تبیان، دستیار زندگی
روزنامه ارتش چین حملات سایبری آمریکا علیه دیگر کشورها در سراسر جهان را وحشت آور توصیف کرد. این روزنامه طی گزارشی با اشاره به اینکه آمریکایی ها عامل حملات سایبری در جهان هستند ، نوشت: اما این کشور سعی می کند خود را یک قربانی جا بزند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش وحشتناک سایبری!


روزنامه ارتش چین حملات سایبری آمریکا علیه دیگر کشورها در سراسر جهان را وحشت آور توصیف کرد.  این روزنامه طی گزارشی با اشاره به اینکه آمریکایی ها عامل حملات سایبری در جهان هستند ، نوشت: اما این کشور سعی می کند خود را یک قربانی جا بزند.

سایبری

اخیرا نشریه فارین پالیسی در گزارشی اقدام به انتشار تعداد سربازان سایبری ارتش ایالات متحده کرد. این پایگاه آورده است: مدتی پیش، خبر مهمی منتشر شد که از تصمیم پنتاگون برای افزایش شمار نیروهای فرماندهی سایبری این کشور از 900 نفر به 4900 تن نیروی نظامی و غیرنظامی حکایت داشت. در همین راستا، دولت چین در پاسخ به این گزارشِ شرکت مندیانت – تشریح کننده سوء‌ استفاده ‌های واحد سایبری ارتش چین - ادعا کرد که ایالات متحده، واحد نفوذ رایانه ‌‌ای، متشکل از 100 هزار نیرو در اختیار دارد.

در حالی که برخی این ادعا را رد کردند، تصمیم گرفتیم تا از داده ‌های قابل دسترس عموم برای محاسبه شمار و گستره فرماندهی ‌های مختلف سایبری ارتش ایالات متحده استفاده کنیم. این واحدها برای حفاظت از شبکه‌ های الکترونیک ارتش آمریکا در برابر حمله سایبری و یا اجرای عملیات تهاجمی در این حوزه تشکیل شده‌ اند. لازم به ذکر است، کل پیمان ‌کاران غیرنظامی یا پرسنل سایبری حاضر در آژانس امنیت ملی، سازمان اطلاعات مرکزی، آژانس اطلاعات دفاعی و دیگر آژانس‌ های جاسوسی آمریکا در این جمع ‌بندی منظور نشده است. همچنین نیروهای فعال دیگری در حوزه سایبری وجود دارند که ممکن است الزاماً به واحدهایی که در ذیل بدان اشاره شده، تعلق نداشته باشند. با این وجود، ایالات متحده مطمئناً نیرویی بیش از 900 پرسنل فعال - در حوزه جنگ الکترونیک - در فرماندهی سایبری خود در اختیار دارد.

ایالات متحده مطمئناً نیرویی بیش از 900 پرسنل فعال - در حوزه جنگ الکترونیک - در فرماندهی سایبری خود در اختیار دارد

در ادامه، شمار نیروهای سایبری هر یک از قوای نظامی آمریکا – به طوری که در اینترنت عنوان شده - ذکر می ‌شود. این نیروها، برای کمکِ هریک از قوا به فرماندهی سایبری ایالات متحده و فرماندهی استراتژیک این کشور در موقع لزوم وارد عمل خواهند شد:

- هنگ بیست و چهارم نیروی هوایی ایالات متحده: دارای بیش از 16400 نیروی نظامی و غیرنظامی.

- فرماندهی سایبری ناوگان دریایی/ ناوگان دهم: دارای حداقل 14000 نفر ملوان نیروی دریایی و پرسنل غیرنظامی.

- فرماندهی فضای سایبری تفنگداران دریایی: در حال افزایش نیروها به 700 تا 800 تفنگدار دریایی.

- فرماندهی سایبری ارتش: برنامه‌ ریزی برای افزایش نیروها به بیش از 21000 نفر پرسنل نظامی و غیرنظامی.

- فرماندهی سایبری ایالات متحده: دارای 900 نیرو که قرار است به 4900 نیروی نظامی و غیرنظامی افزایش یابد.

- برآورد مجموع نیروهای سایبری آمریکا: 53000 تا 58000 نفر.

این در حالی است که روزنامه ارتش چین حملات سایبری آمریکا علیه دیگر کشورها در سراسر جهان را وحشت آور توصیف کرد.  این روزنامه طی گزارشی با اشاره به اینکه آمریکایی ها عامل حملات سایبری در جهان هستند ، نوشت: اما این کشور سعی می کند خود را یک قربانی جا بزند.

سایبری

این روزنامه حملات سایبری آمریکا به کشورهای دیگر و به سرقت بردن اطلاعات افراد را بی ارتباط با برنامه مبارزه با تروریسم دانست و افزود: واشنگتن به گونه ای عمل می کند که جاسوسی اینترنتی را حق خود می داند و از آن دفاع می کند. روزنامه ارتش چین با اشاره به این که زمانی که مساله امنیت آمریکا در میان باشد برای واشنگتن ضربه زدن به امنیت دیگران اهمیتی ندارد، نوشت : آمریکایی ها به مردم خود هم رحم نمی کنند و علیه آنها هم جاسوسی اینترنتی و سایبری وجود دارد.

وزارت خارجه چین دیروز اعلام کرد که دفتر بررسی مسایل مرتبط با حملات سایبری راه اندازی کرده است. روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین حدود یک ماه قبل فعالیت های سایبری آمریکا را برای همه جهان زیانبار و مصداق اقدامات شیطانی دانست.

این روزنامه دولتی چین در گزارشی مفصل آمریکا را امپراتور حملات سایبری لقب داد.

روزنامه مردم می نویسد، تاریخ عملیات و حملات سایبری آمریکا به جنگ اول خلیج فارس بر می گردد.

بنابراین گزارش، آمریکایی ها سپس در سال 2001 میلادی طرح جنگ سایبری با عنوان بازی های المپیک را آغاز کردند.

این روزنامه تاکید کرد، آمریکایی ها بودند که تحت همین برنامه ویروسی را راهی تاسیسات غنی سازی اورانیم ایران کردند تا سانتریفیوژهای ایرانی را از کار بیندازند. ارگان حزب حاکم چین با اشاره به اینکه حملات سایبری آمریکا حتی از تسلیحات هسته ای وحشتناک تر است، افزود:تا زمانی که واشنگتن چنین اقداماتی انجام دهد دنیا روی خوش نخواهد دید و حتی یک روز هم صلح در جهان برقرار نخواهد شد. روزنامه مردم افزود، در واقع از زمانی که اینترنت اختراع شد آمریکا هم جنگ سایبری را به راه انداخت و نمونه های آن هم حملات سایبری به کشورهای دیگر از جمله تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران است

فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مشرق / همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

بازیگران اصلی جنگ سایبری که هستند؟