تبیان، دستیار زندگی
: در این برنامه که مسیح علینژاد خبرنگار خارج از کشور به عنوان کارشناس را به همراه داشت، موضوعاتی از قبیل برنامه های صدا و سیما و مواجهه با شبکه های ماهواره ای در ایران به بحث گذاشته شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ویژه من و تو برای صدا و سیما


 در این برنامه که مسیح علینژاد خبرنگار خارج از کشور به عنوان کارشناس را به همراه داشت، موضوعاتی از قبیل برنامه های صدا و سیما و مواجهه با شبکه های ماهواره ای در ایران به بحث گذاشته شد

در ادامه، خانم علینژاد به شبکه من و تو هم انتقاد کرد و گفت که معلوم نیست این شبکه از کجا تامین مالی می شود. وی گفت که حتی بی بی سی و صدای امریکا هم نمی توانند صدای همه مردم ایران باشد.

من و تو

"مسیح علینژاد" خبرنگار خارج از کشور که برنامه آنتن را در صدای امریکا جلوی دوربین می برد با حضور در شبکه من و تو از عدم شفافیت منابع مالی این شبکه گفت.

برنامه "سمت نو" که به تازگی از شبکه من و تو پخش می شود در دومین برنامه خود به سراغ صدا و سیما رفت.

در این برنامه که مسیح علینژاد خبرنگار خارج از کشور به عنوان کارشناس را به همراه داشت، موضوعاتی از قبیل برنامه های صدا و سیما و مواجهه با شبکه های ماهواره ای در ایران به بحث گذاشته شد.

خانم علینژاد که توسط سالومه سیدنیا به عنوان یک خبرنگار جنجالی معرفی شد در این برنامه ضمن انتقاد از دسترسی نه چندان آسان به منابع اطلاعاتی در ایران از عدم شفافت منابع مالی تلویزیون من و تو سخن گفت.

علینژاد به شبکه من و تو هم انتقاد کرد و گفت که معلوم نیست این شبکه از کجا تامین مالی می شود. وی گفت که حتی بی بی سی و صدای امریکا هم نمی توانند صدای همه مردم ایران باشد

این خبرنگار خارج از کشور گفت که ایراد به رسانه ملی تک صدایی این رسانه است و نبودن شبکه های خصوصی در ایران را به عنوان یک انتقاد مطرح کرد.

وی ابراز داشت که همه رسانه ها انگیزه و سلیقه منابع، افراد، حزب یا حکومتی را دنبال می کنند که تامین مالی آن رسانه را به عهده دارند و تبدیل به یک بنگاه تبلیغاتی می شوند. بدین ترتیب این رسانه ها از رویکرد اطلاع رسانی و حتی سرگرم کنندگی خود نیز فاصله گرفته و تبدیل به الگوی حزب یا حکومتی که از آن تامین مالی شده می گردند.

در ادامه، خانم علینژاد به شبکه من و تو هم انتقاد کرد و گفت که معلوم نیست این شبکه از کجا تامین مالی می شود. وی گفت که حتی بی بی سی و صدای امریکا هم نمی توانند صدای همه مردم ایران باشد.

نکته جالب در این برنامه، دفاع سالومه سیدنیا از شبکه BBC بود. گفتنی است که وی پیش از پیوستن به شبکه من و تو در شبکه بی بی سی فارسی به اجرای برنامه می پرداخت.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: جام نیوز

مطالب مرتبط:

پرونده شبکه "من و تو" 

11 آسیب خاص شبکه های ماهواره ای