تبیان، دستیار زندگی
ششمین همایش روابط عمومی های بهشهر با موضوع بررسی تاثیر توسعه ارتباطات بر توسعه اقتصادی و اجتماعی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری همایش روابط عمومی‌های بهشهر

روابط عمومی نصب بنر و تبلیغات نیست

كارشناس روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان تویسركان تجلیل شد

ششمین همایش روابط عمومی های بهشهر با موضوع بررسی تاثیر توسعه ارتباطات بر توسعه اقتصادی و اجتماعی برگزار شد.

در این همایش كه بعد از ظهر دوشنبه با حضور فعالان روابط عمومی دستگاههای مختلف برگزار شد دبیر شورای روابط عمومی بهشهر گفت: متاسفانه نادیده گرفته شدن روابط عمومی در برخی از ادارات علی رغم پیشرفت های متعدد در جامعه همچنان باقی است.

فاطمه ذبیح پور ادامه داد: وظیفه روابط عمومی نصب بنر و پارچه و تبلیغات نیست و این مسائل باید با همراهی با مدیران و شناساندن دقیق جایگاه روابط عمومی برای مدیران مشخص شود.

وی با بیان اینكه روابط عمومی فراتر از مداحی كردن، زیبا نوشتن و خوب صحبت كردن است اظهار داشت: روابط عمومی تبلیغات نمی‌كند بلكه با حمایت از تبلیغات فضایی را ایجاد می كند تا مدیر دستگاه با تبلیغات اوج بگیرد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بهشهر در ادامه با اشاره به  اینكه باید نخبگان هر اداره در بخش روابط عمومی بكارگیری شوند ادامه داد: نخبه گرایی حرفه ای از مسائلی است كه باید در دستگاهها جدی گرفته شود و در این رابطه مدیران فعال و پویا وارد شوند.

ذبیح پور گفت: روابط عمومی سخنگوی سازمان و شالوده اصلی  ارتباط مردم با مدیر و عامل حیات سازمان است و اگر روابط عمومی نتوانست روابط عمومی تحلیل گر و تبیین گر باشد باید بداند كه وظایف خود را شاید بدرستی به مدیر مجموعه خود توجیه نكرده است.

وی افزود: روابط عمومی بعنوان هنر، تكنیك و فن و شغلی مبتنی بر فلسفه است كه باید با اعتمادسازی، امید بخشی و انجام درست و اصولی وظایف محوله در این راستا موفقیت حاصل كند.

فضای بسته روابط عمومی‌های بهشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی بیان داشت: متاسفانه فضای روابط عمومی شهر ما بسته است  و با توجه به اینكه بسیاری از ممیزی ها رعایت می شود اما گاها" مشاهده می شود كه خبرنگاران به دلیل انعكاس برخی از اخبار و مشكلات، مورد نقد از سوی دستگاهها قرار می گیرند.

علی اصغر باباكوهی اشرفی گفت: متاسفانه 90 درصد سایت فعال در شهرستان تنها به تبلیغ از دستگاه پرداخته اند و در این رابطه باید با ایجاد فضای آزاد اطلاعاتی،  درست و به روز عمل كنیم.

وی  با بیان اینكه روابط عمومی نقش محوری در دستگاه دارد افزود: باید بدانیم كاربرد رسانه ها متفاوت است و دستگاههای اجرایی باید همه رسانه های را ببینند و در جهت انعكاس اخبار گام بردارند.

تنظیم: هومن بهلولی