تبیان، دستیار زندگی
در عصر حاضر یکی از راههای ارتباطی صحبت کردن با تلفن است. به نوعی می توان گفت تلفن جزء جدایی ناپذیر در زندگی روزمره افراد است.آگاهی و استفاده صحیح از این وسیله می تواند در موفقیت های ما مثمر ثمر باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک مکالمه لذت‌بخش

زیر بنای یک مکالمه تلفنی


در عصر حاضر یکی از راههای ارتباطی صحبت کردن با تلفن است. به نوعی می توان گفت تلفن جزء جدایی ناپذیر در زندگی روزمره افراد است.آگاهی و استفاده صحیح از این وسیله می تواند در موفقیت های ما مثمر ثمر باشد.رعایت نکاتی که در زیر آمده است، می تواند در استفاده از این وسیله مفید باشد و راهکاری باشد برای افرادی که از تلفن صحبت کردن بیزار هستند.

تلفن

شمرده شمرده سخن بگویید

معمولا زمانی که تلفن صحبت می کنید، این صدای شما است که از طریق گیرنده به فرد مقابل منتقل می شود در واقع حرکات دهان افراد در مکالمه تلفنی دیده نمی شود، نکته حائز اهمیت در یک تماس تلفنی این است که  آرام ورسا صحبت کنید، رعایت این امر از تمام سوء تفاهم ها جلوگیری می کند. در واقع نشنیدن بعضی از کلمات به دلیل تند صحبت کردن، درک و انتقال پیام را با مشکل مواجه می سازد.

الو، شما آقای ......

یکی از نکات دیگر این است که، مطمئن باشید شماره را درست گرفته اید و کسی که گوشی را برداشته است همان کسی است که شما می خواهید با او صحبت کنید. در مواقعی پیش می آید که افراد خودشان به جای دیگران جا می زنند تا از مکالمه سوء استفاده کنند. حتی اگر این کار برای خنده و شوخی باشد، عمل درستی نیست و ممکن است مشکلات خاص خودش را بوجود آورد.

تلفن عمومی ممنوع!

همیشه با صدای بلند صحبت کردن را نمی توان رسا صحبت کردن گفت چرا که گاهی ما فقط در حال داد زدن هستیم، این امر برای فردی که پشت تلفن است احساس ناخوشایندی ایجاد می کند. علاوه بر این اگر ما در مکان عمومی مشغول تلفن صحبت کردن باشیم ،صدای بلند ما مطمئنا برای اطرافیان به شدت آزار دهنده خواهد بود. هر فردی با رعایت صدای متوسط و لحن مناسب ومکان مناسب برای تلفن حرف زدن می تواند یک ارتباط دو سویه خوب ایجاد کند.

مکان مناسب انتخاب کنید

تلفن حرف زدن در مکان های شلوغ بسیار اشتباه است. با این کار به فردی پشت خط تلفن است، توهین می شود. همهمه، صدای هایی که از اطراف شنیده می شود،کیفیت مکالمه را پایین می آورد. اگر واقعا فکر می کنید که در حال حاضر در مکان مناسبی برای پاسخگویی قرار ندارید، بهتر است مکالمه را به زمان دیگری موکول کنید.

یادداشت برداری کنید

هر زمان که با تلفن صحبت می کنید، یادداشت برداری کنید. ممکن است در طول مکالمه تلفن یا آدرسی به شما داده شود، سعی نکنید این موارد را حفظ کنید، بلکه تک تک اطلاعاتی را که دریافت می کنید، بنویسد. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است مجبور باشید برای بار دوم تماس بگیرید. این امر اعتماد فرد مقابل را سلب می کند. در مواردی حتی لازم است جزئیات آنچه قرار است در طول گفتگو در مورد آنها صحبت کنید، بنویسید. این کار باعث می شود شما هیچ نکته ای را فراموش نکنید.

هر فردی با رعایت صدای متوسط و لحن مناسب ومکان مناسب برای تلفن حرف زدن می تواند یک ارتباط دو سویه خوب ایجاد کند

خوب گوش کنید

اگر شما در زمان تلفن صحبت کردن،خوب گوش نکنید ممکن است اصل موضوع را متوجه نشوید و در مواردی لازم است به فرد مقابلتان بگویید که یکبار دیگر صحبت هایش را تکرار کند. این امر کیفیت مکالمه را شدیدا کاهش می دهد.

مدام تلفن صحبت نکنید

برای هیچ یک از ما خوشایند نیست، تمام روز و در اغلب موارد تلفن صحبت کنیم، مخصوصا اگر در جمع حضور باشیم، ممکن است مکالمات ما اطرافیان را خسته کند. پیام گیر یکی از مواردی است که می تواند به شما کمک کند تا به تماس های ضروری تان پاسخ گویید، این کار به نفع خود شما است. گاهی شما به دلیل زیاد تلفن حرف زدن، بدون فکر کردن عمل می کنید و شما به دلیل عدم تمرکز مطمئنا تصمیم های غلطی می گیرید.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

ممنونم، متشکرم، سپاسگزارم

زمانی برای حرف‌های خیلی ساده

یک ارتباط عمیق و با محبت!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.