تبیان، دستیار زندگی
بر اساس افشاگری جدید ادوارد اسنودن بازی‌های آنلاین ویدیویی محبوب، سال‌هاست از جمله اهداف جاسوسی مهم آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی‌های آنلاین هم افشا شدند!


بر اساس افشاگری جدید ادوارد اسنودن بازی‌های آنلاین ویدیویی محبوب، سال‌هاست از جمله اهداف جاسوسی مهم آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند.

اینترنت

اسنادی که به تازگی از سوی اسنودن در دسترس رسانه ها قرار گرفته حاکیست این سازمان جاسوسی با همکاری همتای انگلیسی خود از کاربران بازی‌های آنلاین گروهی مانند world of warcraft، second life و ... جاسوسی می‌کرده است.

جاسوسی از کاربران این بازی‌ها از سال 2007 یا 2008 آغاز شده است. نکته جالب حضور گسترده جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی در بازی Second Life  بوده که با هماهنگی کامل و تقسیم کار همراه بوده است.

طراحی آواتارهای دیجیتال، برقراری ارتباطات صوتی و ویدیویی به منظور تخلیه اطلاعاتی و حتی انجام نقل و انتقالات مالی مجازی با میلیون‌ها کاربر این بازی‌ها مورد توجه جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.

توجیه به عمل آمده برای این جاسوسی‌ها آن بوده که محیط این بازی‌ها از سوی تروریست‌ها برای عضوگیری و هماهنگ سازی فعالیت‌های مخرب مورد سوءاستفاده بوده و برای مخفی کردن مباحث عملیاتی و نقل و انتقال واقعی پول به کار می رفته است.

جاسوسی از کاربران این بازی‌ها از سال 2007 یا 2008 آغاز شده است. نکته جالب حضور گسترده جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی در بازی Second Life  بوده که با هماهنگی کامل و تقسیم کار همراه بوده است

اسناد افشا شده توسط اسنودن نشان می‌دهد که ردگیری‌ها و کنترل‌های اطلاعاتی به عمل آمده از این طریق منجر به هیچ موفقیت یا کشف فعالیت تروریستی نشده است و تنها انگلیس توانسته با کنترل کاربران بازی Second Life  گروهی را که در زمینه سرقت اطلاعات کارت های اعتباری فعال بودند شناسایی کند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : فارس

مطالب مرتبط:

آلوده شدن 50 هزار شبکه کامپیوتری به ویروس