تبیان، دستیار زندگی
مرکز یادگیری سایت تبیان به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، ویژه نامه اینترنتی «پژوهش، سرآغاز توسعه ی پایدار» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته پژوهش با تبیان

ویژه نامه پژوهش، سرآغاز توسعه ی پایدار

مرکز یادگیری سایت تبیان به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، ویژه نامه اینترنتی «پژوهش، سرآغاز توسعه پایدار» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، پژوهش، به معنای عام، بررسی یا كاوشی سخت كوشانه و به معنای خاص، تحقیق و تجربه‌ای جامع با هدف‌ كشف واقعیت‌های نو و تفسیر درست این واقعیت‌ها، تجدید نظر در نتیجه‌گیری‌ها، نظریه‌ها و قوانین پذیرفته شده در پرتو واقعیت‌های كشف شده و به كارگیری عملی نتیجه‌گیری‌ها می باشد.

درس پژوهی نظریه ای برای بهسازی عمل، پژوهش؛ کجا و چگونه؟، تور علمی پژوهشی در دانشگاه شهید بهشتی، برنامه هفته پژوهش، بازگشایی چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی، هفته پژوهش بر همه پژوهش گران مبارک، تاثیر گذاری پژوهش در زندگی روزمره مردم و از آموزش چه می خواهیم؟، عناوین برخی از مطالب این ویژه نامه را تشکیل می دهند.

در قسمتی از متن این ویژه نامه آمده است: «درس پژوهی فرایند عمل فكورانه ی كارگزاران آموزشی مبتنی بر شواهد عینی است. بنابراین تمرین مشاهده ی فعال، تفكر انتقادی، مشاركت در گفت و گوهای حرفه ای و بحث درباره ی سناریو های آموزشی و نحوه ی تهیه، اجرا، بازبینی و تغییر آن ها، نیازمند  زمان و ممارست مستمر است. به ویژه در شرایطی كه بیشتر كارگزاران آموزشی آموخته اند با احتیاط در مقابل شرایط و  پدیده های تازه واكنش نشان دهند و از كنشی كه مستلزم هزینه است، ماهرانه پرهیز كنند. سازمان دهی فرصت های یادگیری از طریق درس پژوهی به ویژه در برنامه های پرورش حرفه ای معلمان (پیش و ضمن خدمت) برای فراهم سازی امكان فعال بودن، خلاقیت، گفت و گو، یادگیری و پژوهش مشاركتی سازنده است.»

ویژه نامه «پژوهش، سرآغاز توسعه پایدار» به کوشش مریم اصلانی و نسرین صادقی طراحی شده و در بخش مرکز یادگیری سایت تبیان در دسترس علاقه مندان می باشد.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی