تبیان، دستیار زندگی
دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال با بیان اینکه پای چهار تا پنج نفر در پرونده محسن قهرمانی در میان است، به آخرین وضعیت اتفاقات جنجالی قضاوت های این داور اشاره کرد و گفت: قرار نیست ماجرای این پرونده ماست مالی شود و علی دایی نباید در این خصوص عجله ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرونده "قهرمانی" ماست مالی نمی‌شود


دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال با بیان اینکه پای چهار تا پنج نفر در پرونده محسن قهرمانی در میان است، به آخرین وضعیت اتفاقات جنجالی قضاوت های این داور اشاره کرد و گفت: قرار نیست ماجرای این پرونده ماست مالی شود و علی دایی نباید در این خصوص عجله کند.

علیرضا علیپور

علیرضا علیپور ، درباره آخرین وضعیت پرونده محسن قهرمانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شاید اگر در این‌باره صحبت نکنیم سنگین‌تر باشد. ما این پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع داده‌ایم و این کمیته هم در حال بررسی موضوع است. من هفته گذشته با مسئولان این کمیته صحبت کردم که آنها کارشان را انجام می‌دهند. به هر حال نباید دقت قربانی سرعت شود.

وی درباره اینکه در ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال چند ادعای این پرونده ثابت شد، گفت: در این پرونده پنج ادعا مطرح شده بود که سه ادعا قابل ورود نبود. در مورد دو ادعای دیگر تمام مستندات و اظهار نظرها را جمع آوری کردیم و آنرا به کمیته انضباطی فرستادیم.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در پاسخ به این سئوال که "طبق بررسی‌های ستاد، تخلفات چند نفر اثبات شده است"؟ تصریح کرد: طبق اسناد، پای چهار نفر در این پرونده در میان است. البته یک نفر دیگر هم هست که موضوع آن در حال بررسی است.

علیپور همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر بررسی همزمان موضوع فساد در فوتبال در کمیسیون اصل نود و اینکه "آیا این تحقیقات در تعارض با تحقیقات کمیته انضباطی نیست"؟ تاکید کرد: این تحقیقات در تناقض همدیگر نیست. کمیته انضباطی وظیفه سازمانی خود را انجام می‌دهد. کمیسیون اصل نود هم در کل کشور فراگیر بوده و این حق برای نمایندگان محفوظ است که هرگونه تخلفی را پیگیری کنند.

وی افزود: کمیسیون اصل نود تحقیقات را در چارچوب و ساختار خود و هر قدر که صلاح بداند، جلو می‌برد. معمولا روند بررسی‌های کمیسیون اصل نود اینگونه است که بعد از پایان تحقیقات، آنرا در صحن علنی مجلس مطرح کرده و بعد آنرا به نهادهای زیربط ارجاع می‌دهند.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ادامه داد: کمیته انضباطی هم وظیفه خودش را انجام می‌دهد و این تحقیقات ارتباطی به تحقیقات کمیسیون اصل نود ندارد. اگر رای و نتیجه کمیته انضباطی کافی و قانع کننده باشد ممکن است کمیسیون اصل نود هم پرونده را مختومه کند وگرنه آنها هم رای خود را جداگانه صادر می‌کنند.

علیپور همچنین درباره صحبت‌های علی دایی که گفته بود "می‌خواهند پرونده قهرمانی را ماست مالی کنند"، گفت: شهادت می‌دهم که چنین چیزی نیست. اگر قرار بود این پرونده ماست مالی شود، همان روز اول مطرح شدن آن در جلسه هیات رسیدگی به تخلفات این کار را می‌کردیم. قطعا این پرونده رای داشته است که ما پس از تکمیل و جمع آوری مستندات آنرا به کمیته انضباطی ارجاع داده‌ایم

علیپور همچنین درباره صحبت‌های علی دایی که گفته بود "می‌خواهند پرونده قهرمانی را ماست مالی کنند"، گفت: شهادت می‌دهم که چنین چیزی نیست. اگر قرار بود این پرونده ماست مالی شود، همان روز اول مطرح شدن آن در جلسه هیات رسیدگی به تخلفات این کار را می‌کردیم. قطعا این پرونده رای داشته است که ما پس از تکمیل و جمع آوری مستندات آنرا به کمیته انضباطی ارجاع داده‌ایم.

وی تاکید کرد: دایی نباید عجله کند. این پرونده نیاز به زمان دارد. اگر قرار بود ماست مالی صورت بگیرد، اینقدر روی آن کار نمی‌شد. این پیش داوری‌ها منصفانه نیست.

علیپور در بخش پایانی صحبت‌هایش هم درباره دلایل ضبط کارت بازی محمد باقر صادقی دروازه‌بان تیم سایپا توسط ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال گفت: بحث این بازیکن مالیاتی بوده است. آخرین فرصت برای انجام تسویه حساب‌های مالیاتی روز 25 آبان ماه بود و قرار شد در صورتی که هر مربی یا بازیکنی مالیاتش را پرداخت نکند، کارت مسابقه‌اش را ضبط کنیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر