تبیان، دستیار زندگی
قرعه‌‌کشی مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانی در سال 2014 ظهر امروز برگزار شد که طی آن تیم‌های ایران حریفان خود در مرحله گروهی این جام را شناختند. در این بین سپاهان ایران با تیم‌های الهلال عربستان، السد قطر و الاهلی امارات همگروه شدند که می‌توان آن را سخت‌تر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ قهرمانان آسیا

حریفان چهار نماینده ایران مشخص شدند


قرعه‌‌کشی مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانی در سال 2014 ظهر امروز برگزار شد که طی آن تیم‌های ایران حریفان خود در مرحله گروهی این جام را شناختند. در این بین سپاهان ایران با تیم‌های الهلال عربستان، السد قطر و الاهلی امارات همگروه شدند که می‌توان آن را سخت‌ترین گروه غرب آسیا نامید.

در مراسم قرعه‌کشی  مرحله گروهی دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ قهرمانی در سال 2014 که ظهر امروز در کوالالامپور برگزار شد، تیم‌های شرق و غرب آسیا حریفان خود را در حالی شناختند که سپاهان اصفهان تیم سوم دوره گذشته لیگ برتر در سخت‌ترین گروه منطقه غرب آسیا قرار گرفته است. تیم تراکتورسازی هم که دومین تجربه خود را تجربه می‌کند، در گروه سختی قرار گرفته است.

تیم ملی اسیا

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: استقلال ایران، الریان قطر، الجزیره امارات و الشباب عربستان

گروه B: فولاد ایران، بنیادکار ازبکستان، الفاتح عربستان و پلی‌آف یک

گروه C: تراکتورسازی ایران، العین امارات، الاتحاد عربستان و پلی‌آف 2

گروه D: سپاهان ایران، الهلال عربستان، السد قطر و الاهلی امارات

گروه E: پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، بوریرام یونایتد تایلند، شاندونگ لوننگ تایشان چین و تیم قهرمان جام امپراطوری ژاپن

گروه F: سانفرس هیروشیما ژاپن، سنترال کاست مارینرز، اف‌سی سئول کره‌جنوبی و تیم برنده پلی‌آف

گروه G: جئونبوک هیوندای موتورز کره‌جنوبی، گوانگژو اورگرانده چین، کاوازاکی فرونتال ژاپن و برنده پلی‌آف

گروه H: اولسان هیوندای کره‌جنوبی، گویژو رنه چین، یوکوهاما اف مارینوس ژاپن و وسترن سیدنی واندررز استرالیا

برنامه دیدارهای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

مرحله نخست پلی‌آف:

سه‌شنبه - 13/11/92

غرب آسیا:

* بازی شماره یک: السوبیق عمان - الحید بحرین

* بازی شماره 2: الشباب اردن - القادسیه کویت

* بازی شماره 3: الکویت کویت - الشورطه عراق

شرق آسیا:

* بازی شماره 4: تامپیونز روورز سنگاپور - ساوث چین

* بازی شماره 5: پونه هند - هانوی ویتنام

مرحله دوم پلی‌آف:

شنبه - 19/11/92

غرب آسیا:

* بازی شماره 6: بن یاس امارات - برنده بازی شماره یک

بازی شماره 7: الجیش قطر - نسف قارشی ازبکستان

بازی شماره 8: لخویا قطر - برنده بازی شماره 2

بازی شماره 9: لوکوموتیو تاشکند - برنده بازی شماره 3

شرق آسیا:

* بازی شماره 10: چونبوری تایلند - برنده بازی شماره 4

* بازی شماره 11: موآنگ تونگ تایلند - برنده بازی شماره 5

مرحله سوم پلی‌آف:

شنبه - 26/11/92

غرب آسیا:

* بازی شماره 12: برنده بازی شماره 6 - برنده بازی شماره 7

* بازی شماره 13: برنده بازی شماره 8 - برنده بازی شماره 9

شرق آسیا:

* بازی شماره 14: یجینگ گوآن چین - برنده بازی شماره 10

* بازی شماره 15: ملبورن ویکتوری استرالیا - برنده بازی شماره 11

تیم ملی اسیا

قلعه نویی: گروه استقلال نه سخت است نه آسان

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص قرعه تیم استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2014 و همگروهی با تیم‌های الریان قطر، الجزیره امارات و الشباب عربستان گفت: بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا انگیزه‌های خاصی برای تمام تیم‌ها دارد.

امیر قلعه‌نویی با اشاره به حضور این تیم در گروه A لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا انگیزه‌های خاصی برای تمام تیم‌ها دارد کیفیت خود مسابقات روی تمامی بازیکنان و تیم‌ها تاثیرگذار است چرا که این بازی‌ها در بهترین زمین‌ها با شرایط خوب برگزاری دیدارها روبه‌رو است.

