تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم دو اولویت داشت، اکنون که از شیب تند رشد تورم کاسته شده و امیدواریم به زودی سیر نزولی داشته باشد، از دو هفته پیش دولت به موضوع ایجاد اشتغال وارد شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت وزیر از 4 شبکه اجتماعی


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم دو اولویت داشت، اکنون که از شیب تند رشد تورم کاسته شده و امیدواریم به زودی سیر نزولی داشته باشد، از دو هفته پیش دولت به موضوع ایجاد اشتغال وارد شده است.

نشست مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فن‌آوری پردیس دیروز برگزار شد.

واعظی

محمود واعظی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: از زمان حضور در 4 شبکه اجتماعی داخلی، بیشترین استقبال را در شبکه اجتماعی کلوب داشتم که 11 هزار نفر کامنت گذاشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تصور نمی‌کردم تا این حد استقبال صورت گیرد و به این دلیل قصد دارم وقت بیشتری را برای این شبکه و ارتباط با مردم بگذارم.

وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سئوالی در مورد فیلترینگ سایت‌ها گفت: موضوع فیلتر سایت‌ها ربطی به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ندارد و کمیته‌ای 13 نفره در قوه قضاییه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

واعظی توضیح داد: فیلترینگ دارای دو بخش است، بخش نخست آن سایت‌های علمی و تخصصی است که وزارت ارتباطات اعتقادی به فیلتر این سایت‌ها ندارد.

وی ادامه داد: بخش دوم فیلتر سایت‌های غیر اخلاقی است که این اقدام نه تنها خواسته مسئولان و دولت، بلکه خواسته خانواده‌ها است زیرا هم‌اکنون تعداد زیادی از کاربران اینترنت را نوجوانان 14 تا 15 سال تشکیل می‌دهند.

موضوع فیلتر سایت‌ها ربطی به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ندارد و کمیته‌ای 13 نفره در قوه قضاییه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از وجود 51 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور خبرداد و گفت: تا پایان برنامه پنجم 22 هزار کیلومتر به زیر ساخت فیبر نوری کشور اضافه خواهد شد.

واعظی همچنین یادآور شد: زمانی که وزارت ارتباطات آمدم، پهنای باند داخلی 550 گیگابایت بر ثانیه بود که هم‌اکنون به 800 گیگابایت در ثانیه افزایش یافته و تا پایان برنامه پنجم در دو سال و نیم آینده به 4 ترابایت بر ثانیه خواهد رسید که به معنی 8 برابر شدن ظرفیت پهنای باند داخلی است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : خبرانلاین