تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد فقط ۳۰ درصد مدیران برجسته شرکت‌های بزرگ تجاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبوب ترین و نامحبوب ترین شبکه اجتماعی بین مدیران


نتایج یک بررسی نشان می‌دهد فقط 30 درصد مدیران برجسته شرکت‌های بزرگ تجاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.


شبکه اجتماعی عربستان

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، تحقیقات موسسه Augure که در بازه زمانی 12 ژانویه سال 2012 تا 31 نوامبر سال 2013 صورت گرفته، نشان می دهد مدیران شرکت های بزرگی که در بازار سهام NASDAQ حضور دارند و بسیاری از آنها غول‌های دنیای فناوری و ارتباطات محسوب می‌شوند تمایلی به حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارند.

ترس از سرقت اطلاعات، انجام خطاهای بزرگ در زمان استفاده از این شبکه‌ها و دیگر مشکلات حاشیه‌ای از جمله عواملی است که باعث شده افرادی همچون استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت، جف بزوس مدیر عامل آمازون، برایان کرانیچ مدیر عامل اینتل، جان چمبرز مدیر عامل سیسکو و بسیاری دیگر از هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی مشهور در جهان بهره نگیرند.

البته مدیران عامل یاهو، دل و اپل از جمله افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی حضور دارند. در کنار عواملی که ذکر شد محدودیت‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال در بسیاری از شرکت‌ها حضور مدیر عامل در شبکه‌های اجتماعی مستلزم کسب مجوزهای قانونی از هیات مدیره است.

نامحبوب ترین شبکه اجتماعی از نظر مدیران شرکت های بزرگ فیس بوک است. در مقابل محبوب ترین شبکه اجتماعی از نظر این افراد LinkedIn است. 23 نفر از مدیران صد شرکت برتر جهان در LinkedIn عضویت دارند و توییتر گوگل، فیس بوک با 11، 8 و 5 نفر در رتبه های بعدی هستند

همچنین این افراد باید در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات در چنین فضاهایی بسیار با دقت عمل کنند و اگر مطلبی سیاسی یا طنز با حاشیه های دامنه دار ارسال کنند مشکلات قابل توجهی پیدا می کنند.

نکته جالب این است که نامحبوب ترین شبکه اجتماعی از نظر مدیران شرکت های بزرگ فیس بوک است. در مقابل محبوب ترین شبکه اجتماعی از نظر این افراد LinkedIn است. 23 نفر از مدیران صد شرکت برتر جهان در LinkedIn عضویت دارند و توییتر گوگل، فیس بوک با 11، 8 و 5 نفر در رتبه های بعدی هستند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: مدیانیوز

مطالب مرتبط:

ارتش وحشتناک سایبری!