تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز «هفته پژوهش» از ۲۳ آذر ماه جاری با شعار «پژوهش و فناوری، کلید توسعه پایدار» برنامه‌های این هفته را تشریح کرد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در تهران گشایش می‌یابد

چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در تهران گشایش می‌یابد

به گزارش لمون پرس lemonpress.ir: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز «هفته پژوهش» از 23 آذر ماه جاری با شعار «پژوهش و فناوری، کلید توسعه پایدار» برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا دکتر احمدی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که صبح امروز برگزار شد، در خصوص شعار امسال هفته پژوهش گفت: در دنیای امروز، رویکرد پژوهش و علم سنتی نیست بلکه امروز چرخه علم و فناوری، مبنای زندگی و تولید ثروت، اقتصاد و فرهنگ قرار گرفته است که با تعیین این شعار در نظر داریم تا این فرهنگ در جامعه دانشگاهی و صنعتی کشور، اجرایی شود.

وی از آغاز برگزاری چهاردمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری از روز شنبه 23 آذرماه خبر داد و گفت: در این زمینه فضایی به مساحت 6 هزار متر در این نمایشگاه برای ارائه دستاوردهای پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری در نظر گرفته شده که در نمایشگاه امسال 35 پژوهشگاه، 33 پارک علم و فناوری، بیش از 80 دانشگاه و حدود 6 دستگاه اجرایی حضور دارند.

احمدی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری صبح روز شنبه 23 آذرماه

با حضور معاون رییس‌جمهور در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار می‌کند.

به گفته وی، در این نمایشگاه، یک تالار تبادل ایده برای فناوران و پژوهشگران، جهت ارتباط بیشتر با صنعت در نظر گرفته شده است. همچنین در نمایشگاه، ایده‌های خلاقانه و نیازهای تحقیقات و پژوهشی دستگاه‌ها نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های پژوهشی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، در خصوص دیگر برنامه‌های هفته پژوهش از برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در رشته‌های مختلف در تاریخ 25 آذرماه خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت این هفته اجلاس و گردهمایی معاونان پژوهشی و همچنین گردهمایی انجمن‌های علمی سراسر کشور و پدافند غیرعامل نیز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص هدایای اعطایی به پژوهشگران و فناوران در چهاردهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران گفت: در این زمینه از اشخاص حقوقی حمایت‌های مادی دو، سه و پنج میلیون تومانی بر اساس رتبه دریافتی اول تا سوم اهدا می‌شود.

به گفته احمدی، در چهاردهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران از 85 پژوهشگر برتر تجلیل می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سومین فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت هفته پژوهش در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین تصریح کرد: در گردهمایی معاونان پژوهشی یک پروژه تحقیقاتی با عنوان تاثیر پژوهش‌های قرآنی در تولید ناخالص ملی نیز رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران 23 تا 27 آذرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

منبع: وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی