تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور گفت: یک سوم جمعیت کشور بین گروه سنی هفت تا 40 سال، بازی های رایانه ای انجام می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک سوم جمعیت کشور بازی های رایانه ای انجام می دهند

دکتر مینایی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور گفت: یک سوم جمعیت کشور بین گروه سنی هفت تا 40 سال، بازی های رایانه ای انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی، بهروز مینایی 17 آذر 92 در مراسم رونمایی از بازی رایانه ای مبارزان جنگل با بیان اینکه از هر سه ایرانی یک نفر از بازی های رایانه ای استفاده می‌کند، اظهار کرد: 80 درصد از علاقمندان به این بازی ها را رده سنی هشت تا 15 سال تشکیل می دهند و روزانه به طور متوسط دو ساعت از وقتشان را صرف این بازی ها می‌کنند.

وی با اشاره به سختی و پیچیدگی ساخت و تولید بازی های رایانه ای افزود: در هر بازی باید پنج اصل تفریح و سرگرمی برای بازیکن، آموزش نهان، تولید در بعد انبوه و درآمدسازی و کارآفرینی، برخورداری از جاذبه های هنری بدیع و ابتکارات و رسانه ای بودن ( انتقال پیام) رعایت شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور تصریح کرد: پردازش مناسب و ساخت و تولید بازی های جذاب رایانه ای با استفاده صحیح از این اصول نه تنها می تواند در رسیدن اهداف تولیدکنندگان نقش داشته باشد، بلکه در استقبال مخاطبان نیز تاثیرگذار است.

وی با قدردانی از حمایت مسوولان استان گیلان برای ساخت و تولید این بازی، خواستار تداوم حمایت ها برای ساخت نسخه دو وتولید محصولات فرهنگی این چنینی شد.

این مسئول یادآور شد: بازی رایانه ای مبارزان جنگل حدود دو ماه آینده با نسخه فارسی وارد بازار داخلی کشور می‌شود.

بهروز مینایی در پایان تأکید کرد: سری اول این بازی در شش مرحله و شش نبرد اصلی میرزا کوچک به تصویر کشیده شده و بازیکن با کاراکترها در آن نبردها ایفای نقش می‌کند.

قابل توجه است، ساخت بازی رایانه ای مبارزان جنگل با فعالیت 15 نفر از متخصصان و دانشجویان از سال 89 آغاز و مدت دو سال و 9 ماه زمان صرف آن شد.

تنظیم: هومن بهلولی