تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در جهان امروز برخلاف گذشته كه اهمیت علم و پژوهش به ارزش ذاتی آنها بود نگاه بر این است كه پژوهش‌های علمی ، كاربردی بوده و در زندگی روزمره مردم تاثیر گذار باشد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر گذاری پژوهش در زندگی روزمره مردم

معاون پژوهش و فناوری  وزیر علوم گفت:

در جهان امروز  برخلاف گذشته  كه اهمیت  علم و پژوهش به ارزش ذاتی آنها  بود نگاه بر این است كه پژوهش‌های علمی ، كاربردی بوده و در زندگی روزمره مردم تاثیر گذار باشد.

تاثیر گذاری پژوهش در زندگی روزمره مردم

دكتر وحید احمدی در نشست خبری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری افزود : نگاه ما در سیاستگزاری و برنامه‌ریزی مقوله پژوهش این است كه  امتیاز مقالات علمی متناسب با میزان  ارجاعات و استنادات  به آنها باشد و آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی نیز به نحوی اصلاح شود كه طرح‌های كاربردی  و به ویژه طرح‌های كلان ملی بالاترین امتیازات را داشته باشند.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری كشور تاكید كرد: باید این فرهنگ در بین نخبگان و  دانشگاهیان نهادینه شود كه پژوهش ها به تولید ثروت ملی منجرشوند و صنعتگران نیز مبنای تولید و ارزش افزوده را انجام پژوهش و تحقیق بدانند كه در این راستا طرح تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در كمسیون‌های شورای عتف در حال تدوین است.

دكتر احمدی به وجود مراكز پژوهشی متعدد در كشور اشاره كرد و افزود: این مراكز باید به صورت هدفمند فعالیت كنند  و ما در این مسیر نیازمند مشاركت بدنه پژوهشگران این مراكز  در تصمیم گیری ها و كاهش  تمركز برنامه ریزی در ستاد وزارت علوم هستیم.

هفته پژوهش با رونمایی از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری آغاز می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت:
در جهت  نهادینه كردن پژوهش و فناوری 25آذرماه به عنوان روز پژوهش و فناوری نامگذاری شده است، به همین مناسبت از 23الی 27آذرماه برنامه های مختلفی در دانشگاه ها و مراكز پژوهشی و فناوری  اجرا می شود و  در تهران نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با حضور مراكز آموزشی، پژوهشی  و فناوری  و دستگاه های اجرایی برگزار و از پژوهشگران، مدیران و دستگاه های اجرایی برتر تجلیل می شود.
انتخاب برترین های همزمان با آغاز هفته پژوهش

مهندس  اسماعیل  قادری فر دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری نیز گفت: در هفته پژوهش و فناوری امسال در مجموع از 85 برگزیده تجلیل می شود كه به اشخاص حقوقی برتر از 15الی 25 میلیون تومان و به افراد حقیقی برتر 2 الی 5 میلیون تومان جایزه اعطا می شود.


منبع: وزارت علوم تحقیقات و فناوری

تنظیم: یگانه داودی