تبیان، دستیار زندگی
با امکانی که در مرورگر کروم نسخه 32 بتا ایجاد شده، ‌شما ‌خواهید توانست پیش از ‌خرید‌ یا دانلود و نصب این Appها آن‌ها را در سیستم خود اجرا کنید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

App‌های اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!


با امکانی که در مرورگر کروم نسخه 32 بتا ایجاد شده، ‌شما ‌خواهید توانست پیش از ‌خرید‌ یا دانلود و نصب این App‌ها آن‌ها را در سیستم خود اجرا کنید!

چند سال پیش، شرکت اپل اقدام به رواج مفهومی جدید برای کاربران کرد: Try before you buy که معنای آن، آزمایش و تست برنامه مورد نظر پیش از دانلود و خرید آن بود.

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

این امر برای بسیاری از کاربران iOS  خبری خوشحال کننده بود و کاربران اندروید تا مدت‌ها منتظر ایجاد ‌چنین قابلیتی از سوی شرکت گوگل بودند تا آنکه بازار  App‌های اندرویدی آمازون، ‌چنین قابلیتی ‌برای اندروید فراهم آورد.

اما اکنون دیگر نیازی نیست که به وب سایت آمازون ‌بروید تا بتوانید نرم‌افزار مورد علاقه خود را پیش از خرید یا دانلود و نصب، اجرا کنید. با قابلیت جدیدی که در مرورگر کروم نسخه 32 بتا ایجاد شده، ‌همه کاربران ویندوز و سیستم عامل کروم، ‌خواهند توانست نرم‌افزارهای اندروید و افزونه‌های مرورگر کروم را قبل از نصب، اجرا و آزمون کنند.

با امکانی که در مرورگر کروم نسخه 32 بتا ایجاد شده، ‌شما ‌خواهید توانست

پیش از ‌خرید‌ یا دانلود و نصب این App‌ها آن‌ها را در سیستم خود اجرا کنید

اما پیش از آنکه به چگونگی این امر بپردازیم، لازم است ‌یادآور شویم که هم‌اکنون این قابلیت، تنها منوط به نرم‌افزارها و افزونه‌هایی است که در نرم‌افزار App Launcher گوگل موجود است.

گام نخست: دانلود نسخه 32 بتا مرورگر کروم

برای این منظور و اجرای برنامه‌ها قبل از دانلود آن‌ها، لازم است که در ابتدا اقدام به نصب مرورگر کروم نسخه 32 بتا ـ نسخه مربوط به برنامه‌نویسان ـ کنید.

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

گام دوم: فعال‌سازی قابلیت اجرای برنامه‌ها به شک ناپایدار یا موقت

پس از دانلود و نصب آخرین نسخه بتای مرورگر، باید قابلیت اجرای برنامه‌ها ‌‌ناپایدار و موقت یا experimental ephemeral apps را فعال کنید تا به شما اجازه ‌دهد ‌برنامه‌ها را به شکل Test-Drive اجرا کرده و نمایش دهید.

برای این منظور مرورگر کروم را اجرا کرده و آدرس زیر را در آن وارد کنید:

chrome://flags/#enable-ephemeral-apps

با وارد شدن به صفحه مربوط به توسعه و تکمیل کروم، در بالای صفحه خود شاهد خطی واضح شده با رنگ زرد خواهید بود که مربوط به فعال‌‌سازی گزینه اجرای برنامه‌ها در حالت ناپایدار است (چنانچه این گزینه در بالای صفحه موجود نیست، در همین صفحه به دنبال آن بگردید):

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

در زیر این خط با فشردن دکمه Enable قادر به فعال‌سازی این قابلیت هستید که پس از آن مرورگر کروم با نمایش پیامی در پایین صفحه از شما می‌خواهد ‌با راه‌اندازی دوباره مرورگر کروم، این قابلیت را فعال‌سازی کنید:

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

گام سوم: نصب و راه اندازی App Launcher

در واقع App Launcher بخشی از تحولات جدید گوگل است که هدف از آن، اجرای برنامه‌ها و افزونه‌هایی از کروم و شرکت گول به شکل دسکتاپ است. نصب این نرم‌افزار صرف‌نظر از موضوع این مطلب، می‌تواند برای بسیاری از کاربران سودمند باشد، زیرا دسترسی مستقیم به بسیاری از افزونه‌ها و نرم‌افزارهایی را ‌که به شکل تحت وب به اجرا در‌می‌آیند‌‌ و از روی دسکتاپ ممکن می‌سازد.

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

با نصب این نرم افزار، آیکون آن ‌روی دسکتاپ و نوار وظیفه ویندوز (Task Bar) به نمایش در می‌آید. اینجا‌‌ همان جایی است که شما را قادر می‌سازد، برنامه‌های تحت وب را ‌بومی اجرا کرده و همچنین از قابلیت جدید اجرای برنامه‌ها پیش از نصب آن‌ها برخوردار شوید.

اکنون می‌توانید با کلیک بر ‌App Launcher اقدام به جستجوی برنامه مورد نظر خود کنید و بعد از یافته شدن آن، به جز گزینه Add که به معنی نصب نرم‌افزار است، گزینه Launch نیز در کنار آن ظاهر می‌شود:

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

کلیک ‌روی گزینه Launch به شما اجازه می‌دهد، برنامه را در یک تب جدید اجرا کرده و نحوه کار با آن را ببینید و با بستن این تب از آن خارج شوید:

appهای اندروید را در سیستم خود اجرا کنید!

باید گفت برای کاربران مرورگر کروم‌ که حساسیت زیادی در ‌برنامه‌های مورد نظر خود دارند، این قابلیت جدید یک خبر خوشحال کننده است. تا پیش از این، آنان تنها باید به یک گوشی هوشمند برای آزمایش نر‌م‌افزارهای خود مراجعه می‌کردند، اما اکنون می‌توانند از روی سیستم خود به آسانی اقدام به اجرای نرم‌‌افزارهای مورد نظر کنند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: تابناک