تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان مسابقات لیگ برتر و به منظور حضور در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل سه مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر خواهد گذاشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخالفت کی روش با بازی با اسپانیا!


تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان مسابقات لیگ برتر و به منظور حضور در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل سه مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر خواهد گذاشت.

تیم ملی

سازمان لیگ‌های فوتبال ایران در تلاش است مسابقات لیگ برتر را تا روز بیستم فروردین‌ماه به اتمام برساند و بازیکنان را در اختیار کارلوس کی‌روش قرار بدهد. طبق برنامه اولیه، کی‌روش قصد دارد بعد از اتمام لیگ سه مرحله اردوی آماده‌سازی را برای حضور در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل برگزار کند.

بر این اساس اولین اردو در اروپا برگزار می‌شود. ایران در این اردو سه بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی مختلف و یا چند باشگاه قدرتمند انجام خواهد داد. پس از بازیکنان به ایران بر می‌گردند و چند روزی را استراحت خواهند کرد.

مرحله دوم اردو بعد از پایان استراحت بازیکنان شروع می‌شود. البته هنوز بر سر جزئیات این اردو اختلافاتی بین فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی وجود دارد. کی‌روش قصد دارد تیم ملی را مجددا برای آماده سازی به اروپا ببرد ولی فدراسیون در تلاش است تا دو تا سه تیم ملی مختلف را به ایران بکشاند و با این تیم‌ها در ایران بازی کند.

مرحله سوم اردو هم با سفر ایران به برزیل در فاصله 27 روز مانده به شروع مسابقات جام جهانی، استارت می‌خورد. طبق برنامه قبلی، ایران در سائوپائولو کمپ خود را برپا می‌کند و چند مسابقه تدارکاتی هم در این شهر با تیم‌های مختلف خواهد داشت.

سازمان لیگ‌های فوتبال ایران در تلاش است مسابقات لیگ برتر را تا روز بیستم فروردین‌ماه به اتمام برساند و بازیکنان را در اختیار کارلوس کی‌روش قرار بدهد. طبق برنامه اولیه، کی‌روش قصد دارد بعد از اتمام لیگ سه مرحله اردوی آماده‌سازی را برای حضور در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل برگزار کند

نحوه انتخاب حریفان ایران برای مسابقات تدارکاتی قبل از جام جهانی هم توسط کارلوس کی‌روش جالب است. به گفته علی کفاشیان، فدراسیون فوتبال حتی امکان اینکه با تیم اسپانیا بازی کند را داشته، ولی کی‌روش با برگزاری این مسابقه مخالفت کرده است!

رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص هم گفت: کی‌روش پس از مراسم قرعه کشی به نبی (دبیر فدراسیون فوتبال) گفته بود که بازی با تیم‌های بزرگ و اسمی را نمی‌خواهد. او از ما خواسته که با تیم‌‌های رنکنیگ 20 تا 25 دنیا بازی کنیم که از لحاظ فنی به کارمان بیایند. شاید کی‌روش روحیه و اعتماد به نفس بازی با تیم‌های بزرگ را ندارد!

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون فوتبال