تبیان، دستیار زندگی
امان از وقتی که به قول معروف اول شکم شرفیاب شود بعد خود طرف! هر چه شکم بزرگ‌تر باشد ماهیچه‌های آن هم شل‌تر می‌شود و دل صاحب آن خون‌تر.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکم: ماهیچه‌هایی از جنس بتن با مواد غذایی


امان از وقتی که به قول معروف اول شکم شرفیاب شود بعد خود طرف! هر چه شکم بزرگ‌تر باشد ماهیچه‌های آن هم شل‌تر می‌شود و دل صاحب آن خون‌تر.


چاقی شکم

داشتن شکم تخت با عضلات سفت هم آرزوی خانم‌هاست و هم آرزوی آقایان. تصور نمی‌کنیم این روزها کسی به داشتن شکم بزرگ افتخار کند و آن را نشانی از زیبایی بداند. داشتن شکمی تخت در گرو ورزش و تغذیه‌ی مناسب است. در این مطلب 6 ماده‌ی غذایی را معرفی می‌کنیم که قدرت لاغرکنندگی خوبی دارند و کمک می‌کنند که عضلات شکم هم آب شود و هم سفت. با ما همراه باشید.

آووکادو برای مقابله با چربی‌های دور شکم

اگر قرار بود به مواد غذایی آب کننده‌ی چربی‌های دور شکم جایزه بدهند بدون شک آووکادو اسکار می‌گرفت. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه این میوه سرشار از اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ی مونو می‌باشد که شهرت فراوانی در آب کردن چربی‌های دور شکم دارند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ی مونو را در برنامه‌ی غذایی‌شان گنجانده‌اند بیشتر از بقیه (که همان میزان کالری را دریافت می‌کنند ولی آووکادو نمی‌خورند) می‌توانند از شر چربی‌های شکمی‌شان خلاص کنند.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد اندازه دور کمر میمون‌های آزمایشگاهی که اسیدهای چرب ترانس مصرف می‌کنند 30 درصد بیشتر از میمون‌هایی است که اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ی مونو مصرف می‌کنند. اسیدهای چرب ترانس نوعی از چربی‌های اشباع شده‌اند که مصرف زیاد آن‌ها برای سلامتی مضر می‌باشد.

یک پیاله‌ی کوچک ماست باعث افزایش باکتری‌های مفید داخل معده شده و از نفخ

و مشکلات گوارشی دیگر جلوگیری می‌کند. وقتی نفخ نباشد نیز شکم صاف‌تر

دیده می‌شود

توجه داشته باشید که میزان بالای قند خون باعث می‌شود که بدن چربی‌های اضافه را در ناحیه‌ی شکم جمع کند. اما این چربی‌های اشباع‌نشده جلوی افزایش قند خون و تجمع آن‌ها را می‌گیرد برای همین هم از جمع شکم‌گنده‌ها خارج می‌شوید. باید بدانید که نصف یک عدد آووکادو 10 گرم اسیدهای چرب مفید دارد. یک میان‌وعده‌ی مکزیکی (گواکامول) حاوی آووکادو درست کنید و از خواص آن استفاده کنید. البته خود مکزیکی‌ها از آن به عنوان مزه در کنار غذاهایشان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از آن به عنوان میان‌وعده‌ی لاغری استفاده کنید. برای تهیه‌ی این میان‌وعده به پوره‌ی آووکادو، گوجه‌فرنگی، پیاز، ادویه و فلفل نیاز دارید. می‌توانید گشتی در اینترنت بزنید و طرز تهیه‌ی آن را به درستی یاد بگیرید. این میان‌وعده به شما کمک می‌کند که چربی‌های شکمتان آب شوند و خوش تیپ شوید. البته حواستان باشد هیچ‌وقت در مصرف آووکادو زیاده‌روی نکنید.

چای سبز برای تحریک بدن

اگر می‌خواهید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را تحریک کنید و کالری بیشتری بسوزانید برای خودتان چای سبز درست کنید. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن شده و هر روز 30 کالری بیشتر می‌سوزاند. چای سبز حاوی پُلی‌فنول‌هایی است که به راحتی چربی می‌سوزانند. با همین کار ساده یعنی نوشیدن چای سبز می‌توانید هر سال یک و نیم کیلو از توده‌ی چربی‌های اضافه بدنتان را آب کنید.

