تبیان، دستیار زندگی
همزمانی دیدارهای تیم‌های ملی والیبال و فوتبال در رقابت‌های لیگ جهانی و جام‌جهانی موجب می‌شود تا بازهم تب داغ ورزش ایران را فرابگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمانی لیگ جهانی والیبال و جام جهانی فوتبال


همزمانی دیدارهای تیم‌های ملی والیبال و فوتبال در رقابت‌های لیگ جهانی و جام‌جهانی موجب می‌شود تا بازهم تب داغ ورزش ایران را فرابگیرد.

لیگ جهانی والیبال و فوتبال

لیگ جهانی والیبال در سال 2014 دقیقاً در برهه‌ای از زمان برگزار می‌شود که شاید توجه خیلی از مردم جهان به رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال است؛ جایی که 32 تیم برتر دنیا باهم رقابت می‌کنند و بدون شک میلیاردها نفر از طریق تلویزیون بازی‌ها را پیگیری خواهند کرد.

با این حال تب ورزش و مخصوصاً دو رشته فوتبال و والیبال که ترکیب آنها رشته‌ای به نام «فوتوالی» را ایجاد کرده است کشور را فراخواهد گرفت، البته این‌بار هر کدام به تنهایی؛ تیم ملی والیبال در لیگ جهانی و تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی 2014 برزیل!

تداخل زمانی دو رویداد مهم یعنی لیگ جهانی والیبال و جام‌جهانی فوتبال برای مردم ایران اهمیت بالایی دارد و بدون شک آغاز این دو پیکار مهم بازهم تب داغ ورزش را به کشور می‌آورد. مردم ایران در هر دو رشته امیدوارند تیم‌های ملی‌شان نتایج خوب کسب کند تا شور و نشاط اجتماعی هم بالا برود.

مرحله مقدماتی از دوم خردادماه سال 1393 آغاز می‌شود و تا 15 تیرماه سال 93 ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که جام‌جهانی فوتبال که به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد از تاریخ 21 خرداد تا 21 تیرماه ادامه خواهد داشت.

لیگ جهانی والیبال؛ شاگردان ولاسکو در جمع بزرگان

بر اساس اعلام دپارتمان لیگ جهانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال 2014 در هفت هفته برگزار می‌شود و هر تیم 12 مسابقه برگزار خواهد کرد که در مجموع، در شش بازی مهمان و در شش بازی میزبان خواهد بود.

لیگ جهانی والیبال سال 2014 با حضور 28 تیم در سه گروه برگزار می شود که گروه بندی آن به قرار زیر است:

گروه یک

دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا

دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان

گروه دو:

دسته C: بلژیک، کادانا، استرالیا، فنلاند

دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن

دسته E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک

گروه سه:

دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا

دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک

مرحله مقدماتی از دوم خردادماه سال 1393 آغاز می‌شود و تا 15 تیرماه سال 93 ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که جام‌جهانی فوتبال که به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد از تاریخ 21 خرداد تا 21 تیرماه ادامه خواهد داشت

بر اساس تصمیم دپارتمان لیگ جهانی والیبال در نشست لوزان سوییس، تیم‌های شرکت کننده در دور مقدماتی لیگ جهانی با حریفان خود چهار بازی خواهند داشت که دو بازی در خانه و دو بازی در کشور حریف برگزار می‌شود.

جام‌جهانی فوتبال؛ شاگردان کی‌روش در فکر صعود

کمتر از شش ماه تا آغاز بیستمین دوره رقابت‌‌های جام ‌جهانی مراسم قرعه ‌کشی رقابت ‌های جام جهانی برگزار شد و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

نکته جالب این گروه بندی حضور چهار تیم پر قدرت اروگوئه، ایتالیا، انگلیس و کاستاریکا در گروه D است، اما ایران پس از یک دوره غیبت در رقابت‌های جام جهانی در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی قرار گرفته است.

لیگ جهانی والیبال و فوتبال

گروه‌بندی رقابت‌های جام جهانی به این شرح است:

گروه A: برزیل، کامرون، مکزیک، کرواسی

گروه B: اسپانیا، شیلی، استرالیا، هلند

گروه C: کلمبیا، ساحل عاج، ژاپن، یونان

گروه D: اروگوئه، کاستاریکا، ایتالیا، انگلیس

گروه E: سوئیس، اکوادور، هندوراس، فرانسه

گروه F: آرژانتین، نیجریه، ایران، بوسنی

گروه G: آلمان، غنا، آمریکا، پرتغال

گروه H: بلژیک، الجزایر، کره‌جنوبی، روسیه

برنامه بازی‌های ایران در جام‌جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال

پس از انجام قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی بیستم برنامه‌ی این رقابت‌ها نیز اعلام شد و به این ترتیب تیم ایران زمان بازی‌های خود را نیز شناخت.

ایران که در گروه شش رقابت‌ها باید با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی روبه‌رو شود باید در روز نخست 16 ژوئن (26 خرداد) ساعت 21:30 به وقت ایران در شهر کوریتیبا و در ورزشگاه دا بایکسادا به مصاف تیم ملی نیجریه برود.

شش روز بعد ایران ساعت 18:30 در ورزشگاه استادیو مینیرو شهر بلوهوریزونته به مصاف آرژانتین و مردان سابیا خواهد رفت و سرانجام بازی آخر ایران نیز 25 ژوئن (4 تیر) ساعت 19:30 در شهر سالوادور و ورزشگاه فونته نوا برابر بوسنی خواهد بود.

این درحالی است که تیم ملی والیبال ایران روز نهم خردادماه و در هفته دوم این رقابت‌ها در نخستین بازی خود در ایتالیا به مصاف این کشور می‌رود و یازدهم خردادماه نیز بازی دوم خود در برابر این تیم را برگزار می‌کند.

برنامه کامل بازی‌های دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در گروه ایران به قرار زیر است:

(اسامی تیم‌های میزبان اول آمده است)

2و 4 خرداد: برزیل – ایتالیا

9 و 11 خرداد: برزیل – لهستان، ایتالیا – ایران

16 و 18 خرداد: برزیل – ایران، ایتالیا – لهستان

23 و 25 خرداد: لهستان – ایتالیا، ایران – برزیل

30 خرداد و یک تیر: ایران – ایتالیا، لهستان – برزیل

6 و 8 تیر: ایران – لهستان

13 و 15 تیر: ایتالیا – برزیل، لهستان – ایران

خوشبختانه عدم همزمانی دیدارهای تیم ملی فوتبال و والیبال در جام‌جهانی و لیگ جهانی در روزهایی که تب ورزش ایران را فراخواهد گرفت علاقمندان به ورزش با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند تمام رویدادهای این دو تورنمنت مهم را پیگیری کنند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : فارس