تبیان، دستیار زندگی
ازدواج، پنج حرف دارد و پنجاه هزار راز! اگر می خواهید زندگی موفقی داشته باشید، باید آدم های موفق را الگو قرار دهید. ببینید آنها چه می کنند و از چه چیزی دوری می کنند که اینطور زندگی شان پایدار شده است و شما هم با همان قیچی زندگی تان را حرس کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 راز شکست ازدواج!


ازدواج، پنج حرف دارد و پنجاه هزار راز! اگر می خواهید زندگی موفقی داشته باشید، باید آدم های موفق را الگو قرار دهید. ببینید آنها چه می کنند و از چه چیزی دوری می کنند که اینطور زندگی شان پایدار شده است و شما هم با همان قیچی زندگی تان را حرس کنید.

شکست در ازدواج

در صحبت‌های بسیاری از زوج های ناموفق اگر دقت کنید، چند عادت ساده اما بسیار مخرب را خواهید دید که شاید به خودی خود باعث جدایی نشوند اما می توانند در دراز مدت، زوج ها را آنقدر از هم دور کنند که در وضعیت طلاق عاطفی قرار بگیرند. این عادت ها را بشناسید و همین حالا که در مرحله شروع زندگی مشترک هستید، دور آنها را خط بکشید.

زندگی را یادتان نرود

اوایل ازدواج که همه چیز گل و بلبل است. اما همین که مدتی گذشت، خیلی از زوج ها انقدر درگیر کار و فعالیت های شخصی شان می شوند که دیگر همسر و زندگی مشترک شان را فراموش می کنند. خیلی خوب است که شما بخش بزرگی از انرژی تان را روی کار و پیشرفت تان بگذارید اما زندگی مشترک، توجه می طلبد. مراقبت می خواهد و اگر حواستان نباشد خیلی زود از دستتان در می رود. حواستان را جمع کنید. زیبایی ها، محبت ها، توجه ها و لطف های همسرتان را ببینید و قدر بدانید. کاری کنید که زندگی تان همچنان گرم باشد.

نق نزنید

هیچ عجیب نیست اگر بعضی از روحیات همدیگر را نپسندید و با عادت های عجیب طرف مقابل تان ساده کنار نیایید. مهم این است که این تفاوت ها شما را به یک آدم ایرادگیر، نق نقو و اعصاب خرد کن تبدیل نکند. اگر نامزد شما به شیوه شما مسایل را حل نمی کند، اگر وقت عصبانیت می خوابد در حالی که شما موقع عصبانیت باید داد و فریاد راه بیندازید تا آرام شوید، اگر آن طوری که شما دوست دارید روزش را برنامه ریزی نمی کند، لازم نیست یک خط کش دست بگیرید و مدام برای او حد و اندازه و چهارچوب تعیین کنید. اجازه دهید هر کس خودش باشد و بدون ترس از نق زدن و غرغرهای شما، سبک زندگی اش را ادامه دهد. شبیه هم شدن بعد از یکی دو سال اتفاق می افتد.

طلبکار نباشید

آدم های طلبکار احساس قربانی شدن دارند. همیشه فکر می کنند در حقشان اجحاف شده و به همین دلیل از زمین و زمان، فامیل، همکار و همسر طلبکارند. چنین آدمی خیلی زود حوصله همه را سر می برد و اول از همه، حوصله همسرش را.

اگر تصمیم گیرنده نهایی فقط شما باشید، سنگ روی سنگ بند نمی شود و زندگی تان خیلی زود از هم می پاشد. زندگی مشترک نیاز به رشد و بالندگی با تلاش و مشارکت هر دوی شما دارد. بنابراین در تصمیم گیری هایتان حق همسرتان را در نظر بگیرید. در غیر این صورت منتظر خسته شدن او و جدایی زودهنگام باشید

سپرتان را بیندازید

وقتی درباره یک موضوع بحث می کنید، جبهه نگیرید و مدام از در دفاع کردن درنیایید. بگذارید همسرتان حرف هایش را بزند، بعد شما اگر لازم دیدید، دفاع کنید و هر جا لازم بود عقب بنشینید. درست بحث کردن و حتی درست دعوا کردن مهارتی است که هر زوجی به آن نیاز دارد. رفتار تدافعی شما باعث می شود همسرتان قید صحبت و گفتگو با شما را بزند و رابطه تان روز به روز سردتر و فاصله بیشتر شود.

حرف حرف هر دوی شماست

اگر تصمیم گیرنده نهایی فقط شما باشید، سنگ روی سنگ بند نمی شود و زندگی تان خیلی زود از هم می پاشد. زندگی مشترک نیاز به رشد و بالندگی با تلاش و مشارکت هر دوی شما دارد. بنابراین در تصمیم گیری هایتان حق همسرتان را در نظر بگیرید. در غیر این صورت منتظر خسته شدن او و جدایی زودهنگام باشید.

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.