وی ادامه داد:‌ گروهی که نصیب استقلال شده نه سخت است و نه آسان، اما با توجه به اینکه گروه جدیدی برای ما محسوب می‌شود باید با تمام قدرت در آن به میدان برویم. تیم‌‌‌های حاضر در این بازی‌ها همگی از کلاس حرفه‌ای خاصی برخوردارند و همین موضوع سبب می‌شود انگیزه‌های متفاوتی را در این دیدارها شاهد باشیم.

تیم ملی اسیا

فرکی: شناخت زیادی از فاتح عربستان ندارم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است در گروه این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دو حریف ناشناخته و یک حریف شناخته شده قرار دارد. فرکی می‌گوید تجربه بازیکنان فولاد نسبت به سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا کمتر است و بازیکنانش در این زمینه محدودیت‌هایی دارد.

حسین فرکی ، در خصوص همگروه شدن تیم فولاد خوزستان با تیم‌های الفاتح عربستان، بنیادکار ازبکستان و برنده پلی آف بازی یک اظهار داشت: الفاتح قهرمان فصل گذشته عربستان است. ما اطلاعات زیادی از این تیم نداریم و باید پیگیر باشیم. همچنین هنوز تیم برنده پلی آف مشخص نشده و باید منتظر بمانیم.

وی ادامه داد: بنیادکار چند سال سابقه حضور در لیگ قهرمانان را دارد و به نظرم تیم خوبی است. در واقع در گروه ما دو تیم ناشناخته و یک تیم شناخته شده داریم. این دومین تجربه فولاد در آسیاست و امیدوارم بعد از جمع آوری اطلاعات و مشخص شدن آخرین تیم گروه، بتوانیم کارمان را به خوبی شروع کنیم.

سرمربی فولاد درباره اینکه به نظر می‌رسد تیمش کار راحت‌تری نسبت به سایر نمایندگان ایران در آسیا دارد، گفت: آنچه که باید به آن فکر کنیم این است که خودمان را در شرایط خوب قرار بدهیم. گروهبندی‌ها زیاد فرقی نمی‌کند. ممکن است یک تیم با کیفیت کمتر و یا کیفیت بیشتر در گروه‌ها قرار بگیرد. مهم خودمان هستیم که با آمادگی کامل به این مسابقات برویم.

فرکی یکی از محدودیت‌های تیمش را برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تجربه کم بازیکنانش دانست و تاکید کرد: ما نسبت به سه نماینده دیگر ایران تجربه کمتری داریم. بازیکنانی مثل غلامرضا رضایی، سوشا مکانی، آرش افشین و همچنین شریفات به خاطر حضور در دیدارهای تیم ملی تجربه بین المللی دارند ولی در مجموع تجربه ما نسبت به تراکتورسازی، سپاهان و استقلال کمتر است.

تیم فوتبال فولاد خوزستان در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا در کنار تیم‌های برنده پلی آف یک، بنیادکار ازبکستان و الفاتح عربستان قرار گرفته است.

تیم ملی اسیا

جلالی: گروه خوبی نصیب ما شده است

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: با وجود اینکه می‌گویند گروه ما در لیگ قهرمانان آسیا دشوار است ولی من از این گروه استقبال می‌کنم.

مجید جلالی ، در خصوص همگروهی تراکتورسازی با تیم‌های العین امارت، الاتحاد عربستان و برنده دیدار پلی‌آف 2 اظهار داشت: به نظرم گروه خوبی نصیب تراکتورسازی شده است. وقتی می‌خواهیم در سطح بین المللی بازی کنیم باید منتظر رقبای خوب هم باشیم. هر چه رقبا قوی‌تر و خوبتر باشند تمرکز و انگیزه تیم ما را هم بیشتر می‌کند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود قرعه تراکتورسازی تا حدودی دشوار است، تاکید کرد: اطرافیانم بعد از قرعه کشی می‌گویند ما گروه دشواری داریم ولی من از این گروه و تیم‌هایی که در آن هستند استقبال می‌کنم.

سرمربی تراکتورسازی در خصوص عواملی که به موفقیت تیمش در لیگ قهرمانان آسیا کمک می‌کند، گفت: ما باید کیفیت‌های خودمان را در بخش‌های مختلف از جمله در خط حمله و دفاع بیشتر کنیم. روند پیشرفت تراکتورسازی برای من خیلی امیدوارکننده است. اگر می‌خواهیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور خوبی داشته باشیم باید قبل از آن در لیگ خودمان حضور قوی داشته باشیم. در واقع لیگ پیش زمینه حرکت خوب ما در آسیا خواهد بود.

جلالی در پایان گفت: معمولا تیم‌ها در نیم فصل دوم به خاطر حضور همزمان در سه جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان دچار افت می‌شوند ولی ما مشغول برنامه ریزی هستیم. امیدوارم با جذب سه بازیکن خارجی تا هفته آینده بتوانیم خیالمان از این لحاظ آسوده شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر