تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم از مخاطبان سریال «یادآوری» باشید تا الان با کاراکتر علی اعلایی، آشنا شده اید. نقش این شخصیت را بازیگری جدید به نام روزبه حصاری بازی می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : احمد رنجبر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگر جوان «یادآوری» را بشناسید

گفت و گوی تبیان با روزبه حصاری


اگر شما هم از مخاطبان سریال «یادآوری» باشید تا الان با کاراکتر علی اعلایی، آشنا شده اید. نقش این شخصیت را بازیگری جدید به نام روزبه حصاری بازی می کند.

بازیگر جوان «یادآوری» را بشناسید

این سریال که اولین سریال اختصاصی شبکه آی فیلم است ساعت 21:30 شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود. حجت قاسم زاده اصل «یادآوری» را بر اساس فیلمنامه ای از رویا غفاری با موضع مرگ تقریبی کارگردانی کرده است.

سراغ روزبه حصاری رفتیم تا از چگونگی انتخابش برای نقش علی بشنویم. گفته های این بازیگر را می خوانید:

 چرا بازیگری؟

قضیه میل من به بازیگری میل به تجربه درحوزه اكتشاف بوده. همیشه آدم كنجكاوی بوده ام و ‌بازیگری تا حد بسیار زیادی این كنجكاوی را اقناع می كند ؛ چون كشف و شهودش به گوهر وجودی انسان بر می گردد. تجربه ای كه بازیگر در این سیر كسب می كند كمتر كسی نصیبش می شود. البته این كه چه جوری شروع كنم برایم مهم بوده.از چهار سال پیش تصمیم قطعی ام را برای بازیگری گرفتم.هرچند كار روی صحنه هم داشتم. با این حال احساس كردم برای جهت دادن به بازیگری ام باید دوره آكادمیك آن را سپری كنم. خیلی تحقیق كردم و تمام آموزشگاه های معتبر را مورد مطالعه قراردادم در نهایت انتخابم این بود كه به آموزشگاه كارنامه بروم.

آموزشگاه بازیگری

روزی كه تصمیم به حضور در كلاس های موسسه گرفتم عهد بستم شش ماه خودم را محك بزنم ببینم آیا به درد این حرفه می خورم یا نه. تا قبل از آن در بازیگری وحوزه های هنری دیگرنیز تجربیاتی داشتم و با این مقوله بیگانه نبودم. از سن خیلی كم ساز می زدم و در دوره ای تدریس سازمی كردم. یك سری تكنیك ها در آموزشگاه های بازیگری حتما به كار می آید اما بازیگری خیلی به باور شخصی آدم ها بستگی دارد. من بیشتر از این كه در كلاس ها سعی كنم تكنیك و فن بازیگری یاد بگیرم ، دنبال اخلاق حرفه ای بودم.متدهای بازیگری ازکتابها و منابع مختلف قابل دسترسی هستند اما به نظر من آن چیزی كه درهیچ کتابی پیدا شدنی نیست اخلاق بازیگری است. برای همین من در این شش ماه سعی كردم این مقوله رااز استادانم یاد بگیرم. خدارا شكر چیزهای زیادی هم آموختم.

بازیگر جوان «یادآوری» را بشناسید

چگونگی انتخاب برای یادآوری

یكی از دستیاران آقای قاسم زاده من را در موسسه كارنامه دیده بودند قرار براین شد تستی درحضور آقای قاسم زاده برگزار شود.برای این نقش خیلی ها تست دادند که در نهایت من انتخاب شدم.

پیشینه بازیگری

چهار سال كار تئاتر كرده ام كه دو سال و نیمش جدی تر بوده دو تا جایزه هم گرفته ام. در اولین دوره جشنواره شهر دو كار داشتم كه یكی از آن ها یعنی پیتزا جهان علیرغم این که  از هفت جایزه صحنه ای پنج جایزه گرفت فرصت اجرای عموم به آن داده نشد.كار دیگری هم در آن جشنواره داشتم . بعد هم یک یك پرفورمنس آرت با پیام دهكردی برای موزه قصر زندان باغ کار کردم كه متاسفانه آن هم اجرای عمومی نداشت. در این مدت چند كار تصویری هم پیشنهاد شد اما گاهی نقش را دوست نداشتم گاهی قصه را. سعی كردم تمركزم را روی تئاتر بگذارم. این صبر باعث شد در نهایت با یك كار جدی تجربه تصویری ام را شروع كنم. پیش خودم می گفتم حتما فرصت بهتری پیش می آید.دنبال کاری خارق العاده نبودم اما می خواستم نقش استاندارهای لازم را داشته باشد.کاراکتر علی اعلایی آنقدر خوب نوشته شده که می تواند دغدغه ی هر بازیگر جوانی باشد حال این که بازی من درقالب این کاراکترچقدرانتظارها را برآورده کرده،بسته به نظر مخاطب ومنتقداست،من قطعا تمام تلاشم راکرده ام.

