تبیان، دستیار زندگی
اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهند که NSA روزانه پنج میلیارد اطلاعات درباره موقعیت صدها میلیون گوشی موبایل درسرتاسر جهان را با استراق‌سمع و کنترل ترافیک مکالمات جهانی موبایل به ثبت می‌رساند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع جالب آمریکا از جاسوسی های خود!


اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهند که NSA روزانه پنج میلیارد اطلاعات درباره موقعیت صدها میلیون گوشی موبایل درسرتاسر جهان را با استراق‌سمع و کنترل ترافیک مکالمات جهانی موبایل به ثبت می‌رساند

جاسوسی امریکا

آژانس امنیت ملی آمریکا از برنامه کنترل تلفن‌های همراه خارج از آمریکا دفاع کرده و اعلام کرد این برنامه کاملا قانونی و با مجوز مستقیم دولت آمریکا اجرا می‌شود.

براساس گزارش واشنگتن‌پست، این به آن معنی است که این برنامه جاسوسی فوق‌العاده تحت نظارت دادگاه اطلاعاتی قرار ندارد بلکه توسط قانون‌گزاران آمریکایی و دولت آمریکا نظارت می‌شود.

اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهند که NSA روزانه پنج میلیارد اطلاعات درباره موقعیت صدها میلیون گوشی موبایل درسرتاسر جهان را با استراق‌سمع و کنترل ترافیک مکالمات جهانی موبایل به ثبت می‌رساند. همچنین براساس این اسناد،‌NSA مکالمات تعداد نامشخصی از شهروندان آمریکایی را نیز کنترل می‌کند.

NSA روز گذشته اعلام کرد که تمامی مکالمات خارجی را کنترل نمی‌کند زیرا  این‌کار با محدودیت‌های قانونی مواجه است. این آژانس اطلاعات دقیقی درباره تعداد آمریکایی‌هایی که مکالمات آنها کنترل می‌شود ارائه نکرد. به گفته وانی واینز، سخنگوی NSA این برنامه در تمامی نقاط جهان اجراشدنی نیست زیرا این آژانس از تمامی مکالمات موبایلی جهان آگاهی ندارد و نمی‌تواند همه آنها را کنترل کند.

به گفته واینز، این برنامه تحت دستور مستقیم کاخ سفید که پشتیبان تمامی برنامه‌های جاسوسی آمریکا است،‌اجرا می‌شود،‌این به آن معنی است که کمیته‌های مرتبط با کنگره آمریکا و ناظران و بازرسان عمومی می‌تواند براین برنامه نظارت داشته‌باشند،‌اما دادگاه محرمانه‌ای که تحت قانون FISA ایجاد شده اجازه نظارت بر این برنامه را ندارد. همچنین احتمال اینکه برنامه جاسوسی NSA از مکالمات تلفنی تحت تاثیر تغییرات قانونی قرار بگیرد نیز بسیار کم است.

این برنامه تحت دستور مستقیم کاخ سفید که پشتیبان تمامی برنامه‌های جاسوسی آمریکا است،‌اجرا می‌شود،‌این به آن معنی است که کمیته‌های مرتبط با کنگره آمریکا و ناظران و بازرسان عمومی می‌تواند براین برنامه نظارت داشته‌باشند

وی می‌گوید این برنامه تحت تاثیر محدودیت‌های قانونی ناشی از قانون اطلاعاتی قرار دارد و زمانی که تحلیل‌گریان متوجه شدند که ناخواسته اطلاعات شهروندان آمریکایی را نیز جمع‌آوری کرده‌اند، باید آنها را از دیگر اطلاعات جدا ساخته و یا از دسترسی به آنها و مدت زمان حفظ این اطلاعات را محدود سازند. به گفته واینز، برای جمع‌آوری عامدانه اطلاعات خانگی به مجوز FISA نیاز خواهد بود و برنامه اخیر برروی اطلاعات خارجی متمرکز است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

قطعنامه ای برای حق حریم شخصی   

چین در چنگال آمریکا!