ماست

ماست برای سرعت بخشیدن به لاغری دور شکم

حتی اگر موفق شدید عضلات شکمتان را مانند بتن سفت کنید و از شر چربی‌های آن خلاص شوید باز باید حواستان باشد که آن برجستگی‌های کوچک هم دیده نشود. برای این کار کافی است ماست سرشار از پروبیوتیک‌ها را دریابید. به خاطر اینکه یک پیاله‌ی کوچک ماست باعث افزایش باکتری‌های مفید داخل معده شده و از نفخ و مشکلات گوارشی دیگر جلوگیری می‌کند. وقتی نفخ نباشد نیز شکم صاف‌تر دیده می‌شود.

مورد صحرایی در کنار ورزش

برای آب شدن هر چه سریع‌تر چربی‌های دور شکم به ورزش نیاز دارید. اگر در کنار این حرکات ورزشی آنتی‌اکسیدان نیز دریافت کنید خیلی زودتر به هدفتان می‌رسید. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند باعث بهبود جریان خون شوند. در این صورت اکسیژن بیشتری به عضلات می‌رسد. زمانی که عضلات، اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و راحت‌تر حرکات ورزشی را انجام می‌دهند. در این صورت استقامت بدن بالا می‌رود و مدت طولانی‌تری حرکات را ادامه می‌دهد. برای همین هم به هدف نزدیک‌تر می‌شوید. مورد صحرایی و تمشک حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند که برای این منظور بسیار موثر‌ند. توصیه می‌کنیم گوشت بوقلمون را با کاهو و این میوه‌های ریز تزیین و میل کنید.

بلغور گندم برای کاهش سلول‌های چربی

با مصرف گلوسیدهای سالم شروع کنید. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که برای شام غلات و دانه‌های کامل مصرف می‌کنند چربی‌های بیشتری در مقایسه با افرادی که دانه‌های تصفیه‌شده مصرف می‌کنند از دست می‌دهند.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن شده و هر روز 30 کالری بیشتر می‌سوزاند

50 گرم بلغور گندم کامل فیبرهای بیشتر (4 گرم) و کالری کمتری (76) نسبت به غلات دیگر دارد. باید بدانید که فیبرهای غذایی به بدن کمک می‌کنند تا انسولین را در کمترین میزان خود نگه دارد. همین مسئله هم باعث می‌شود سلول‌های چربی کاهش پیدا کنند.

شیرکاکائو برای ساخت عضلات

بعد از هر جلسه‌ی ورزشی تنوع غذایی ایجاد کنید تا اینکه شکمتان لاغرتر شده و عضلاتش سفت شود. اگر اهل ورزش باشید حتماً تجربه کرده‌اید که تا چند روز بعد از انجام حرکات ورزشی شدید دچار دردهای عضلانی شده‌اید. گاهی این دردها آن قدر شدید می‌شوند که چند روزی حتی راه رفتن هم سخت می‌شود. اما باید بدانید نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد ورزشکارانی که شیرکاکائو می‌خورند در مقایسه با افرادی که نوشیدنی‌هایی مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند کمتر دچار آسیب‌های عضلانی بعد از ورزش می‌شوند. خیلی ساده است. یک لیوان شیرکاکائو، گلوسیدها و پروتئین‌ها را یکجا دارد و برای همین هم یک میان‌وعده‌ی فوق‌العاده برای عضله سازی محسوب می‌شود. بعد از ورزش دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با یک لیوان شیر مخلوط کرده و میل کنید.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط:

خانم‌ها: چگونه بعد از چهل سالگی شکم نیاوریم؟

رژیم مدیترانه‌ای برای مقابله با شکم بزرگ

روش‌هایی برای لاغر کردن شکم

تغذیه‌ای درست، شکمی تخت

این‌ها را بخورید تا چربی‌هایتان راحت‌تر آب شود

چطور چربی شکم خانم‌ها آب می‌شود؟

7 توصیه برای داشتن شکمی تخت

بدترین غذاها برای دور شکم شما

آیا رژیم خاصی برای چاقی شکمی وجود دارد؟

از کجا بفهمیم شکم مان چاق است؟

ارتباط افسردگی با چاقی شکمی

چاقی شکمی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.