تبیان، دستیار زندگی
روز پایانی رقابتهای جودو قهرمانی جوانان آسیا در چین بدون کسب مدال برای نمایندگان ایران سپری شد تا پرونده کاروان اعزامی ایران با هفت مدال برنز در این دوره بسته شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست خالی جودوی ایران در روز پایانی


روز پایانی رقابتهای جودو قهرمانی جوانان آسیا در چین بدون کسب مدال برای نمایندگان ایران سپری شد تا پرونده کاروان اعزامی ایران با هفت مدال برنز در این دوره بسته شود.


جودو

رقابتهای جوانان و نوجوانان آسیا با حضور جودوکارانی از 21 کشور در چین آغاز شد و با همان هفت مدال برنز برای نمایندگان ایران به پایان رسید. رشنونژاد ، عربی ، فتحی پور و صفویه برای تیم نوجوانان و آرش آقایی ، بهزاد محرمی و سید مهرداد زمانی در رده سنی جوانان موفق به کسب مدال برنز شدند.

اما در روز پایانی این رقابتها، علیرضا شیری در وزن 81- کیلوگرم در دور اول قرار بود با"کوین" از لبنان روبه رو شود که این حریف حاضر نشد و او به دور دوم رفت، اما در این مرحله با 3 اخطار به "شینجی" نماینده ژاپن باخت و به گروه بازنده ها رفت. شیری در این گروه با همین نتیجه به نماینده قزاقستان باخت و پنجم شد. امیرحسین محب زاده در وزن 90- کیلوگرم در همان دور اول مقابل "بطیر" از ترکمنستان که اصلیتی قزاق داشت ایپون و حذف شد.

شایان نصیرپور در وزن 100- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد، در دور دوم "لی یو" از چین تایپه را ایپون کرد، در دور سوم مقابل نماینده کره جنوبی مبارزه خوبی ارائه کرد و تا دقیقه آخر مساوی بودند اما بعد از آنکه با اخطار از حریف عقب افتاد شروع به حمله کرد و در نهایت در ثانیه آخر ایپون شد و به گروه بازنده ها رفت. وی در مبارزه بعدی خود برای کسب مدال برنز به مصاف " عادل خان" از قزاقستان رفت و در این مبارزه هم با یک یوکو باخت و پنجم شد.

جعفر پهلوانی در وزن 100+کیلوگرم در دور اول "لی" از چین تایپه را با یک یوکو شکست داد، در دور دوم با اخطار به نماینده چین باخت و به گروه بازنده ها رفت. در این مرحله نیز برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ازبک رفت و با شکست برابر این حریف در مکان پنجم قرار گرفت. همچنین در رده بانوان، دنیا آقایی در وزن 63- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد، دور دوم مقابل "عسل" از قرقیزستان ایپون شد، دور سوم هم مقابل " میرزابک" از قزاقستان ایپون شد و در مکان پنجم ایستاد.

صبا کرمعلی در وزن 70- کیلوگرم نیز دور اول استراحت داشت. وی در دور دوم قرار بود با نماینده لبنان مبارزه کند که این حریف حاضر نشد تا کرمعلی به دور سوم برسد. کرمعلی در این مرحله و برای راهیابی به فینال به نماینده ژاپن باخت و به گروه بازنده ها رفت، در این مرحله برای رسیدن به مدال برنز مقابل نماینده چین قرار گرفت اما مقابل این حریف هم ایپون شد و در مکان پنجم قرار گرفت. زینب جلالوند در وزن 78- کیلوگرم در دور اول مقابل نماینده هند ایپون شد، در دور دوم هم برابر نماینده کره جنوبی ایپون شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فدراسیون جودو