تبیان، دستیار زندگی
رئیس بنیاد هابیلیان (فرزندان شهدای ترور) هدف این بنیاد را این‌گونه بیان کرد: وظیفه اصلی بنیاد هابیلیان که فرزندان شهدای ترور آن را ایجاد کرده‌اند بازتاب دادن جنایت‌های تروریستی در کشور ایران و مظلومیت ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در مجامع بین‌ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت‌های بنیاد هابیلیان


رئیس بنیاد هابیلیان (فرزندان شهدای ترور) هدف این بنیاد را این‌گونه بیان کرد: وظیفه اصلی بنیاد هابیلیان که فرزندان شهدای ترور آن را ایجاد کرده‌اند بازتاب دادن جنایت‌های تروریستی در کشور ایران و مظلومیت ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در مجامع بین‌المللی دنیا بوده است.

فعالیت‌های بنیاد هابیلیان

هاشمی نژاد در ادامه گفت: ما موضوع تروریسم را به صورت عام دنبال می‌کنیم. چندین محصول تولید کرده‌ایم و جریانات مختلف انحرافی را مورد بحث قرار داده‌ایم. در سلسله مجلات بنیاد هابیلیان به نام راه‌نما نیز به طور مجزا هر شماره به شناخت یکی از گروهک‌های تروریستی می‌پردازد.

چندیست نمایشگاه‌های بصیرت و تزویر و تحجر به همت توسط بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) و با موضوع بازشناسی تفکرات، عملکرد، خیانت‌ها و فعالیت‌های گروهک منافقین و فتنه پس از انتخابات سال 1388 در دانشگاه‌ها و استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها در جهت آگاهی بخشی مردم بخشی از فعالیت‌های بنیاد هابیلیان را تشکیل می‌دهد.

وی در مورد این نمایشگاه‌های بصیرت گفت: تاکنون موضوعات جریان شناسی نفاق با اشکال مختلف، نحوه شکل گیری نفاق، عملکردهایشان، خیانت‌هایی که به کشور کردند، جنایت‌هایی که علیه ایران انجام داده‌اند، شیوه‌های جاسوسی، همکاری با سرویس‌های جاسوسی در منطقه، نحوه به دست آوردن پول‌های کثیف و منابع این پول‌ها، شیوه‌های تخلیه تلفنی از مراکز مختلف و... در قالب نمایشگاه تصویری و توضیحی و در قالب یک پک و مجموعه نمایشگاهی از سال‌های گذشته در بنیاد هابیلیان ایجاد شده است.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، رئیس بنیاد هابیلیان (فرزندان شهدای ترور) و فرزند شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد با اشاره به بررسی جریانات انحرافی در موضوعات مطرح شده بنیاد هابیلیان افزود: محتوای این جریانات فکری و چنین نمایشگاه‌هایی نشان دهنده اهداف مشترک دشمنان نظام است و منافع و ساختارهای چیده شده توسط ملت ایران در قالب حکومت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و بسیاری از موضوعات دیگری که در مجموع جریانات انحرافی آن‌ها را به اشکال مختلف دنبال می‌کنند. تقریباً بالای 200 مرکز استان و مراکز آموزشی، اداری و غیر اداری در سراسر کشور را برای برگزاری این نمایشگاه‌ها پوشش داده‌ایم. این نمایشگاه‌ها نحوه تبلیغ جریان‌های مختلف انحرافی به شیوه‌های فکری و نحوه عملکرد آن‌ها را به تصویر کشیده و به مخاطبین منتقل می‌کند. این نمایشگاه‌ها تاکنون بسیار مورد اقبال مخاطبین و دانشجویان قرار گرفته است.

برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مورد توجه دشمنان واقع شده و واکنش آن‌ها را در پی داشته است؛ و این خود دلیلی بر این موضوع است که تأثیرگذاری نمایشگاه‌ها در بین مخاطبین زیاد بوده است

وی در ادامه تصریح کرد: در طول 4 سال گذشته که این نمایشگاه‌ها را برگزار کردیم برای بیان این حقایق منتظر مناسبت خاصی نبوده‌ایم و تنها در مقابل تقاضای مخاطبین برای برگزاری این نمایشگاه به خواست آنان جامه عمل پوشانده‌ایم. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مورد توجه دشمنان واقع شده و واکنش آن‌ها را در پی داشته است؛ و این خود دلیلی بر این موضوع است که تأثیرگذاری نمایشگاه‌ها در بین مخاطبین زیاد بوده است. این نمایشگاه‌ها را تاکنون در تمام مراکز استان‌ها به نمایش گذاشته‌ایم. اقبال عمومی به نحوی بود که بدون هیچ اشکالی با گرایش‌های فکری مختلف واقع شد.

رئیس بنیاد هابیلیان با بیان واکنش شدید منافقان و دشمنان نظام به محتوای ارائه شده از سوی بنیاد هابیلیان در جهت آگاهی بخشی مردم گفت: از آنجایی که دشمن دوست ندارد پشت پرده جریانات گوناگونی که در آن دخالت دارد، برای دیگران پیدا باشد، واکنش‌های مختلفی داشته است. سایت‌های ضد انقلاب از جمله بی بی سی چندین بار به این موضوع اشاره داشتند همچنین درباره پیام منتقل شده از سوی این نمایشگاه‌ها، سرکرده‌های سازمان منافقین چندین مرتبه واکنش داشته‌اند و این نشان می‌دهد که آن‌ها از آگاهی مردم نسبت به اهداف، فریب و تزویرشان برای انحراف فکر جوانان می‌ترسند. شکر خدا محتوای ضد نفاق توانسته تأثیرات خاص خودش را روی جوانان بگذارد و چهره خیانت بار آن‌ها را به خوبی نشان دهد.

وی در انتها با اشاره به واکنش انجمن حجتیه در این رابطه افزود: همچنین شناخت جریان انجمن حجتیه که تلاش دارد در قالب اعتقادات مردم دربیاید و در قالب آن اهداف ضد انقلابی خودش را دنبال کند نیز در این مجموعه پیگیری می‌شود. حجتیه سعی می‌کند خود را به شکل اعتقادات مردم در آورده و به این وسیله زیر پای اعتقادات را خالی کند و آن را به پوسته‌ای بدون محتوا تبدیل کند. انجمن حجتیه واکنش بسیار شدیدی نسبت به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای آگاهی مردم نشان داد؛ و در سایت‌های مختلف حملات بسیاری به بنیاد هابیلیان در خصوص فعالیت‌هایش داشته است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری تسنیم