تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌های فناوری دیجیتال


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

تازه‌های فناوری دیجیتال

پانوپل، عکس‌های پانوراما می گیرد

هنوز با وجود تمام پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عکاسی روی تلفن‌های هوشمند، گرفتن یک عکس پانوراما آنقدر سخت است که گویا سازندگان این تلفن‌ها تصور کرده‌اند ما ربات هستیم.

باید با سرعتی ثابت و آرام دور خودت بچرخی و دستت را مثل یک تکه سنگ ثابت نگه داری! اما این ابزار کوچک که باتری هایش با درگاه USB شارژ می شود، کار را راحت کرده است. کافی است دوربین یا تلفن همراه را روی آن نصب کنید و با کنترل از راه دور استارت آن را بزنید تا با سرعتی ثابت بچرخد و به دوربین شما فرصت تهیه تصویری خیال انگیز و صد البته پانوراما از مناظر اطراف را بدهد.

تازه‌های فناوری دیجیتال

تبدیل گرامافون پدربزرگ به پخش کننده بلوتوث موسیقی

این دکمه های کوچک رنگی که می توان با کلیپس نصب شده در پشت، آنها را به لبه یقه تی شرت یا جیب پیراهن وصل کرد، با وصل شدن به هر وسیله پخش کننده موسیقی قدیمی که به جک خروجی صدا 5/3 میلی متری مجهز باشد، آنها را به پخش کننده های موسیقی توسط بلوتوث یا NFC تبدیل می کند. بنابراین می توانید جک خروجی صدای گرامافون پدربزرگتان را به این وسیله وصل کرده و آن را با تلفن همراه خود پیر (PAIR) کنید تا از شنیدن موسیقی های قدیمی در خلوت خود لذت ببرید.

تازه‌های فناوری دیجیتال

آفتاب سنج

نور آفتاب چاقوی دو لبه ای است که یک سمتش زندگی می دهد و لبه دیگرش زندگی می گیرد! اگر نور آفتاب کافی به پوست شما نرسد، ویتامین D در بدن کاهش می یابد که می تواند باعث بیماری های زیادی شود. نور آفتاب زیاد هم می تواند موجب سرطان پوست شود. از این رو sunfriends ساخته شده تا مرز دوست و دشمن بودن خورشید را به شما نشان دهد. این مچ بند زیبا به حسگر اشعه ماوراءبنفش دقیقی مجهز است که مدت زمان و شدت تابش خورشید به شما را اندازه گیری می کند و اگر زیاده روی کرده باشید، اخطار می دهد.

تازه‌های فناوری دیجیتال

تلفن همراه را خودتان بسازید

آیا از شنیدن و خواندن هر روزه پیشرفت های فناوری در حوزه موبایل خسته شده و با شرکت های بزرگ چند ملیتی که بازار موبایل را در قبضه دارند، سر لج افتاده اید یا خیلی ساده از آن دسته آدم هایی هستید که می خواهید همه کارهایتان را خودتان انجام دهید؟ حالا دیگر ساختن تلفن همراه محبوبتان در منزل هم شدنی است.

کافی است کیت ساده ای را که دیوید ملیس طراحی کرده سفارش دهید تا در عرض چند ساعت یک تلفن ساده همراه برای خودتان بسازید که بدنه ای چوبی دارد. البته مشخص است با این گوشی فقط می توان تلفن کرد یا پیامک فرستاد.

تازه‌های فناوری دیجیتال

نواختن موسیقی با جنب و جوش

اگر شما هم از آن دسته آدم های عشق فیلم باشید، حتما بارها در خلوت خود تلاش کرده اید صحنه ای اسلوموشن را با موزیک متنی حماسی اجرا کنید. خب قبول دارم، همیشه اجرای جذابی از آب درنمی آید بخصوص این که موسیقی متن هم تناسبی با سرعت حرکات شما ندارد. AUUG ابزار حیرت انگیزی است که می توانید آن را طوری کوک کنید تا بر اساس حرکات بخصوصی، نوت مخصوصی را بنوازد. حالا مثل یک آرتیست واقعی دست و پایتان را در هوا تکان دهید تا موزیکی دلنشین شما را همراهی کند.

بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد
تازه‌های فناوری دیجیتال

دوش گرفتن با عذاب وجدان

عادت حمام کردن با شیر آب گرم باز، یکی از آن عادت های بد زندگی مدرن است که باعث مصرف بیش از حد آب شیرین و سوخت فسیلی می شود. شرکت آمفیرو برای تغییر این عادت از روش عذاب وجدان استفاده کرده است. این وسیله کوچک ضمن جمع آوری اطلاعات دقیق از میزان مصرف انرژی و آب، با نمایش یک خرس قطبی که در طول حمام شما، خانه و کاشانه اش ویران می شود، تلاش دارد شما را متقاعد کند زودتر شیر آب را ببندید. این اطلاعات را می توان در اینترنت به اشتراک گذاشت تا بتوانید خودتان را با بقیه مردم مقایسه کنید.

تازه‌های فناوری دیجیتال

موشک های کاغذی خود را پرواز بدهید

حتما و با اطمینان صددرصد می گوییم شما یقینا تا امروز حتی برای یک بار هم که شده یک موشک کاغذی ساخته اید. حالا این موتور کوچک مجهز به باتری قابل شارژ از طریق بلوتوث می تواند تا ده دقیقه موشک کاغذی شما را در آسمان پرواز دهد.این موتور را می توان از طریق تلفن هوشمند کنترل کرد. اگر مایلید این موتور کوچک را بخرید، باید قدری صبر کنید! چون طراحان مشغول جمع آوری اعانه علمی هستند تا بتوانند خط تولید خود را راه بیندازند.

تازه‌های فناوری دیجیتال

لامپ هوشمند

از آن دسته افرادی هستید که یادتان می رود چراغ اتاقتان را هنگام ترک آن خاموش کنید؟ یا تنوع طلب هستید و می خواهید هر روز اتاقتان را با یک رنگ نورانی کنید؟ شاید هم بخواهید یک رقص نور جانانه در سالن پذیرایی خود برپا کنید؟ به هر حال این لامپ هوشمند که ساخته شده از هزاران LED کوچک در رنگ های سبز، قرمز، آبی و سفید است و از طریق بلوتوث 4 به تلفن هوشمند شما وصل می شود، نه تنها قابل برنامه ریزی است، بلکه اگر نتواند سیگنالی از تلفن شما دریافت کند خود به خود خاموش می شود. حالا می توانید به طراحی نور اتاقتان مشغول شوید و مطمئن باشید این لامپ کم مصرف و پرنور، رقم قبض برق شما را نیز کمتر خواهد کرد.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: کلیک