قبل از یادآوری چند كار تصویری پیشنهاد شد اما گاهی نقش را دوست نداشتم گاهی قصه را . سعی كردم تمركزم را روی تئاتر بگذارم. این صبر باعث شد در نهایت با یك كار جدی تجربه تصویری ام را شروع كنم. پیش خودم می گفتم حتما فرصت بهتری پیش می آید.دنبال کاری خارق العاده نبودم اما می خواستم نقش استاندارهای لازم را داشته باشد.

جلسات تمرینی برای رسیدن به شخصیت علی

ما قبل از كلید خوردن جلسات متعددی با آقای قاسم زاده و خانم غفاری داشتیم و درباره اتفاقاتی كه برای یك اعدامی می افتد صحبت کردیم. خود من هم شخصا تعدادی صحنه های اعدام دیدم. اذیت كننده بود ولی در آن لحظه تنها به نقش و باورپذیری آن فکر می كردم. موقع بازی هم دنبال اكت خارق العاده نبودم فقط تلاش كردم حسم منتقل شود ؛چون خیلی از سكانس ها درونی بود. مخصوصا صحنه هایی مثل اعدام و سردخانه. لحظاتی بود كه به جرات می توانم بگویم هیچ آدمی تجربه اش را نخواهد كرد حتی در سینما كمتر تجربه اش می كنند. ضمن این که سریال یادآوری برای من حوزه های جدید مطالعاتی فراهم كرد و توانستم درباره چیزهایی كه نمی دانم مطالعه كنم.

بازیگر جوان «یادآوری» را بشناسید

علی جمع تلاش کارگردان و خودم

ما قبل از برداشت ها اصولا  تمرین داشتیم. این اتفاق خیلی كمك می كرد تا جلوی دوربین بهتر كار كنیم. بخش عمده  شخصیت علی حاصل تلاش آقای قاسم زاده است و به همان نسبت تلاش خودم.  واقعیت امر خیلی به این كه  تجربه ام كم است و ممكن است خیلی دوربین خوب دیده نشوم فكر نمی كنم. هیچ بازیگر خوبی در دنیا نیست كه از خروجی كارش رضایت تمام و كمال داشته باشد. همیشه بازیگرها وقتی اثرشان را می بیند در ناخودآگاه شان می گویند اگر این جا طور دیگر بازی می كردم بهتر می شد. اما در لحظه فكر می كنند بهترین اتفاق رخ می دهد. خوب است بازیگر نگاه كند ببیند موفق ها چه كرده و چه نكرده اند اما در نهایت خود آدم است كه این داده ها را از فیلترش رد می كند و تصمیم شخصی می گیرد كه این شیوه برای من هم آیا كاربرد دارد؟ در این كه رنگ و لعابی از خود روزبه حصاری در هر كاراكتری كه بازی می كند هست، شكی نیست اما من فكر می كنم بازیگری ایده آل این است كه تا حد امكان این رنگ و لعاب از شخصیت حقیقی بازیگر در كاراكتری كه خلق می كند حذف شود. شاید به همین خاطر است كه نقش هایی كه در تئاتر بازی كرده ام متفاوت بوده. چون الگوهای بین المللی من در بازیگری کمتردر دو نقش یكسان دیده شده اند.

با رضا میركریمی در امروز

بازیگر اصلی  فیلم امروز آقای پرستویی است . من هم یکی از نقش ها ی غیر محوری را بازی كرده ام. شخصیتی كه بازی كردم هیچ نقطه مشتركی با كاراكترعلی اعلایی در یادآوری ندارد.

آینده

این روزها با یكی از دوستان درباره یك تئاتر تحقیق می كنیم. احتمالا اویل سال تئاترمان را روی صحنه ببریم. به جرات می توان بگویم یك غافلگیری جذاب در حوزه تئاتر خواهد بود.

مصاحبه: احمد رنجبر

بخش سینما و تلویزیون تبیان