تبیان، دستیار زندگی
شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری با مشارکت جمعی از تشکل‌های صنفی و تخصصی روزنامه‌نگاری، رسماً آغاز به کار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلید دولت برای روزنامه نگاران


شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری با مشارکت جمعی از تشکل‌های صنفی و تخصصی روزنامه‌نگاری، رسماً آغاز به کار کرد.
مطبوعات

کاووس صادقلو رئیس شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری با اعلام این خبر، گفت: پس از برگزاری چند جلسه با حضور جمعی از تشکل‌های صنفی و تخصصی روزنامه‌نگاری، سرانجام شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری با هدف "هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود نهادهای صنفی و مدنی"، "تقویت تشکل‌های صنفی"، "تقویت مهارت‌های حرفه‌ای اصحاب و اهالی رسانه‌" و همچنین "ترغیب دولت به واگذاری امور تصدی در حوزه رسانه به تشکل‌های قانونی موجود" آغار به کار کرد.

صادقلو افزود: در آخرین جلسه این شورا همچنین طی انتخاباتی، کاظم‌پور مدیرعامل خانه مطبوعات ایران به عنوان نائب رئیس و دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری انتخاب شد و بنا بر رای اعضا، ریاست این شورا نیز به بنده واگذار شد.

وی ادامه داد: در جلسه یاد شده، دبیر پیشنهادی جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها که قرار است اواخر بهمن و اوایل اسفند برگزار شود، از سوی شورا به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

به گفته صادقلو، در جلسه فوق‌الذکر، بنا به رأی اعضای شورا میثم زمان‌آبادی به عنوان نماینده این شورا در "کمیته ارزیابی کیفی نشریات" و حسن کربلایی به عنوان نماینده شورا در "کارگروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری" انتخاب شدند.

تشکل‌های صنفی مشروع و قانونی موجود در عرصه روزنامه‌نگاری در آینده نزدیک می‌توانند برای عضویت در این شورا درخواست‌ خود را ارائه کنند و شورا نیز بر اساس آئین‌نامه، در صورت احراز شرایط، با عضویت تشکل‌ها موافقت خواهد کرد

رئیس شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری در پایان گفت: تشکل‌های صنفی مشروع و قانونی موجود در عرصه روزنامه‌نگاری در آینده نزدیک می‌توانند برای عضویت در این شورا درخواست‌ خود را ارائه کنند و شورا نیز بر اساس آئین‌نامه، در صورت احراز شرایط، با عضویت تشکل‌ها موافقت خواهد کرد.

صادقلو افزود: اطلاعات کامل درباره اعضا، وظایف و شرایط عضویت تشکل‌ها در شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاری به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع :  فارس