تبیان، دستیار زندگی
در این سایت می‌توانید متوجه شوید طی هک‌ها و سرقت‌های بزرگ اینترنتی در چند سال گذشته اطلاعات شخصی شما مورد سوءقصد قرار گرفته است یا خیر.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از اینجا بفهمید اطلاعاتتان لو رفته است یا نه!


در این سایت می‌توانید متوجه شوید طی هک‌ها و سرقت‌های بزرگ اینترنتی در چند سال گذشته اطلاعات شخصی شما مورد سوءقصد قرار گرفته است یا خیر.

اطلاعات ایمیل، جاسوس

کارشناسان امنیتی پایگاه اینترنتی ویژه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که با وارد کردن شناسه کاربری یا رمز عبور خود در آن می‌توانید متوجه شوید طی هک‌ها و سرقت‌های بزرگ اینترنتی در چند سال گذشته اطلاعات شخصی شما مورد سوءقصد قرار گرفته است یا خیر.

این پایگاه اینترنتی با نام haveibeenpwned.com راه‌اندازی شده و یک معمار نرم‌افزاری استرالیایی به‌نام "تروی هانت"(Troy Hunt) آن‌ را طراحی کرده است.

این سایت اینترنتی بررسی می‌کند که آدرس پست الکترونیکی هر یک از کاربران در سرقت اطلاعات پایگاه داده Adobe Systems در سال جاری، یاهو در سال 2012، سونی و Stratfor در سال 2011، Gawker در سال 2010 و ... مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است یا خیر.

در ماه اکتبر اعلام شد که پایگاه داده Adobe به صورت گسترده مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات آن سرقت شده است.

این بزرگ‌ترین اتفاق امنیتی عمومی در طول تاریخ است که طی آن اطلاعات شخصی کاربران سرقت شد.

هک شدن سیستم اطلاعاتی شرکت Adobeباعث شد اطلاعات شخصی 153 میلیون کاربر و آدرس‌های پست الکترونیکی آنها سرقت شود که البته گفته می‌شود آن دسته از کاربرانی که رمز عبور ضعیف‌تر برای خود در نظر گرفته بودند، مورد این حمله اینترنتی قرار گرفتند.

تاکنون سایت‌های اینترنتی فراوانی راه‌اندازی شده‌اند که نشان می‌دهند کاربران طی سرقت بزرگ Adobe مورد حمله قرار گرفته‌اند یا خیر.

اما سایتی که هانت راه‌اندازی کرده است وضعیت اطلاعات شخصی کاربران را در تمام اتفاقات امنیتی چند سال اخیر مشخص می‌کند.

اما سایتی که هانت راه‌اندازی کرده است وضعیت اطلاعات شخصی کاربران را در تمام اتفاقات امنیتی چند سال اخیر مشخص می‌کند

هانت در سال 2012 میلادی اطلاعات منتشر شده از سوی یاهو و سونی را مورد بررسی قرار داد و در پایان متوجه شد 59 درصد مردم رمز عبور حساب‌های کاربری خود در هر دو سایت را یکسان انتخاب می‌کنند.

گفته می‌شود که وارد کردن اطلاعات به مرکز داده‌های پایگاه اینترنتی HaveIBeenPwned بسیار دشوار بوده است. زیرا در این اقدام اطلاعات 152 میلیون نفر در سیستم Adobe، بیش از 860 هزار نفر در Stratfor، 530 هزار نفر در Gawker، 453 هزار نفر در یاهو و 37 هزار نفر در سونی به سیستم مرکزی سایت اضافه شد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: ایتنا

مطالب مرتبط:

ایمیل 40 ساله شد+ عکس