تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه این مرکز حامی سازمان زندان‌هاست، گفت: صدور کارت ملاقات و تعیین نوبت نیز از جمله اقداماتی است که به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاقات زندانیان با خانواده هایشان با وب کم


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه این مرکز حامی سازمان زندان‌هاست، گفت: صدور کارت ملاقات و تعیین نوبت نیز از جمله اقداماتی است که به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری با حضور در نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا خانواده زندانی بتواند با زندانی خود از راه دور و از طریق وب‌کم ملاقات کند.

زندان و وب کم

وی افزود: این امکان در مراکز پاسخگویی سازمان زندان‌ها فراهم شده و خانواده زندانی می‌تواند با حضور در این مراکز با زندانی خود ملاقات کند. همچنین از این طریق می‌توان برای ایراد شهادت یا اظهارنظر برای قاضی پرونده از راه دور استفاده کرد.

شهریاری درباره نرم‌افزار اظهارنامه گفت: ما با راه‌اندازی این نرم‌افزار قصد بر هم زدن کار عریضه‌نویس‌ها را نداریم بلکه می‌خواهیم آنها با ثبت‌نام در این سامانه مجوز فعالیت را دریافت کنند؛ لذا ما نباید سرویس‌های حاکمیتی را کنار خیابان به مردم عرضه کنیم.

وی گفت: سامانه سها مردم را راهنمایی می‌کند که به دادخواست‌ها یا اظهارنامه‌ها دسترسی پیدا کنند.

به نمایشگاه الکامپ 2013 بروید و در 15 دقیقه شناسنامه جدید بگیرید

معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ می توانند در صورت تمایل با مراجعه به غرفه سازمان ثبت احوال در این نمایشگاه و تحویل مدارک مورد نیاز، در مدت 15 دقیقه شناسنامه های مکانیزه (جدید) دریافت کنند.

«حمید پارسایی» در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ به همراه داشتن شناسنامه فعلی، کپی کارت ملی، دو قطعه عکس و اصل شناسنامه همسر و فرزند (در صورت تاهل) را از جمله مدارک مورد نیاز برای صدور شناسنامه جدید در غرفه ثبت احوال عنوان کرد.

این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال کشور هزینه و زمان صدور شناسنامه های جدید در نمایشگاه الکامپ را به ترتیب 150 هزار ریال و 15 دقیقه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری با حضور در نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا خانواده زندانی بتواند با زندانی خود از راه دور و از طریق وب‌کم ملاقات کند

پارسایی با بیان اینکه شناسنامه های مکانیزه ضد جعل و دارای ضریب امنیتی بالایی هستند گفت: هم اکنون فراخوان عمومی برای صدور شناسنامه های جدید در کشور وجود ندارد و حضور سازمان ثبت احوال در نمایشگاه الکامپ این فرصت را فراهم کرده تا مردم به صورت فوری شناسنامه جدید دریافت کنند.

وی تصریح کرد ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت در شرایط عادی تنها برای افراد واجد شرایط شامل افراد 15 سال تمام که قصد دارند شناسنامه خود را عکس دار کنند یا افرادی که شناسنامه آنها دچار مفقودی، پارگی یا آب رفتگی شده، شناسنامه های جدید صادر می کند.

نوزدهمین نمایشگاه بین الملی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) تا 17 آذرماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

بیش از 400شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی دراین دوره از نمایشگاه حضور دارند.

فرآوری: اخباریه

بخش حقوق تبیان


منابع:ایسنا/ ایرنا

مطالب مرتبط :

ویرایش نخست منشور حقوق شهروندی منتشر شد

در خرید و فروش سیم کارت دقت کنید

پیوند اعضا از منظر فقه و قانون