنوب 4

* برق هرمزگان 13 - آوای رزم 15

* دانشگاه آزاد اسلامی 25 - باشگاه پرهام 3

* برق هرمزگان 18 - شهید داورزنی قرچك 7

* دانشگاه آزاد اسلامی 28 - آوای رزم صفر

* آذرخودرو نوین قم 17 - مناطق نفت خیزجنوب 7

* باشگاه پرهام 10 - فولاد مباركه سپاهان 17

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت کاراته